De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Dan moet je ook wel heel veel vertrouwen hebben dat je zeker 4/5j bij dezelfde werkgever blijft, anders wordt vertrekken wel een heel kostelijke zaak.

Dan moet je ook wel heel veel vertrouwen hebben dat je zeker 4/5j bij dezelfde werkgever blijft, anders wordt vertrekken wel een heel kostelijke zaak.

4-5 jaar is aan de lange kant, maar opleg bovenop eventuele terugbetaling van de laadpaal de eerste 1-2 jaar vormt inderdaad wel een extra financiële barrière als je van job wil veranderen.
Ik leg sowieso niet op voor een bedrijfswagen, maar als je die opleg relatief snel terugverdient door lagere VAA, is het de moeite waard om te overwegen.

Dat kan inderdaad, daarom moet je zo slabakken dat ze je buitensmijten.

Bij ons zijn er gelukkig wat groeimogelijkheden die gepaard gaan met hoger budget. Waar ik begon met 250 euro eigen bijdrage is dat al snel naar 0 gegaan. Hielp ook wel dat ik 20 maanden op mijn auto moest wachten, intussen had ik de promotie al beet. :')

Als ik dat perspectief niet had zou ik wel wat meer hebben ingehouden want dan hebben ze u wel bij uw pietje tenzij je een loophole vindt.

Goedkopere wagen elektrisch is een nog goedkoper VAA.

Dus dat is gewoon uw extra uitgave goed praten.
Net zoals zeggen dat je in de solden geld bespaard hebt ipv geld uitgegeven 😉
Inderdaad, de vergelijking was in dit geval niet met ICE wagen.

Met een Q6 zal je snel aan 250€ zitten aan VAA in het eerste jaar. Met daarbovenop nog eens dat extra bedrag zit je bijna aan 400.
Toch wel veel en zoals hier al aangegeven zit je vast aan die werkgever basically.

Met een Q6 zal je snel aan 250€ zitten aan VAA in het eerste jaar. Met daarbovenop nog eens dat extra bedrag zit je bijna aan 400.
Toch wel veel en zoals hier al aangegeven zit je vast aan die werkgever basically.
Eigen bijdrage kan van VAA worden afgetrokken.

VAA 250euro = +- 125euro netto na belasting.

In Excite zijn geval: VAA 250euro en 130euro bijdrage
VAA is dan 120euro of 60euro netto (250 VAA - 130 eigen bijdrage)
Eigen bijdrage 130euro.

Totale kost voor die auto na eigen bijdrage is voor hem dan 190euro. Zonder bijdrage zou dat 125euro. Netto verschil is dus maar 65euro ipv 130euro.

Shit gasten, zo'n kar rijden voor €130 extra t.o.v. een elektrische Passat - en ik ben een asbolute Audi-hater - dat doet toch iedereen die een beetje autoliefhebber is?!

Goedkopere wagen elektrisch is een nog goedkoper VAA.

Dus dat is gewoon uw extra uitgave goed praten.
Net zoals zeggen dat je in de solden geld bespaard hebt ipv geld uitgegeven 😉

Helemaal akkoord :) Daarom ook dat ik zelf nooit opleg voor een bedrijfswagen.

Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn voor wie bijleggen het verschil maakt tussen een niet-bruikbare en wel-bruikbare EV (bv. een break die daardoor wel kan gekozen worden)

Over geld besparen in de solden: nog beter als mensen dan dat "uitgespaarde bedrag" daarna uitgeven aan iets anders, omdat ze dat toch bespaard hadden...

Dus pakweg een 65euro netto per maand voor zo'n luxe kar indien ze dat van uw VAA aftrekken. Ik zou ook niet twijfelen.
En zeker als je van een brandstof komt waarvoor het VAA wellicht hoger was, dan is er op het einde van de rit wellicht geen verschil.

Vorige jaar stond ik naar een nieuwe A4 te kijken (wij mogen raar maar waar nog steeds brandstof bestellen). 480euro VAA. Het kwam er op neer dat als ik 200euro bruto zou bijleggen voor een dikke i4, ik goedkoper af was dan een A4 te bestellen.

Eigen bijdrage kan van VAA worden afgetrokken.

VAA 250euro = +- 125euro netto na belasting.

In Excite zijn geval: VAA 250euro en 130euro bijdrage
VAA is dan 120euro of 60euro netto (250 VAA - 130 eigen bijdrage)
Eigen bijdrage 130euro.

Totale kost voor die auto na eigen bijdrage is voor hem dan 190euro. Zonder bijdrage zou dat 125euro. Netto verschil is dus maar 65euro ipv 130euro.
Dit. De eigen bijdrage wordt van het VAA afgetrokken bij ons. Het VAA van mijn huidige A4 is ondertussen ook al aardig opgelopen waardoor ik dus netto misschien een 45 euro opleg elke maand.

