De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ja en dan vergeet 1 keer dat uwen auto aan laden is terwijl ge begint te koken... mijn vrouw kijkt daar zllemaal nie naar :p
Warmtepomp maakt quasi niks uit hier.

Contract is zo goed als goedkoopste, kijk ik regelmatig na dus daar ligt het niet aan...
Load balancer niet hoger zetten dan de piek je die wil halen. Staat momenteel op 3.7kW dus de auto gaat trager laden of stoppen als ze koken of de warmtepomp springt op.

Zelfs al was het mogelijk. Als uw WG geen systeem heeft voor die energie te vergoeden, maar je hebt wél een tankkaart ... dan is het gewoon heel dom om het wél te doen.
Lijkt mij dan weer dom van de WG. Maar zelfs in die situatie, en zonnepanelen, zou ik hem gewoon opladen. Alleen het veel minder moeten gaan tanken is mij dat waard.

Lijkt mij dan weer dom van de WG. Maar zelfs in die situatie, en zonnepanelen, zou ik hem gewoon opladen. Alleen het veel minder moeten gaan tanken is mij dat waard.
To-táál niet.
Hier en daar eens 2 minuten omrijden & 2 minuten aan de pomp VS wie weet hoeveel EUR/mnd verlies? Ik weet wel wat ik zou kiezen.

Enige situatie waar het evt. aanvaardbaar zou kunnen zijn is als je
- EN geen terugdraaiende teller meer hebt (meer & meer het geval natuurlijk)
- EN je zit thuis als de zon schijnt
- EN je hebt genoeg overschot van die panelen waar je nergens mee naartoe kunt.

Zo is laden uiteindelijk gratis, maar hoeveel van die dagen heb je zo wete.

To-táál niet.
Hier en daar eens 2 minuten omrijden & 2 minuten aan de pomp VS wie weet hoeveel EUR/mnd verlies? Ik weet wel wat ik zou kiezen.

Je vergeet terugleververgoeding. Ik zou niet laden thuis als de werkgever de moeite niet zou doen om het terug te betalen.

Ik zit aan een totaal van 62% elektrische kilometers (inclusief 1500km in't begin puur op brandstof om de motor in te laten lopen)
Sorry maar het is hier wel het bedrijfswagen topic, “inlopen” wordt hier niet gedaan. Met piepende banden bij de dealer vertrekken, afraggen en 3x per jaar door de carwash jagen.

/s

Laatst bewerkt:
To-táál niet.

Ik was nu in mijn eerste antwoord uitgegaan van iemand die zijn eigen naft betaald, met een tankkaart van de WG is dat natuurlijk een andere situatie.
Maar zoals gezegd, ik heb een redelijk grote hekel aan 'gaan tanken'. De hele 'belevenis' duurt natuurlijk wel wat langer als 2min, je moet ook naar daar rijden, of je moet toevallig naast een tankstation wonen.

Elke dag of constant opladen, ja hangt er maar af wat de zonnepalen produceren natuurlijk. Dat ik het niet erg zou vinden mocht mij dat iets kosten, ja dat heb ik ervoor over. Met zo'n kleine tank van een hybride zou ik anders elke 2 dagen aan zo'n tankstation staan, nee daar pas ik voor. Dat iemand anders dat absoluut niet wil, ieder maakt hier zijn eigen rekening natuurlijk.

Ik snap het punt niet dat tanken verschrikkelijk is en te veel tijd kost voor 500-600km bij PHEV, maar elke dag een kabel insteken die vuil kan worden door zand, regen etc voor de volle 50km elektrisch te rijden is dan geen probleem :unsure:

Ik was nu in mijn eerste antwoord uitgegaan van iemand die zijn eigen naft betaald, met een tankkaart van de WG is dat natuurlijk een andere situatie.
Maar zoals gezegd, ik heb een redelijk grote hekel aan 'gaan tanken'. De hele 'belevenis' duurt natuurlijk wel wat langer als 2min, je moet ook naar daar rijden, of je moet toevallig naast een tankstation wonen.

