ThekillingGoku
Well-known member
Niet enkel VAA eh. De WG kan ze ook in feite niet meer aftrekken van z'n belastingen. Idem mét die PHEV's ondertussen eh. Nu nog een PHEV kopen is voor de WG ook niet interessant. 't Is niet voor niets dat praktisch overal je een EV in uw strot geramd krijgt eh.Het hangt er wel vanaf of die vervangwagen een poolwagen is van de werkgever zelf (m.a.w. de wagen die de werkgever ter beschikking stelt, verandert), of een tijdelijke vervanging die de garage of leasing ter beschikking stelt terwijl de leasewagen in herstelling is.
In het eerste geval verandert de VAA, het tweede geval betaal je nog altijd de VAA op je auto die in herstelling is.
Maar inderdaad, nu nog een niet-hybride diesel of benzine kiezen is een dure zaak op het vlak van VAA!
De ruimte zou mij nu eens niet veel kunnen schelen. Ik bol rond met een PHEV 5 reeks berline & je weet maar al te goed hoeveel kofferruimte je verliest wegens die batterij. 't Zal wss een diepere koffer zijn dan de CLA (zeker met de zetels plat heb je uiteindelijk toch redelijk wat ruimte voor 'lange' stukken), maar een stuk minder 'hoog' ('t is daar dat het verlies zit).& In zake die Superb VS de CLA.
En jah, voor mij is dat al telkens voldoende geweest. Zolang het geen lang EN hoge items zijn (e.g. echt lompe stukken) lukt dat allemaal nog vrij goed. En nee, ge moet natuurlijk geen fietsen of whatever proberen mee slepen, want dat zou toch niet zo ideaal zijn.
Nu, ik doe dat nooit, so no big deal. Ik kan de keren dat ik m'n zetels plat legde zelfs nog altijd tellen op m'n 1, mss 2 handen.
Om maar even te herhalen, laadruimte is zeker niet voor iedereen een primaire factor bij de keuze van een wagen.
Dat gezegd zijnde, een CLA is echt niet voor mij. Ik heb ooit in die van m'n broer gekropen (niet echt mee gaan rijden) & eerlijk is eerlijk, ik geraakte er met moeite in met mijn 'maar' 1m86. Ik heb collega's die >1m90 zijn & zou mij bv. al niet kunnen inbeelden dat die daar voor zouden staan te springen.
Zelfs foefelen met het stuur & de zetels zo laag mogelijk zat ik constant met m'n knieën tegen dat stuur.
Heel mss dat ik er na lang proberen een ietwat acceptabele positie zou kunnen hebben gevonden, maar toch. Om crimineel zot van te worden als je zo moet rijden denk ik dan.
NOTE: 'k Geloof dat dit gene Shooting Brake was.
) heeft als aanloopwagen. Die laatste is al máánden aan het wachten op zijn definitieve wagen, ondertussen heeft die auto al meer in garage gestaan met mankementen dan dat hij ermee gereden heeft maar ziet hij wel elke maand ~€450VAA/maand op zijn loonbrief verschijnen.
. Ik laad eigenlijk gewoon op het werk en daarmee geraak ik op 3-4km na mooi over en weer naar huis.