Maar werden de eerste hier toen ook al geleverd? Ik heb na mijn bestelling in mei 2022 pas in november mijn eerste ‘in the wild’ gezien en dat was dan nog in Frankrijk.
Geen idee, maar stel dat er een half jaar levertermijn op zat, dan zit
@MorGo7h er nu niet zo ver naast qua schatting.
ja, in aantal liter is Tesla Y onklopbaar. Echt grote frunk, was er beetje van verschoten.
Maar vond dat glazen dak eigenlijk niet nice (voor zomer bv.).
En die schuin aflopende daklijn maakt de koffer niet echt praktisch. We vervoeren nog al wel eens grote dingen en die kunnen nu gewoon soms zelf zonder uiteen te halen in de koffer.
Da's idd ook wel het spijtige aan de EQB. Dat ze met het design niet meer rekening hebben gehouden dat het een elektrische auto is (geen frunk, weinig ruimte onder koffervloer etc.).
Dan heb je ook echt wel heel hoge dingen? Want ondanks dat het een schuin dak is, kan er echt nog redelijk wat rechtop.
En die binnenruimte bij de Tesla is wel een stuk beter, de stoel moest amper naar voor om de maxi Cosi te laten passen.
Ik heb de EQB eens 2 weken als vervangwagen gehad en ik vond de Tesla echt een stuk ruimer aanvoelen. Ook in de koffer.
Qua hoogte nog nooit last van gehad, maar wij vervoeren dan ook geen zo'n gigantische dingen rechtop

Het luxe gevoel is inderdaad wel een stuk beter in de Mercedes, daar kan Tesla nooit tegenop.
En de Tesla heeft ook een gigantische draaicirkel.
Dat glazen dak is een voorkeur, ik vind het een zaligheid. Juist jammer dat die niet opengaan.
In de zomer is het ook geen ramp aangezien die geblindeerd is. En je kan altijd de koeling aanzetten voor je in de auto stapt om de temperatuur wat lager te krijgen.