ThekillingGoku
Well-known member
Gohja, ik heb het hier al enkele keren geschreven, maar dat mobi-budget (en ik veronderstel dat je daarmee doelt op 'peiler 2', zijnde huisvestingsvergoeding) is ook een probleem op zich.Ik heb m'n BMW 530e nog geen enkele keer geladen (behalve eens 5 min om te proberen) en rijd altijd in sport stand en praktisch geen autostrade. Nog niets van gehoord. Al hoop ik sowieso die wagen snel in te kunnen ruilen voor mobiliteitsbudget, dan heeft sowieso niemand iets te zeggen over de auto waarmee ik rijd (behalve m'n vriendin, en dat is eigenlijk al erg genoeg). Heb een bedrijfswagen altijd een vergiftigd geschenk gevonden en dat is dan zonder al die bemoeienissen van de werkgever die ik hier lees.
Ten eerste is 't al discriminerend wie het mag krijgen. Je moet letterlijk genoeg schulden op uwe naam staan hebben of ge moogt het op uwen buik schrijven. Ikzelf bv. heb niet genoeg schulden, dus ik kan er niets mee aanvangen.
Daarnaast is dat dan afhankelijk van welke job je uitoefent. Als je met uw huidige wagen naar een klant of zoiets sturen die 100km ver is (pakweg enkele keren per week) dan kost u dat 0,00 EUR extra. Doet men dit eens je uw wagen afgeeft & inwisselt voor die peiler 2 en er schiet ineens nog maar weinig over voor uzelf, want je betaald nu zelf al de naft om er te geraken.
'k Veronderstel dat je niet spreekt over peiler 3, 'den overschot'. Want daar moet je gelijk nog altijd 35% of zoiets op betalen EN ze mogen 't u maar 1 keer per jaar uitbetalen. OK, als héél uw budget van een jaar ineens als 'lump sum' gestort wordt in december/januari dat zal dan wel een leuke maand zijn, maar ideaal is anders.
). Heb een bedrijfswagen altijd een vergiftigd geschenk gevonden en dat is dan zonder al die bemoeienissen van de werkgever die ik hier lees.
Alles beter dan het in een auto te steken die van een leasebedrijf of werkgever is imo.
De terugbetalingstermijn aanpassen betekent wel weer minder woonbonus en we hadden al een heel korte termijn gekozen om snel schuldenvrij te zijn. Maar zonder rekenen vermoed ik dat het voordeel van dat dubbele mobiliteitsbudget te gebruiken voor de lening wel groter is dan de woonbonus. Moest het ooit zover komen, zal ik het wel eens uitrekenen (als het zolang blijft duren idd).