Elke dag of constant opladen, ja hangt er maar af wat de zonnepalen produceren natuurlijk. Dat ik het niet erg zou vinden mocht mij dat iets kosten, ja dat heb ik ervoor over. Met zo'n kleine tank van een hybride zou ik anders elke 2 dagen aan zo'n tankstation staan, nee daar pas ik voor. Dat iemand anders dat absoluut niet wil, ieder maakt hier zijn eigen rekening natuurlijk.
Als je zoveel kilometers aflegt dat je om de 2d uwen tank leeg bolt kan het praktisch niet zijn dat je nooit eens een tankstation passeert.

Ik woon ook niet naast een tankstation, maar op de weg naar kantoor passeer ik toch héél wat van die dingen.
OK, het moet 1 van 3 'merken' zijn (Gabriëls == primary, maar er waren nog 2 andere namen die mogelijk waren, die ik effe vergeten ben).
Dus, zelfs met een ietwat kleinere speler, die voornamelijk in Vlaanderen zit, bol ik regelmatig eentje voorbij.

Als ik naar kantoor ga (of terug kom) is het wss een minuut omrijden, mss 2 als ik voor een extra rood licht sta. En de wagen voltanken duurt met die 40 liter ook effectief niet veel meer dan 2 minuten. 't Is gene camion eh, die daar 100en liters staat te pompen.
Idem als ik bv. gewoon naar de Colruyt bol, dan passeer ik er ook eentje. Pretty much niet 'omrijden' ofte 'naar daar rijden'.

OK, mijn route is niet representatief voor ieders route. But again, als je elke dag >200km rondbolt moet je wel eens een tankstation passeren eh.
I.t.t. die EV's die geen 2 minuten, maar uren nodig zouden hebben om te laden (afhankelijk van fast-charging/capaciteit, etc. natuurlijk) EN waar je effectief veel regelmatiger moet naar gaan 'zoeken' (de palen) om ze te vinden VS een tankstation.

Alsook, wie met een bedrijfswagen betaald zijn eigen naft. :sneaky:

Niet veralgemenen, 75 liter hier :cool:
Ja maar da's dan ook nen tank eh.
4wfqay.jpg

Als je zoveel kilometers aflegt dat je om de 2d uwen tank leeg bolt kan het praktisch niet zijn dat je nooit eens een tankstation passeert.

Ik woon ook niet naast een tankstation, maar op de weg naar kantoor passeer ik toch héél wat van die dingen.
OK, het moet 1 van 3 'merken' zijn (Gabriëls == primary, maar er waren nog 2 andere namen die mogelijk waren, die ik effe vergeten ben).
Dus, zelfs met een ietwat kleinere speler, die voornamelijk in Vlaanderen zit, bol ik regelmatig eentje voorbij.

Als ik naar kantoor ga (of terug kom) is het wss een minuut omrijden, mss 2 als ik voor een extra rood licht sta. En de wagen voltanken duurt met die 40 liter ook effectief niet veel meer dan 2 minuten. 't Is gene camion eh, die daar 100en liters staat te pompen.
Idem als ik bv. gewoon naar de Colruyt bol, dan passeer ik er ook eentje. Pretty much niet 'omrijden' ofte 'naar daar rijden'.

OK, mijn route is niet representatief voor ieders route. But again, als je elke dag >200km rondbolt moet je wel eens een tankstation passeren eh.
I.t.t. die EV's die geen 2 minuten, maar uren nodig zouden hebben om te laden (afhankelijk van fast-charging/capaciteit, etc. natuurlijk) EN waar je effectief veel regelmatiger moet naar gaan 'zoeken' (de palen) om ze te vinden VS een tankstation.

Alsook, wie met een bedrijfswagen betaald zijn eigen naft. :sneaky:
Nuja als je er geen probleem mee hebt om dat ding constant te moeten volgooien, enjoy zou ik zeggen ;)
Maar nogmaals, ieder moet zijn eigen rekening maken.

