Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja: rijdt goed en comfortabel, is goed afgewerkt, is heel ruim en toch relatief zuinig.Iemand ervaring met de nieuwe VW ID7 Tourer?
Je kan als particulier opties van u bedrijfswagen enkel inbrengen op u belastingen als ze relevant zijn voor u beroepsvoering.Volgens onze car policy dienen we extra opties steeds bij levering van de wagen integraal te betalen. Stel, ik neem extra opties ter waarde van € 1.000 op mijn bedrijfswagen, kan ik dit bedrag dan van mijn VAA aftrekken? Indien ja, dien je dat dan zelf te doen bij uw belastingsaangifte?
Je brengt die €1000 niet in als beroepskosten, maar als eigen bijdrage aan de werkgever ter vermindering van het Voordeel Alle Aard dat de bedrijfswagen vertegenwoordigt. Je "krijgt" minder van je werkgever omdat je hem een deel terugbetaalt. En omdat je minder krijgt, moet je daar ook minder belasting op betalen.Je kan als particulier opties van u bedrijfswagen enkel inbrengen op u belastingen als ze relevant zijn voor u beroepsvoering.
Een trekhaak zal je als IT consultant dus niet kunnen inbrengen. Een stopcontact van 220V misschien wel omdat je u laptop dan ten velde kan opladen indien nodig.
Ik heb al beide kanten gehoord:
- Gewoon inbrengen en nooit iets van gehoord
- Ingebracht en geweigerd wegens niet nodig voor beroepsvoering
Dat is dan het bedrag excl BTW neem ik aan?Je brengt die €1000 niet in als beroepskosten, maar als eigen bijdrage aan de werkgever ter vermindering van het Voordeel Alle Aard dat de bedrijfswagen vertegenwoordigt. Je "krijgt" minder van je werkgever omdat je hem een deel terugbetaalt. En omdat je minder krijgt, moet je daar ook minder belasting op betalen.
Je kan dit inderdaad volledig aftrekken van je VAA, maar je kan niet onder 0 gaan.Volgens onze car policy dienen we extra opties steeds bij levering van de wagen integraal te betalen. Stel, ik neem extra opties ter waarde van € 1.000 op mijn bedrijfswagen, kan ik dit bedrag dan van mijn VAA aftrekken? Indien ja, dien je dat dan zelf te doen bij uw belastingsaangifte?
Nee, het bedrag dat je naar je werkgever stort als eigen bijdrage. Als je werkgever bv zegt "als je elk jaar 456 euro eigen bijdrage betaalt, mag je opties twv €2345 excl BTW aan je wagen toevoegen", dan daalt je VAA elk jaar met 465 euro, waardoor je jaarlijks +- 230 euro minder belastingen op je VAA moet betalen.Dat is dan het bedrag excl BTW neem ik aan?
Voor de kia EV3 mag je nu op 5 maand rekenen ….vandaag vernomen dus .![]()
Ik bedoel eigenlijk als je trekhaak als optie zelf moet betalen (1000 excl btw bv.), dan kan je die 1000EUR in je belastingen aftrekken van code 250, onder die code staan je bezoldingen, VAA, aandeelopties,..Nee, het bedrag dat je naar je werkgever stort als eigen bijdrage. Als je werkgever bv zegt "als je elk jaar 456 euro eigen bijdrage betaalt, mag je opties twv €2345 excl BTW aan je wagen toevoegen", dan daalt je VAA elk jaar met 465 euro, waardoor je jaarlijks +- 230 euro minder belastingen op je VAA moet betalen.
Aha, ik wist niet dat het mogelijk was om rechtstreeks aan de dealer of leasingmaatschappij te betalen én dat af te trekken van je verkregen voordeel van de werkgever.Ik bedoel eigenlijk als je trekhaak als optie zelf moet betalen (1000 excl btw bv.), dan kan je die 1000EUR in je belastingen aftrekken van code 250, onder die code staan je bezoldingen, VAA, aandeelopties,..