4-5 jaar is aan de lange kant, maar opleg bovenop eventuele terugbetaling van de laadpaal de eerste 1-2 jaar vormt inderdaad wel een extra financiële barrière als je van job wil veranderen.
Ik leg sowieso niet op voor een bedrijfswagen, maar als je die opleg relatief snel terugverdient door lagere VAA, is het de moeite waard om te overwegen.
Ik voel mij zeer goed bij mijn werkgever en zie geen enkele reden waarom ik daar zou weggaan.
Q6 stond dit weekend aan de voetbal van de zoon. Ziet er in het echt toch beter uit dan op de foto’s met alles erop en eraan. Interieur nog niet kunnen bekijken.

Shit gasten, zo'n kar rijden voor €130 extra t.o.v. een elektrische Passat - en ik ben een asbolute Audi-hater - dat doet toch iedereen die een beetje autoliefhebber is?!
Awel dit, ik ben een autoliefhebber en het principe "ik leg niet op voor een firmawagen" is mij wat vreemd, ik rij praktisch gratis met een wagen waar ik ECHT mee wil rijden. Can't fucking wait.

Dit. De eigen bijdrage wordt van het VAA afgetrokken bij ons. Het VAA van mijn huidige A4 is ondertussen ook al aardig opgelopen waardoor ik dus netto misschien een 45 euro opleg elke maand.

Ik voel mij zeer goed bij mijn werkgever en zie geen enkele reden waarom ik daar zou weggaan.

Awel dit, ik ben een autoliefhebber en het principe "ik leg niet op voor een firmawagen" is mij wat vreemd, ik rij praktisch gratis met een wagen waar ik ECHT mee wil rijden. Can't fucking wait.

Ik hoop dat die over 1,5 jaar er nog opstaat :p. Dat de iX3 er opstaat is een fout, die is idd nietmeer te bestellen ondertussen.

Wat ga je met de laadpaal doen? Vind die in de lease wel duur...
Ik heb mijne reeds, dus die kost is er nietmeer voor mij. Ik heb die in de bonus genomen toen, daarvoor heb ik 600 euro bruto moeten inleveren.

Ik hoop dat die over 1,5 jaar er nog opstaat :p. Dat de iX3 er opstaat is een fout, die is idd nietmeer te bestellen ondertussen.
Ik duim voor u mee, ik had niet verwacht dat die er ging opstaan en indien wel had ik zeker niet verwacht dat ik die kon bestellen mits opleg. Voor de rest vind ik die lijst van wagens ook echt best goed, zit voor ieders wat wils in.
Wat ga je met de laadpaal doen? Vind die in de lease wel duur...

Ik heb mijne reeds, dus die kost is er nietmeer voor mij. Ik heb die in de bonus genomen toen, daarvoor heb ik 600 euro bruto moeten inleveren.
Da's nog een vraagteken. Ik heb zonnepanelen, dus financieel is het interessant om een laadpaal te plaatsen, maar ik weet niet zeker of het wel nodig is aangezien ik zelf kan laden op het werk en hier op 300 meter 78 laadpunten zijn.
In de leasing vond ik 'm ook duur, dus ALS ik het ga doen is het via de bonus.

Ik duim voor u mee, ik had niet verwacht dat die er ging opstaan en indien wel had ik zeker niet verwacht dat ik die kon bestellen mits opleg. Voor de rest vind ik die lijst van wagens ook echt best goed, zit voor ieders wat wils in.

Da's nog een vraagteken. Ik heb zonnepanelen, dus financieel is het interessant om een laadpaal te plaatsen, maar ik weet niet zeker of het wel nodig is aangezien ik zelf kan laden op het werk en hier op 300 meter 78 laadpunten zijn.
In de leasing vond ik 'm ook duur, dus ALS ik het ga doen is het via de bonus.

Met zoveel laadpalen zou ik dat precies niet doen, je kan nog een jaar aankijken en dan beslissen natuurlijk.

De Q6 zal er opstaan omdat die vrij recent is, dan is de lease vaak gunstig. Maar er komen vaak nieuwe modellen op de markt, het is wat geluk hebben. De Q6 is wel een top keuze.

Ik zit er over na te denken een 'goedkope' auto ala e-308 SW te nemen en de overschot in de hypotheek te dumpen. Of zelfs geen wagen, voor 1100 euro netto rij je prive ook wel wat.

De Q6 is het equivalent van de iX3 dus toch niet zo vreemd dat die erop staat?

AH, dacht dat het een model hoger is. Vind de Q6 er wel leuker uitzien. Nog vrij normaal.
Maar zoals gezegd denk ik aan andere mogelijkheden, aangezien een Q6 dan nog altijd geen gigantisch grote auto is en ik bijna niet meer met de auto rij.

Ik moest voor de iX3 2 jaar geleden wel niets opleggen, die paste in budget.

Terug
Bovenaan