De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik heb start stop zelf nooit als probleem ervaren. Mijn eerste wagen (manual) had dat, en zodra ik de koppeling intrapte stond de motor aan voordat ik de koppeling los liet. Bij automatische wagens gaf je gewoon een mini-tikje op het gaspedaal en de motor stond terug aan, ook nooit last van ondervonden. Nu met de hybride ben ik blij dat ik de gigantische stukken aan 5km/h met de batterij kan doen, maar aan lichten etc trekt de batterij je al vooruit tot je de motor nodig hebt, dus ook hier geen last van start stop.

Mijn vader blijft het systeem afvloeken, wat belachelijk is want hij heeft ook een hybride. Maar ja, een oude hond leer je geen nieuwe trucjes zeker?

Welke auto was dat? Alle start stops die ik had startte de motor weer als de auto merkte dat de airco niet meer deftig kon koelen.
Audi A4, VW Passat en VW T-Roc. Allemaal VAG. Maar als de motor afslaat, stopt de aircopomp toch ook altijd, niet? Dus dan stopt ook de actieve koeling. De ruimte blijft wel nog effe koel naargelang de isolatie, maar als je de blazer op je hebt staan, voel je meteen het verschil als de motor afslaat.

Audi A4, VW Passat en VW T-Roc. Allemaal VAG. Maar als de motor afslaat, stopt de aircopomp toch ook altijd, niet? Dus dan stopt ook de actieve koeling. De ruimte blijft wel nog effe koel naargelang de isolatie, maar als je de blazer op je hebt staan, voel je meteen het verschil als de motor afslaat.
Gek. In een vw golf en Audi a6 ging de motor gewoon weer draaien als die merkte dat de airco niet meer koelde.

Voor de mede Audi bestuurders; is er een nadeel gekoppeld aan het uitschakelen van mijn pincodebeveiliging op mijn hoofdgebruiker? Daar is het instructieboekje niet echt duidelijk over. Ik begin er namelijk ambetant van te worden dat ik telkens die pin moet ingeven wanneer ik instap.

Gek. In een vw golf en Audi a6 ging de motor gewoon weer draaien als die merkte dat de airco niet meer koelde.
Airco kan toch nooit koelen als de motor en dus aircopomp stil ligt? Volgens mij monitort de auto enkel de binnentemperatuur en als die te veel oploopt zal de motor terug opspringen om de aircopomp te laten werken. Maar als je graag de koude lucht op jou geblazen krijgt, voel je het verschil meteen als de auto stilvalt, ondanks dat de binnentemperatuur nog dezelfde is. Als de blazers niet op jou gericht staan, is het verschil misschien minder merkbaar.

Voor de mede Audi bestuurders; is er een nadeel gekoppeld aan het uitschakelen van mijn pincodebeveiliging op mijn hoofdgebruiker? Daar is het instructieboekje niet echt duidelijk over. Ik begin er namelijk ambetant van te worden dat ik telkens die pin moet ingeven wanneer ik instap.

Nope, ik zet dat ook gewoon uit hoor. Zie er het nut niet van.

Nope, ik zet dat ook gewoon uit hoor. Zie er het nut niet van.
Ik zou er toch ook geen goesting voor hebben hoor.

By default was dat bij m'n BMW weliswaar niet het geval. Nog nooit een PW moeten ingeven.
Zelfs de 'registratie' van mijn profiel ging via de app, via een QR code (dus jah, die app is wel authenticated natuurlijk).
Maar nadien? Nope.

Airco kan toch nooit koelen als de motor en dus aircopomp stil ligt? Volgens mij monitort de auto enkel de binnentemperatuur en als die te veel oploopt zal de motor terug opspringen om de aircopomp te laten werken. Maar als je graag de koude lucht op jou geblazen krijgt, voel je het verschil meteen als de auto stilvalt, ondanks dat de binnentemperatuur nog dezelfde is. Als de blazers niet op jou gericht staan, is het verschil misschien minder merkbaar.
De airco in jouw auto is in 1 seconde terug op kamer temperatuur dan ofzo? Bij mij duurt dat toch wel een halve minuut ofzo vooraleer er daar geen koude lucht meer uitkomt.

De airco in jouw auto is in 1 seconde terug op kamer temperatuur dan ofzo? Bij mij duurt dat toch wel een halve minuut ofzo vooraleer er daar geen koude lucht meer uitkomt.
Geen idee meer eigenlijk hoe lang het duurde, heb al zeer lang geen start/stop meer gebruikt. Vond het alleszins niet aangenaam in de zomer.