'Alsook, wie met een bedrijfswagen betaald zijn eigen naft.'
Ik heb zelf geen bedrijfswagen met gratis tankkaart, dus geen idee hoe dat tegenwoordig zit. Maar ben wel benieuwd :)

Ik snap het punt niet dat tanken verschrikkelijk is en te veel tijd kost voor 500-600km bij PHEV, maar elke dag een kabel insteken die vuil kan worden door zand, regen etc voor de volle 50km elektrisch te rijden is dan geen probleem :unsure:
Dat was ik al moe na 1 week. Ik heb gewoon een laadpaal met eigen kabel en een kabel in de auto liggen voor onderweg. Dan moet ik niet zitten prutsen met dat soort toestanden. Gewoon parkeren en inpluggen.

Ik zie het probleem hier niet mee, mijn hybride laadde s'nachts op om dan de volle 40 km elektrisch af te leggen (als het niet buiten vroor tenminste). Ik tankte dan nog ongeveer 2x week aan de pomp, er ging zo'n 40l max in de tank, maar dat duurt nooit langer dan 3 minuten (ik ging altijd langs een Total station vlak bij mijn werk).

Gebruikspatroon hier is +- 750km/week, tanken doe ik 1 keer om 1500-2400 kilometer dus om de 2-3 weken.

Opladen sowieso thuis, als ik naar kantoor ga en soms ook wel eens als ik in het weekend op verplaatsing vrije palen zie. Wanneer het kan zonder mij in alle bochten te moeten wringen dus.

Ik laad mijn PHEV ook wel altijd thuis op.
Opladen aan een publieke laadpaal doe ik praktisch niet (meer), simpelweg omdat ik niet ergens ga laden zonder dat ik weet hoeveel de laadbeurt mij (ongeveer) zal kosten. De enigste uitzonderingen zijn een paar vaste publieke laadpalen waar ik geregeld kom en dus al eens heb opgezocht wat het tarief is.

Hallo allen,

Ik heb een vraag over het aanbod van bedrijfswagens. Binnen mijn contract staat dat ik recht heb op een bedrijfswagen binnen categorie 1 met TCO van € 900 per maand. Weet iemand wat deze categorie precies inhoudt en welke modellen daar doorgaans onder vallen?

Alvast bedankt

Paar weken terug ook ne nieuwe moeten bestellen. Ben voor de ID 7 Pro S Business Premium gegaan. De non-tourer. Volgens velen een mottige auto maar ik vind em geweldig. Lekker sober, heerlijk groot, … maar de doorslag gaf toch vooral het grote rijbereik en de redelijk complete set aan opties die binnen het budget pasten.

Had eerst de blauwe besteld maar nog veranderd in de zwarte nadat ik ne blauwe tegenkwam en die reflector zag vanachter onder het hele oppervlak. Bah bah stak die af. Is dat verplicht op wagens want ge ziet dat iedereen er heeft (wel niet zo groot) maar zie het onmiddellijke nut niet meteen. Ben al aant denken om em donker te laten wrappen.

Voorziene levertijd begin april.

Hallo allen,

Ik heb een vraag over het aanbod van bedrijfswagens. Binnen mijn contract staat dat ik recht heb op een bedrijfswagen binnen categorie 1 met TCO van € 900 per maand. Weet iemand wat deze categorie precies inhoudt en welke modellen daar doorgaans onder vallen?

Alvast bedankt
Uw fleetmanager contacteren om te vragen welke wagens daaronder vallen. Normaal gezien hebben ze een lijst. En die kan wel eens veranderen in de tijd.
Als je kiest, houdt dan wel rekening met wat de VAA is voor die wagen.

Intussen een testrit gedaan met de ID7 Tourer en heel positief verrast moet ik zeggen! Een zee van ruimte en rijdt stukken beter dan de Tesla Model Y, VW ID4 en Audi Q4.

Uiterlijk vind ik die grijze dakbogen wel spuuglelijk (verwacht je eerder op een goedkope Chinese auto). Met het black style pack kan je die bogen nu ook zwart maken, maar dan heb je ook onmiddellijk zwarte velgen. Gezien ik de wagen ook in het zwart wil bestellen, lijkt zwart op zwart mij er wel wat over (lees: maffiabakgehalte)

Al zijn de standaard zilveren velgen ook maar kaka natuurlijk (waarom geen normale velg op de ID reeks, VW?).

Suggesties?

Terug
Bovenaan