De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
De huidige A4 avant en de Q6 schelen 9mm in lengte dus die zijn al gelijk. Je wint in de Q6 plek omwille van het elektrisch platform dus dat zal je in de A4 dan ook terugvinden.

1 ding is duidelijk, Audi is er zeker in geslaagd om complete verwarring te veroorzaken welke nieuwe modelaanduiding met de oude overeenkomt :p
Ik verdenk ze ervan dat dat de tactiek is om ongemerkt extra prijsverhogingen of kwaliteitsverlagingen door te voeren.
Kwaliteitsverlaging lijkt mij toch niet, ik zeg het nog eens, de Q6 is luxueuzer dan mijn A4 Avant en is standaard veel beter uitgerust. Ik zal zelf zeggen wat sommigen al denken, dat mag ook voor de prijs.

Dan ben ik zeer benieuwd naar de grootte van de nieuwe A4 Avant, want momenteel is er gewoon véél meer plaats voor de passagiers in de Q6 dan in mijn huidige A4 Avant.

Iets wat een VW passat goed voor mekaar heeft, ik erger me wel eens aan de ruimte achteraan in populaire wagens BMW 3, Audi A4, C klasse ... dat houd echt niet over en dat zijn geen kleine wagens. Ik heb nog een Golf 6 staan en achteraan zit je daar minstens zo goed als in één van deze "premium" wagens. Dit is ook één van de zaken die goed ontworpen elektrische wagens significant gaan upgraden.

Kwaliteitsverlaging lijkt mij toch niet, ik zeg het nog eens, de Q6 is luxueuzer dan mijn A4 Avant en is standaard veel beter uitgerust. Ik zal zelf zeggen wat sommigen al denken, dat mag ook voor de prijs.
Is toch een redelijk vaak gehoorde klacht, dat de nieuwe modellen kwa materiaalgebruik een stuk minder zijn als voorgaande generaties. Overal goedkoop glimmende plastics en alle bediening via het scherm, ieder zijn ding maar dat noem ik geen vooruitgang. En dan tegelijk verhogen ze de prijzen fors, maw je krijgt minder maar mag wel meer betalen.

Als je enkel naar het eerste cijfer in de configurator kijkt wel ja. Als je echter versies neemt met gelijke uitrusting en iets of wat vergelijkbare motor, dan krijg je een heel ander beeld.
Qua motor - akkoord, de pk's van elektrische wagens zijn niet te vergelijken met ICE. Om bij ICE om eenzelfde vermogen te halen, zal je snel aan een hoge kost zitten. Kan je een voorbeeld geven qua uitrusting?

Qua motor - akkoord, de pk's van elektrische wagens zijn niet te vergelijken met ICE. Om bij ICE om eenzelfde vermogen te halen, zal je snel aan een hoge kost zitten. Kan je een voorbeeld geven qua uitrusting?
Ik heb destijds mijn iX3 qua prijs vergeleken met dezelfde uitrusting in een X3 20i, en die 20i kwam amper goedkoper uit.
Simpelweg omdat de iX3 standaard heel compleet was uitgerust. En dat is een trend die we bij meer merken zien.

Nu is de vraag of je die opties nodig hebt natuurlijk, maar dat is een andere discussie.

Maar een 5-reeks is nu 13cm langer. En ik denk dat beenruimte achteraan nog veel harder als luxe wordt aanzien...
Die 2 zijn imo echt gewoon 2 koetswerkvarianten van hetzelfde product (oké, de ophanging is ook anders)
Maar met de laatste generatie kan je nog niet vergelijken aangezien daar nog geen nieuwe X5 van is.

1 ding is duidelijk, Audi is er zeker in geslaagd om complete verwarring te veroorzaken welke nieuwe modelaanduiding met de oude overeenkomt :p
Volgens mij zijn ze zelf ook al verward. Om de haverklap deden ze iets anders met de benaming ‘e-tron’.
Je zou bijna denken dat er elke generatie een nieuw marketing team aangesteld is die geen kennis had van de historiek van de benamingen.

Iets wat een VW passat goed voor mekaar heeft, ik erger me wel eens aan de ruimte achteraan in populaire wagens BMW 3, Audi A4, C klasse ... dat houd echt niet over en dat zijn geen kleine wagens. Ik heb nog een Golf 6 staan en achteraan zit je daar minstens zo goed als in één van deze "premium" wagens. Dit is ook één van de zaken die goed ontworpen elektrische wagens significant gaan upgraden.
Een VW Passat is dan ook een stuk groter dan een BMW 3/Audi A4/C klasse, een VW Passat zit dichter bij het E-segment op dat vlak.

Welke elektrische auto heeft voldoende plek voor 3 kinderzitjes achteraan of 2 kinderzitjes plus nog een deftige plek tussen die kinderzitjes ? Basically moeten het 3 aparte stoelen zijn.

Ik vind Peugeot e 5008, maar dat is het zowat. ev database heeft geen parameter om daarop te zoeken -_-

VW ID Buzz ?

Welke elektrische auto heeft voldoende plek voor 3 kinderzitjes achteraan of 2 kinderzitjes plus nog een deftige plek tussen die kinderzitjes ? Basically moeten het 3 aparte stoelen zijn.