Zie ook oud artikel: https://www.standaard.be/cnt/dmf20140611_037
Ik heb het zelf nog niet gedaan maar voor volgend jaar zou ik het wel kunnen toepassen (trekhaak op leasewagen die ik zelf betaal aan leasingmaatschappij).
Maar vind hier verder heel weinig info rond...
Btw inclusief toch? Jij als particulier kan geen btw aftrekken, dus zou je het totale bedrag moeten aftrekken van de belastingen.Ik bedoel eigenlijk als je trekhaak als optie zelf moet betalen (1000 excl btw bv.), dan kan je die 1000EUR in je belastingen aftrekken van code 250, onder die code staan je bezoldingen, VAA, aandeelopties,..
Ik heb het zelf nog niet gedaan maar voor volgend jaar zou ik het wel kunnen toepassen (trekhaak op leasewagen die ik zelf betaal aan leasingmaatschappij).
Tevreden van de EV6? Ik gok dat ik in't voorjaar ook nieuwe auto ga moeten kiezen (huidige lease loopt in september af) en was ook al beetje richting Kia aan't kijken.Da valt goed mee. Ik heb bijna 15 maand op mijn EV6 gewacht.
Tevreden van de EV6? Ik gok dat ik in't voorjaar ook nieuwe auto ga moeten kiezen (huidige lease loopt in september af) en was ook al beetje richting Kia aan't kijken.
Is dat de hybride X1? Een collega heeft die ook en is daar tótaal niet tevreden over.11.113km ver met mijn X1, boordcomputer volledig de soep gedraaid. Een greep uit het gevarieerde aanbod foutmeldingen: parkeerrem, bandenspanning controle, veiligheidsgordels, voetgangersbescherming, airco die plots op 17°C stond... Wagen komt niet meer in drive & motor valt na 5 seconde gewoon terug uit als ik hem aan zet.
Ik voel die Honda Jazz weeral klaar staan op de VAB parking all smug van "jaja, ge hangt weer aan mij vast"![]()
Iemand ervaring met de nieuwe VW ID7 Tourer?
Ik moet binnenkort bestellen en vind het zo klote dat die niet in m'n lijst staat...Ja: rijdt goed en comfortabel, is goed afgewerkt, is heel ruim en toch relatief zuinig.
Bij ons is elke budgetoverschrijding ook gewoon up front te betalen, via een factuur die rechtstreeks aan de leasingmaatschappij te betalen is.Ik bedoel eigenlijk als je trekhaak als optie zelf moet betalen (1000 excl btw bv.), dan kan je die 1000EUR in je belastingen aftrekken van code 250, onder die code staan je bezoldingen, VAA, aandeelopties,..
Niet tevreden op welke gebied dan? Ik ben eigenlijk wel zeer tevreden van die wagen, los van het feit dat ze hem hier van de oprit zijn komen takelenIs dat de hybride X1? Een collega heeft die ook en is daar tótaal niet tevreden over.

De ID.7 is wel de EV tegenhanger van de Passat en niet van de Golf denk ik...Ik moet binnenkort bestellen en vind het zo klote dat die niet in m'n lijst staat...
Als je gewoon een break wil met een degelijke range ipv al die lompe SUV gedrochten, is dit momenteel de enige optie denk ik? Of ben ik niet meer up to date?
Had gelukkig wel al ergens gelezen dat er wat nieuwe break modellen op de planning staan bij meerdere merken.
Ik rijd nu al meer dan 5 jaar met een goed uitgeruste VW Golf break op naft en heb het gevoel dat quasi alles een achteruitgang zou zijn behalve die ID7 Tourer.
Ik moet binnenkort bestellen en vind het zo klote dat die niet in m'n lijst staat...
Als je gewoon een break wil met een degelijke range ipv al die lompe SUV gedrochten, is dit momenteel de enige optie denk ik? Of ben ik niet meer up to date?
Had gelukkig wel al ergens gelezen dat er wat nieuwe break modellen op de planning staan bij meerdere merken.
Ik rijd nu al meer dan 5 jaar met een goed uitgeruste VW Golf break op naft en heb het gevoel dat quasi alles een achteruitgang zou zijn behalve die ID7 Tourer.