De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
1st world problems maar ik vind het zo klote dat we altijd de standaardwielen moeten nemen op onze leasewagens.
Vanaf je een inch hoger gaat krijgen we een no go omdat de bandenkost duurder is.

1st world problems maar ik vind het zo klote dat we altijd de standaardwielen moeten nemen op onze leasewagens.
Vanaf je een inch hoger gaat krijgen we een no go omdat de bandenkost duurder is.
Vreemd, zit de bandenkost dan buiten jullie leasebedrag ofzo? Bij ons wordt die hogere kost gewoon doorgerekend in de TCO volgens mij.

Ik zie er toch meer en meer hun mening wijzigen hoor. Op de M3 / M3 Touring bijvoorbeeld is dat toch gewoon mooi :p

Het is vooral gewenning denk ik dan. Binnen 20 jaar kijken we erop terug, wanneer BMW (hopelijk) is teruggekeerd van die extreme dingen, en zeggen we met z'n allen terug "jaaaaa dat was het toch niet he". :)

Vreemd, zit de bandenkost dan buiten jullie leasebedrag ofzo? Bij ons wordt die hogere kost gewoon doorgerekend in de TCO volgens mij.
We werken met een lijst van wagens waaruit we kunnen kiezen.
Daar kan je dan nog enkele opties aan toevoegen.

Maar de kost van banden (en het wisselen ervan) zit blijkbaar bij het bedrjjf.

Ik zie er toch meer en meer hun mening wijzigen hoor. Op de M3 / M3 Touring bijvoorbeeld is dat toch gewoon mooi :p
Op de M3/4 is het niet afschuwelijk, maar verre van mooi :P
Nu. Als ze de neus wel goed doen, dan zorgen ze er wel voor dat de rest om zeep is...

P90484608-highRes.jpg

Op de M3/4 is het niet afschuwelijk, maar verre van mooi :p
Nu. Als ze de neus wel goed doen, dan zorgen ze er wel voor dat de rest om zeep is...

P90484608-highRes.jpg
Ja maar nu kiest ge er de lelijkste optionele achterkant uit. Da's hoe je hem wil configureren.. je wordt niet gedwongen om zo een gedrocht samen te stellen :p

Daarnaast vind ik het ook wel mooi dat een iX1 en i4 blijkbaar wel op de lijst stond. Waaruit je zou kunnen afleiden dat BMW geen premium merk is. :tongue:
Wij krijgen een budget en vrij om te gaan kiezen bij de leasemaatschappij. Die doet in alle merken. Kom je budget te kort, dan leg je bij. Dat zijn onze spelregels.
Dus alles in orde gebracht voor een Model 3 met mijn manager en finance. Dan moest er enkel nog goedkeuring van de ceo volgen en die zei nee, het is een prestige merk. Mag niet. Daarmee kun je niet bij klanten aankomen :wtf: FWIW: hij rijdt zelf met een Model 3.

En een i4 zou ten alle tijde mijn voorkeur hebben hoor. Die M50 is een zalige bak. Maar een kale i4 zat al op 872euro/maand. Je moet niet gek doen om die over de 1000euro/maand te krijgen.

Wij krijgen een budget en vrij om te gaan kiezen bij de leasemaatschappij. Die doet in alle merken. Kom je budget te kort, dan leg je bij. Dat zijn onze spelregels.
Dus alles in orde gebracht voor een Model 3 met mijn manager en finance. Dan moest er enkel nog goedkeuring van de ceo volgen en die zei nee, het is een prestige merk. Mag niet. Daarmee kun je niet bij klanten aankomen :wtf: FWIW: hij rijdt zelf met een Model 3.

En een i4 zou ten alle tijde mijn voorkeur hebben hoor. Die M50 is een zalige bak. Maar een kale i4 zat al op 872euro/maand. Je moet niet gek doen om die over de 1000euro/maand te krijgen.
Ja, dus hij rijdt zelf met een Model 3. Hij wil niet dat z'n werknemers mogelijks voor CEO worden aanzien dus 😬

Ik blijf dat toch ook raar vinden dat Tesla als premium/prestige merk aanzien wordt tbh.
Veel mensen beseffen nog niet hoe "betaalbaar" een model 3 relatief gezien kan zijn.

Hier kwam ook een consultant aan met een model Y, half de bureau deed alsof die met een Ferrari voor de deur stond. En dan moet je denken dat hier regelmatig mensen met goed uitgeruste x5's, S-klasses en soms meer staan, waar dan niemand iets over zegt.

Veel mensen beseffen nog niet hoe "betaalbaar" een model 3 relatief gezien kan zijn.

Hier kwam ook een consultant aan met een model Y, half de bureau deed alsof die met een Ferrari voor de deur stond. En dan moet je denken dat hier regelmatig mensen met goed uitgeruste x5's, S-klasses en soms meer staan, waar dan niemand iets over zegt.
Inderdaad. Een model 3/Y is zeer goedkoop binnen zijn segment. Een Model 3 SR kost 1000euro meer als de meest basis VW ID3...

Inderdaad. Een model 3/Y is zeer goedkoop binnen zijn segment. Een Model 3 SR kost 1000euro meer als de meest basis VW ID3...
Ik ben die twee toevallig tegen elkaar aan't afwegen en om een kleine nuance toe te voegen: de Model 3SR is ongeveer €1500 duurder dan een vrij goed uitgeruste ID.3 die qua opties gelijk staat aan de Tesla. Bij VW is er nog wat korting mogelijk. Maar dan heb je wel een wagen met oa kleinere batterij.

Als je het gaat afwegen tegenover de echte premium merken is het verschil wel enorm en komt niks in de buurt van Tesla qua 'waar voor je geld'. Ik was ook eens gaan horen bij BMW en de goedkoopste elektrische wagen (iX1) kost zonder enige optie meer dan €10K meer dan de Model 3SR. met wat opties erop zit je vlot aan een verschil van €15K. En ook dan heb je een wagen met een kleinere batterij en een hoger verbruik.

Denk dat het gewoon ermee te maken heeft dat voor veel mensen een elektrische auto automatisch als duur beschouwd wordt. Terwijl de Tesla ook een pak goedkoper is dan pakweg een benzine/diesel X3, om bij BMW te blijven.

Terug
Bovenaan