Hier iemand ervaring met de Peugeot e-308 SW?
Hoe is die vanbinnen qua ruimte en gebruikte materialen?
Ik heb de Peugeot 308SW hybride maar naar mijn weten is de afwerking, infotainment, ruimte... allemaal identiek.
Infotainment werkt prima en is makkelijk te gebruiken met Apple Carplay e.d., het is natuurlijk ook wel onderdanig aan het idee van alles op een scherm te steken, dus voor airco enzo moet je wel wat tikjes doen vb.
Er zijn wel een aantal snelkoppelingen, zoals achterruitontdooiing enzo, en enkele zijn ook zelf in te stellen digitaal.
De gebruikte materialen en interieur design vind ik voor een "budget" merk zoals Peugeot zeer goed.
De schermen, materialen in de deuren en schakelaars, hendels, zijn allemaal goed afgewerkt.
Ruimte is een beetje een tweestrijd, ik ben zéér aangenaam verrast van de kofferruimte, die eigenlijk zelfs quasi even groot is als de 508 van het segment hoger, maar hiervoor verlies je wel beenruimte achterin.
Als je vaak mensen op de achterbank hebt is dit wel eentje om over na te denken, ikzelf ben vb. 1m86 en kan met de chauffeursstoel in mijn positie niet achter mezelf zitten, tenzij ik echt mijn knieën langs de voorzetel duw, wat niet comfortabel is.
Algemeen is comfort wel top, het is wel belangrijk eens in een model te zitten om te testen of de rijpositie werkt voor u, want hedendaagse Peugeots zijn zo ontworpen dat je naar uw cluster kijkt boven uw stuur ipv. erdoor.
Deze positie is wat wennen en werkt ook niet voor iedereen even goed, dus zorg dat je er zeker eens in gezeten hebt.
Ik ben er vorige week mee naar Italië op reis geweest en de rit was zonder issues, gemakkelijk 5u aan een stuk rijden zonder problemen.