De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Toch mooie auto?

Ik kan hem echt niet mooi vinden en zou alleen al op uiterlijk resoluut voor de iX3 gaan. Maar hey, ik rij dan weer met een auto die velen ook al eens een gedrocht vinden. 😄

Dus als je die iX2 mooi vindt, je vindt het ruimteverschil met de iX3 niet belangrijk en je geeft meer om een moderner interieur en software, go for it he.

Hier sterk aan het twijfelen tssn IX2 en IX3. IX2 heeft nieuwer moderner interieur en is wat goedkoper. IX3 is ruimer, bij IX2 zit ik met hoofd tegen plafond op achterbank.
Denk IX3, maar de wat oudere software maakt het moeilijk.
Ben voor de IX3 gegaan. IX2 was niet echt een dilemma, vind die persoonlijk niet zo mooi en lijkt toch een stuk compacter dan een IX3.
Nog een interessante stockdeal gevonden en was een no-brainer (€40 opleg/maand boven m'n TCO budget).

Als ik de opties zo goed als gelijk zet in de BMW configurator, kom ik op een honderd euro verschil uit overigens.

Laatst bewerkt:
Binnenkort mag ik een nieuwe leasekar kiezen als familiewagen.
Zal uiteindelijk tussen Audi Q8 e-tron 50 en BMW IX40 gaan.

Beiden zijn vrij compleet en vergelijkbaar uitgerust (pano dak, S/ sport, sportzetels, assistentiesystemen…). IX40 zou helaas niet met luchtvering komen. E-tron heeft standaard de luchtvering.

Iemand een sterke mening over welke wagen de ‘betere’ keuze is wanneer focus vooral op comfort, rijgedrag en range zou liggen?
Q8 E-tron heeft grotere batterij, maar lijkt een stuk minder efficiënt dan de IX.

Laatst bewerkt:
Ik zou de iX zelfs niet eens overwegen. Die looks doen het hem echt niet voor mij. De Q8 daarentegen, die mag je direct op mijn oprit zetten.

En de efficiëntie is wel een stuk verbeterd tov de pre facelift. Nu is die tenminste acceptabel.

Binnenkort mag ik een nieuwe leasekar kiezen als familiewagen.
Zal uiteindelijk tussen Audi Q8 e-tron 50 en BMW IX40 gaan.

Beiden zijn vrij compleet en vergelijkbaar uitgerust (pano dak, S/ sport, sportzetels, assistentiesystemen…). IX40 zou helaas niet met luchtvering komen. E-tron heeft standaard de luchtvering.

Iemand een sterke mening over welke wagen de ‘betere’ keuze is wanneer focus vooral op comfort, rijgedrag en range zou liggen?
Q8 E-tron heeft grotere batterij, maar lijkt een stuk minder efficiënt dan de IX.
Ik rij zelf sinds maart met een Q8 etron 55. Intussen een kleine 20.000km erop zitten.
Comfort is top, zoals je zelf aanhaalde: standaard luchtvering.

Is wel niet de zuinigste.
In de zomer zat ik rond de 20kwh/100km (18 als je het kan volhouden om in efficiency te rijden).
Wintermaanden altijd rond de 26kwh/100km.
Heb wel de virtuele spiegels, wat een (heel) klein voordeel zou moeten geven in verbruik.

2e hands jonge taycans voor 70-75k.. Wordt toch moeilijk om te weerstaan vind ik.
In die prijsklasse zit je 2ehands aan een deftige i4 waar ik het toch een pak minder warm van krijg.

Enige nadeel: ik zou mij ongemakkelijk voelen om als jonge gast met een taycan op het werk toe te komen :help:

2e hands jonge taycans voor 70-75k.. Wordt toch moeilijk om te weerstaan vind ik.
In die prijsklasse zit je 2ehands aan een deftige i4 waar ik het toch een pak minder warm van krijg.

