Het is triestig gesteld bij ons. Ik zoek een EV voor 750euro/maand. Tesla Model 3 was mijn keuze geworden, maar die mag niet van wegens prestige merk

Het enige wat in dat budget nog overschiet is een ID3, maar die is te klein voor mij.
Andere optie is 50euro bijleggen en dan kan ik kiezen tussen een iX1 en XC40 recharge, maar vind ik ben niet zo voor SUV's en bijleggen voor iets wat niet gans mijn goesting is... BMW i4 was vorig jaar een klein beetje opleggen en dat zag ik wel zitten, maar die offerte is een stuk duurder geworden.
Brandstofwagens mogen we nog kiezen, maar het VAA swingt de pan uit met die WLTP CO2 waardes. Dan ben ik goedkoper af met opleggen voor een i4.
Een ander idee is om mijn tankkaart te behouden en mijn mobiliteits te laten storten in mijn hypotheek. Dat budget en mijn VAA dat vervalt levert me netto 900euro/maand extra op (of 980euro/maand zonder tankkaart, maar das niet zo voordelig).
Dan kan ik met dat budget zelf een wagen kopen naar mijn goesting, maar sowieso 100% lenen want ons spaargeld is zo goed als op nu onze bouwwerken klaar zijn. Langs de andere kant levert die wel terug wat centen op als ik die verkoop.
Wat zouden jullie doen?