Een 530e hybride kan niet snelladen.Ik rijd sinds kort met een BMW 530e. Ik rijd echter enkel op benzine, aangezien dat laden te veel gedoe is (thuis geen laadpaal). Op het werk staan alle laadpalen altijd vol en heb één keer geprobeerd te laden aan een laadpaal in Antwerpen wanneer ik daar moest zijn en die paal bleek niet te werken, dus ben dat elektrisch gedoe eigenlijk al beu.Zeker omdat het bij deze auto niet echt nut heeft. Hoe schadelijk is het voor de batterij om die nooit op te laden? Er wordt natuurlijk tijdens het rijden wel altijd beperkt geladen, maar dat stelt niet veel voor.
Indien het in grote mate schadelijk is om nooit te laden, kan je die batterij in snel tempo volladen bij een fast charger of gaat dat bij een hybride even traag als aan een conventionele laadpaal? Anders kan ik overwegen om 1x per maand de batterij eens vol te laden bij een fast charger.
Hybrides zijn gemaakt om elke keer thuis in te pluggen en evt. op het werk.
Zeker omdat het bij deze auto niet echt nut heeft. Hoe schadelijk is het voor de batterij om die nooit op te laden? Er wordt natuurlijk tijdens het rijden wel altijd beperkt geladen, maar dat stelt niet veel voor.
)
Vond het dashboard van bij het begin eigenlijk al te druk met veel te veel info.