Enige nadeel: ik zou mij ongemakkelijk voelen om als jonge gast met een taycan op het werk toe te komen :help:
Excl BTW dan?
Want hier staat er al geen enkele onder de 79.000€

@eniac heeft uw Q8 zo’n ledstrip boven het Audi logo aan de voorkant?
Ik vind het toch een jammere trend dat veel merken het nodig vinden om vooraan een horizontale ledstrip te voorzien van de ene koplamp naar de andere. Ik vind het persoonlijk enorm goedkoop ogen.

Enerzijds, als je die Porsche echt heel graag wilt, gewoon doen.
Maar anderzijds, het is effectief zo dat er wel serieuze opmerkingen op kunnen komen die je carrière niet altijd even positief beïnvloeden als je nog jong bent (ik hoop bij het ouder worden dat dat anders wordt). Daar ga je wel wat tegen moeten kunnen.

Als je het mij vraagt, gewoon doen als je die auto echt heel graag wilt.

Ik vind het toch een jammere trend dat veel merken het nodig vinden om vooraan een horizontale ledstrip te voorzien van de ene koplamp naar de andere. Ik vind het persoonlijk enorm goedkoop ogen.

Ik vind het nóg goedkoper ogen om je eigen merk-logo in LED te doen eigenlijk ;).

Grootste nadeel aan de Taycan (en E-Tron GT) vind ik dat het platform eigenlijk al van bij het uitkomen niet het allerbeste was op vlak van bvb autonomie en laadsnelheden en dat ze al aan PPE bezig waren, wat een serieuze sprong voorwaarts zou zijn.

Nee, die heeft dat niet. De elektrische Q8 wel denk ik.

Grootste nadeel aan de Taycan (en E-Tron GT) vind ik dat het platform eigenlijk al van bij het uitkomen niet het allerbeste was op vlak van bvb autonomie en laadsnelheden en dat ze al aan PPE bezig waren, wat een serieuze sprong voorwaarts zou zijn.

Laadsnelheid van 270kW is toch top?
Autonomie is inderdaad niet fantastisch, maar vind het ergens ook logisch dat een 'sportwagen' een hoger verbruik en dus beperktere autonomie heeft. Als ik die banden vergelijk met die van een model 3 begrijp ik ook wel waarom het niet de zuinigste auto is.
Zou ik mij wel kunnen over zetten met de wetenschap dat je er pakken rijplezier voor terugkrijgt. :shy:

Ben zeer benieuwd naar de macan/Q6 etron qua evolutie, hoewel ik me nog geen SUV zie rijden.

Over Taycan gesproken... Ik heb mijn Taycan nu ongeveer 1 maand.
Gisteren stond ik geparkeerd aan de shopping en er reed iemand tegen mijn auto terwijl die wou parkeren. Daarna reed het oud vrouwtje weg zonder gegevens achter te laten.
Er waren getuigen en het gebeurde recht voor de camera. Waarom zou je dan nog proberen vluchten...

Over Taycan gesproken... Ik heb mijn Taycan nu ongeveer 1 maand.
Gisteren stond ik geparkeerd aan de shopping en er reed iemand tegen mijn auto terwijl die wou parkeren. Daarna reed het oud vrouwtje weg zonder gegevens achter te laten.
Er waren getuigen en het gebeurde recht voor de camera. Waarom zou je dan nog proberen vluchten...
Was ze zich bewust dat ze ertegen is gereden?
Vraag is hoe je dit verder gaat oplossen. Ga je klacht indienen? En wat daarna?

Was ze zich bewust dat ze ertegen is gereden?
Vraag is hoe je dit verder gaat oplossen. Ga je klacht indienen? En wat daarna?
Ik heb het zelf niet gezien maar ze zou uitgestapt zijn en gezegd hebben dat er geen schade was...
Ik heb reeds PV door politie laten opstellen aangezien er een nummerplaat en beelden zijn.
Zal me uiteindelijk niets kosten enkel tijd en moeite om te laten herstellen.

Vraag me wel af of die persoon dan beboet wordt?

Terug
Bovenaan