Ik vind Peugeot e 5008, maar dat is het zowat. ev database heeft geen parameter om daarop te zoeken -_-

VW ID Buzz ?
Tesla Model X zou ik denken. Volvo EX90, misschien een iX?

VW ID Buzz ?
Voor welke leeftijd? Of welk type kinderzitjes?
Tesla model Y heeft wel wat ruimte afhankelijk van welke zitjes het zijn.

VW ID Buzz ?

Voor welke leeftijd? Of welk type kinderzitjes?
Tesla model Y heeft wel wat ruimte afhankelijk van welke zitjes het zijn.

2x peuter die op zo'n boostertje zit (zo'n kuipzeteltje) en 1 x echte babyspeelgoed voor nog 2y of zo.

De babystoel kan van voor, maar dan moet ik of madam semi comfortable achteraan kunnen zitten tussen 2 stoelen.

Heb nu benzine Vw Touran en daar past dat perfect. Madam heeft kleiner budget en al 3x andere auto gehad op 6 mnd en daar is telkens letterlijk 10 cm plek tussen de 2 stoelen. Je kunt die via gordel doen ipv isofix, maar dat is nog altijd te smal.

Over de Q6 kan ik niet oordelen, heb ik alleen nog maar op foto gezien, mijn opmerking was meer in het algemeen op al die verwarrende verschuivingen in modelnaam.

Maar bv. de huidige generatie A4 vind ik qua interieur minder dan de vorige. En het interieur van de A6 ziet er wel goed uit, maar qua materiaalkeuze en afwerking een drama.

Allemaal veel te duur. Ik moet gewoon een crappy car hebben zo goedkoop mogelijk waar die kinders inpassen. Ik ga mijn flexplan niet wegpissen aan een fancy car.
Gohja, kan ik mij voorstellen dat je geen 80-110K privé wilt uitgeven aan een 2e wagen. Maar je komt pretty much telkens in die hogere price range uit met die voorwaarden van huge EV.

Benz EQB als 7-zitter zou ook lukken, maar is ook nog altijd gemakkelijk 70K nieuw.
Mss eens naar de ID.7 kijken. Die zou ook aan de grote kant moeten zijn & begint op rond de 60.

Still, prijsklasse 'crappy', pakweg van een Dacia Duster of zoiets, kan ik niet direct aan iets denken. Behalve mss de Dacia Spring EV, welke naar 't schijnt de goeikoopste EV is op de markt, maar ongetwijfeld voldoet dat niet aan de voorwaarde van huge EV.

Gohja, kan ik mij voorstellen dat je geen 80-110K privé wilt uitgeven aan een 2e wagen. Maar je komt pretty much telkens in die hogere price range uit met die voorwaarden van huge EV.

Benz EQB als 7-zitter zou ook lukken, maar is ook nog altijd gemakkelijk 70K nieuw.
Mss eens naar de ID.7 kijken. Die zou ook aan de grote kant moeten zijn & begint op rond de 60.

Still, prijsklasse 'crappy', pakweg van een Dacia Duster of zoiets, kan ik niet direct aan iets denken. Behalve mss de Dacia Spring EV, welke naar 't schijnt de goeikoopste EV is op de markt, maar ongetwijfeld voldoet dat niet aan de voorwaarde van huge EV.

Bwa, op leaseplan zijn Model X en EX90 vanaf 1300/mo. Op de 10 pagina's ervoor moet toch een auto staan waar 3 mensen achteraan inkunnen ? Hij moet niet huge zijn, we hebben dakkoffer en een koffer en een frunk - daar past wel wat in.

Een peugeot E 5008 is al een pak goedkoper dan bovengenoemde.

Waarom ik het vraag. Ik ben jobs aan het afwegen en de ene is loon + 'elektrische auto type A B C'. De andere is loon waarvan je via flexbudget auto kunt kopen. De andere is met een mobi budget. Ik zou ballpark moeten weten wat een EV waar 3 kinders inpassen kost. Op 50 of 100 komt het niet, maar ballpark ongeveer.

Bwa, op leaseplan zijn Model X en EX90 vanaf 1300/mo. Op de 10 pagina's ervoor moet toch een auto staan waar 3 mensen achteraan inkunnen ? Hij moet niet huge zijn, we hebben dakkoffer en een koffer en een frunk - daar past wel wat in.

Waarom ik het vraag. Ik ben jobs aan het afwegen en de ene is loon + 'elektrische auto type A B C'. De andere is loon waarvan je via flexbudget auto kunt kopen. De andere is met een mobi budget. Ik zou ballpark moeten weten wat een EV waar 3 kinders inpassen kost. Op 50 of 100 komt het niet, maar ballpark ongeveer.
Foto is niet van mij, maar dit is een Mustang Mach e, op basis van dit zou ik denken dat het moet lukken.

mach-e-baby-child-car-seats-2-jpg.13397

Edit: bij finale post zie ik de foto niet... hier is de link: https://www.macheforum.com/site/attachments/mach-e-baby-child-car-seats-2-jpg.13397/

Een ID.Buzz lijkt mij de meest logische optie. Die kost bij ons in redelijke uitvoering 959 per maand (hoe ze dat berekenen, geen idee), ik heb denk ik bijlange niet het functieniveau dat gij hebt, dus zou denk ik vlot moeten kunnen?

Terug
Bovenaan