De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik heb complete keuzestress (luxeprobleem, I know), mag een nieuwe wagen kiezen en er zitten verschillende mogelijkheden in die wel interessant kunnen zijn. Alle wagens zijn vrij goed uitgerust, op de ene zitten meer opties dan de andere, maar de belangrijke zaken (voor mij) zijn bij allen aanwezig.

Zonder opleg:
- Audi Q4 e-tron > iemand die hiermee rijdt en wat info kan geven over bouwkwaliteit en rijgedrag?
- VW ID.4 > iemand die hiermee rijdt en wat info kan geven over bouwkwaliteit en rijgedrag?
- Skoda Enyaq iV85 > vind ik zelf niet zo heel mooi, dus valt zo goed als zeker af
- Peugeot e-5008 > vind ik zelf niet zo heel mooi, dus valt zo goed als zeker af

Met opleg:
- VW ID.7 Tourer > veel plaats, maar zelfde vraag als de ID.4, wat me de bouwkwaliteit, gezien ik daar toch mindere dingen over las bij de ID.3 en ID.4
- Audi Q6 e-tron > voor mij de mooiste uit het lijstje
- BMW iX3 Inspiring > een al wat ouder model?
- Tesla Model Y

Voor verschillende modellen valt iets te zeggen, zowel qua ruimte (zowel binnenin als de kofferruimte), laadsnelheid als range. Puur qua looks heeft de Q6 wel absoluut de voorkeur.
IX3 kan denk ik niet meer besteld worden dus ik denk niet dat dat een optie is.

Zou nooit opleggen voor een bedrijfswagen, maar komende van jouw A4 zijn dat echt wel triestige opties vind ik. Waarom geen iX1 in de lijst?

IX3 kan denk ik niet meer besteld worden dus ik denk niet dat dat een optie is.

Zou nooit opleggen voor een bedrijfswagen, maar komende van jouw A4 zijn dat echt wel triestige opties vind ik. Waarom geen iX1 in de lijst?
iX1 staat er wel in maar daar heb ik zelf geen zin in. Q4 is toch zeker geen triestige optie? De Q6 mits wat opleg is ook gewoon heel leuk he.
Er zijn nog opties, maar die zijn al niet interessant bevonden wegens plaats, batterij of looks.

De ID.Buzz bijvoorbeeld is een mogelijkheid, veel plaats ook, maar die werd hier thuis niet warm onthaald.

iX1 staat er wel in maar daar heb ik zelf geen zin in. Q4 is toch zeker geen triestige optie? De Q6 mits wat opleg is ook gewoon heel leuk he.
Er zijn nog opties, maar die zijn al niet interessant bevonden wegens plaats, batterij of looks.

Tenzij je die propvol opties kan stoppen is dat redelijk triestig. Allesinds nog niet veel goed van gehoord van de Q4.

De Q6 is natuurlijk wel in orde , afhankelijk van hoeveel opleg je moet leggen.

Bijzonder dat er voor een model Y moet opgelegd worden.
Q6 en ID7 zouden mijn voorkeur genieten, maar hangt er natuurlijk vanaf hoeveel dat opleggen is. 50euro heb ik al gedaan int verleden, maar meer niet.

De ID.Buzz bijvoorbeeld is een mogelijkheid, veel plaats ook, maar die werd hier thuis niet warm onthaald.
Geen Kia EV6?

Heb die ID7 al een paar keer irl gezien en ziet er best goed uit (saai - maar dat geld voor veel wagens), in reviews lijkt de bouwkwaliteit meer dan behoorlijk, range en ruimte uitstekend, rijcomfort, sprint 0-100 goed en stevig koppel. Vermoedelijk zal daar de opleg ook zeer beperkt zijn.

Tenzij je die propvol opties kan stoppen is dat redelijk triestig. Allesinds nog niet veel goed van gehoord van de Q4.

De Q6 is natuurlijk wel in orde , afhankelijk van hoeveel opleg je moet leggen.
Netto ongeveer 65 per maand, maar door minder VAA voor een EV komt het eigenlijk op een verschil van 40 a 45 euro per maand tov mijn huidige wagen.
Bijzonder dat er voor een model Y moet opgelegd worden.
Q6 en ID7 zouden mijn voorkeur genieten, maar hangt er natuurlijk vanaf hoeveel dat opleggen is. 50euro heb ik al gedaan int verleden, maar meer niet.
Model Y is standaard geen opleg, enkel als je de LR versie wil.
Geen Kia EV6?
Staat niet in de lijst. Er staan nog wagens in hoor, een i4 bijvoorbeeld, maar die valt af door onze gezinssamenstelling.

Ik zou de Q6 pakken ondanks mijn voorliefde voor BMW. Sterke allrounder en de iX3 krijgt volgend jaar zijn revamp dus dan zit je daar met je oud model. Voor sommigen geen probleem maar mij irriteert het om je nieuwe wagen te krijgen en na minder dan een jaar is jouw model al gedegradeerd tot previous gen... Dat betekent ook nog eens 4j kijken naar het nieuwe model op de baan. :unsure:

Ik zou de Q6 pakken ondanks mijn voorliefde voor BMW. Sterke allrounder en de iX3 krijgt volgend jaar zijn revamp dus dan zit je daar met je oud model. Voor sommigen geen probleem maar mij irriteert het om je nieuwe wagen te krijgen en na minder dan een jaar is jouw model al gedegradeerd tot previous gen... Dat betekent ook nog eens 4j kijken naar het nieuwe model op de baan. :unsure:
Honestly, dat hele 'oud model' is mij soms eerder een voordeel dan een nadeel. Gezien wat ze tegenwoordig allemaal uitsteken met sommige modellen.

Ik persoonlijk heb bv. ook liever mijn huidige 5 (waar ik nog enkele jaren mee rond bol) dan moest ik even later het 'nieuwe' model kunnen bestellen hebben. 'k Vind die nog altijd mooier dan de nieuwe.
Want jah, da's mijn exact scenario eh. De nieuwe 5 kwam er het jaar nadat ik mijn nieuwe bestelde geloof ik.

Dus afhankelijk van het model moet 'oud model' niet noodzakelijk als negatief beschouwd worden.

Als het een simpele facelift is, is er vaak ook niet echt iets drastisch anders, een ander lijntje in de bumper of een andere velg and thats about it. Vaak niet de moeite om het "oude" model dan te laten.
Als het een complete herwerking is dan valt het idd te zien, kan veel beter zijn kan ook slechter zijn.

Over bouwkwaliteit van VW ID4/Buzz gesproken, hebben die nog steeds problemen met afbrokkelende sturen en buggy infotainment?

Na overleg hier thuis en mijn eigen voorkeur was de keuze snel gemaakt voor de Q6.

Dus pakweg een 65euro netto per maand voor zo'n luxe kar indien ze dat van uw VAA aftrekken. Ik zou ook niet twijfelen.
En zeker als je van een brandstof komt waarvoor het VAA wellicht hoger was, dan is er op het einde van de rit wellicht geen verschil.

Vorige jaar stond ik naar een nieuwe A4 te kijken (wij mogen raar maar waar nog steeds brandstof bestellen). 480euro VAA. Het kwam er op neer dat als ik 200euro bruto zou bijleggen voor een dikke i4, ik goedkoper af was dan een A4 te bestellen.

Q6 stond dit weekend aan de voetbal van de zoon. Ziet er in het echt toch beter uit dan op de foto’s met alles erop en eraan. Interieur nog niet kunnen bekijken.

Terug
Bovenaan