Geen idee meer eigenlijk hoe lang het duurde, heb al zeer lang geen start/stop meer gebruikt. Vond het alleszins niet aangenaam in de zomer.
Bij mij (X1 benzine), gaat de airco wel beduidend zachter wanneer de motor uitvalt, dus ik begrijp het wel.
De knop om start/stop uit te schakelen zit ook vlak naast de start knop van de wagen, dus is bij mij al automatisme om die standaard uit te schakelen als ik de wagen start :smile:

Wij hebben op het werk een nieuwe car policy gekregen.
Daaruit blijkt dat mijn budget voor de volgende wagen 1100 TCO is, en het moet uiteraard elektrisch zijn.
Ik weet dat een Tesla model Y daarin valt, en een collega die al mocht bestellen heeft een Ford Mustang Mach E genomen, maar voor de rest vind ik dat zo moeilijk om te weten welke auto's daar onder vallen of mogelijk zouden zijn.

Iemand een idee of daar publieke lijsten van bestaan ofzo ? Ik kan nog niet naar de garages gaan, moet nog 1,5 jaar wachten :D maar wil al een beetje kunnen rondneuzen online :)

Wij hebben op het werk een nieuwe car policy gekregen.
Daaruit blijkt dat mijn budget voor de volgende wagen 1100 TCO is, en het moet uiteraard elektrisch zijn.
Iemand een idee of daar publieke lijsten van bestaan ofzo ? Ik kan nog niet naar de garages gaan, moet nog 1,5 jaar wachten :D maar wil al een beetje kunnen rondneuzen online :)
Berekening van TCO verschilt van bedrijf tot bedrijf, enkel uw wagenparkverantwoordelijke kan daar op antwoorden. Leasingmaatschappij, fleet conventies, brandstof/elektriciteit, verzekering, zomer/winter banden, pechbijstand en ga zo maar verder hebben allemaal invloed op uw TCO budget. En daarbij, binnen 1,5 jaar kan er nog van alles gebeuren waarbij die Mustang Mach E van uw collega misschien onhaalbaar is omdat de prijzen factor x duurder zijn.

Hey,
Iemand in bezit van een tesla met de nieuwe park vision? Zijnde een model ZONDER sensoren en enkel cameras. Heb gehoord dat die modellen zeer slecht scoren bij het inschatten van afstand tot objecten (muur, auto, paaltje,…) Vooral de camera vooraan is schokkend slecht?
Ik was van plan de nieuwe model 3 highland te bestellen, maar zou wel graag een wagen willen die wel degelijk betrouwbaar is op dat vlak :)

Hey,
Iemand in bezit van een tesla met de nieuwe park vision? Zijnde een model ZONDER sensoren en enkel cameras. Heb gehoord dat die modellen zeer slecht scoren bij het inschatten van afstand tot objecten (muur, auto, paaltje,…) Vooral de camera vooraan is schokkend slecht?
Ik was van plan de nieuwe model 3 highland te bestellen, maar zou wel graag een wagen willen die wel degelijk betrouwbaar is op dat vlak :)
Meerdere members hier. @Chickenlal heeft er onderandere niet al te veel goeds over te zeggen meen ik.

Klopt, trekt op geen kloten man.
Je hebt je camera achteraan waar je kan zien en voor de rest sta je er alleen voor, moet je gewoon doen alsof je geen sensoren hebt.

Hey,
Ik heb zo ene. De ene keer werkt het, de andere keer niet. Ik vertrouw er dus niet meer op. Je hebt 3 camera's die naar achter kijken en daar rij ik op. En vooraan gewoon op het zicht zoals je geen sensoren zou hebben.
Ik ben verder zeer tevreden, zeker voor de prijs, maar parkeersensoren hadden toch wel moeten blijven imo...

Ik heb zo ene. De ene keer werkt het, de andere keer niet. Ik vertrouw er dus niet meer op. Je hebt 3 camera's die naar achter kijken en daar rij ik op. En vooraan gewoon op het zicht zoals je geen sensoren zou hebben.
Ik ben verder zeer tevreden, zeker voor de prijs, maar parkeersensoren hadden toch wel moeten blijven imo...
Als er nu 1 eigenschap is die ge niet wilt hebben bij parkeerhulp, dan is het wel dat het soms werkt :D

Terug
Bovenaan