De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Na 4 weken eindelijk antwoord van Fleet met een nieuw voorstel om mijn Superb te vervangen in afwachting van de X1 die nog een jaar op zich zou laten wachten: een Peugeot Rifter! :help:
Welk type X1?
De mijne (phev) werd vorige week besteld bij mn toekomstige werkgever. Had online gelezen dat het +-6mnd levertermijn was (bericht eind 2022)

Welk type X1?
De mijne (phev) werd vorige week besteld bij mn toekomstige werkgever. Had online gelezen dat het +-6mnd levertermijn was (bericht eind 2022)
6 maand is voor de iX1 waarschijnlijk. Mijn collega heeft 2 weken terug enen (X1 25e) besteld: eind 2024. Mijnen (ook X1 25e) staat in bestelling van dec 22 en wordt pas verwacht jun 24... reken maar op 18maand als het een recente bestelling is.

Laatst bewerkt:
6 maand is voor de iX1 waarschijnlijk. Mijn collega heeft 2 weken terug enen besteld: eind 2024. Mijnen staat in bestelling van dec 22 en wordt pas verwacht jun 24... reken maar op 18maand als het een recente bestelling is.
6 maand inderdaad. Mijn iX1 is in mei besteld en zou 1/11 geleverd worden.

De volvo gaat heel men middenconsole vervangen van men nieuwe wagen.

Kreeg toevallig ook een enquête over volvo en khad redelijke slechte punten gegeven, en paar uur er na direct telefoon van Volvo:tongue:

Kreeg toevallig ook een enquête over volvo en khad redelijke slechte punten gegeven, en paar uur er na direct telefoon van Volvo:tongue:

Desondanks de pech vind ik dat best een geprivilegieerde reactie van Volvo (voor hetzelfde geld is het gewoon voor in de statistieken), hopelijk snel opgelost - heel de middenconsole vervangen zou ik als klant liever horen dan we gaan het systeem updaten.

Ik heb dat ook mogen ondergaan met een splinternieuwe wagen. Maar de problemen waren nog iets vervelender: de auto belde automatisch naar de hulpdiensten van het moment ik de motor inschakelde.

Ik heb dat ook mogen ondergaan met een splinternieuwe wagen. Maar de problemen waren nog iets vervelender: de auto belde automatisch naar de hulpdiensten van het moment ik de motor inschakelde.
Da's 'Just Stop Oil' die uw wagen gehackt had. Ge moogt gij die motor gewoon ni inschakelen e.
En als ge dat wel doet, dan is dit een noodgeval. :p

Lijkt mij een heel effectief anti-diefstal systeem lol

Ook al eens gehad dat ik een random persoon tijdens het rijden heb gebeld maar dat lag meer aan al die touch- en veegknoppen dat je tegenwoordig zowat in elke wagen hebt.

Het is triestig gesteld bij ons. Ik zoek een EV voor 750euro/maand. Tesla Model 3 was mijn keuze geworden, maar die mag niet van wegens prestige merk :wtf: Het enige wat in dat budget nog overschiet is een ID3, maar die is te klein voor mij.
Andere optie is 50euro bijleggen en dan kan ik kiezen tussen een iX1 en XC40 recharge, maar vind ik ben niet zo voor SUV's en bijleggen voor iets wat niet gans mijn goesting is... BMW i4 was vorig jaar een klein beetje opleggen en dat zag ik wel zitten, maar die offerte is een stuk duurder geworden.
Brandstofwagens mogen we nog kiezen, maar het VAA swingt de pan uit met die WLTP CO2 waardes. Dan ben ik goedkoper af met opleggen voor een i4.

Een ander idee is om mijn tankkaart te behouden en mijn mobiliteits te laten storten in mijn hypotheek. Dat budget en mijn VAA dat vervalt levert me netto 900euro/maand extra op (of 980euro/maand zonder tankkaart, maar das niet zo voordelig).
Dan kan ik met dat budget zelf een wagen kopen naar mijn goesting, maar sowieso 100% lenen want ons spaargeld is zo goed als op nu onze bouwwerken klaar zijn. Langs de andere kant levert die wel terug wat centen op als ik die verkoop.

Wat zouden jullie doen?

Het is triestig gesteld bij ons. Ik zoek een EV voor 750euro/maand. Tesla Model 3 was mijn keuze geworden, maar die mag niet van wegens prestige merk :wtf: Het enige wat in dat budget nog overschiet is een ID3, maar die is te klein voor mij.
Andere optie is 50euro bijleggen en dan kan ik kiezen tussen een iX1 en XC40 recharge, maar vind ik ben niet zo voor SUV's en bijleggen voor iets wat niet gans mijn goesting is... BMW i4 was vorig jaar een klein beetje opleggen en dat zag ik wel zitten, maar die offerte is een stuk duurder geworden.
Brandstofwagens mogen we nog kiezen, maar het VAA swingt de pan uit met die WLTP CO2 waardes. Dan ben ik goedkoper af met opleggen voor een i4.

Een ander idee is om mijn tankkaart te behouden en mijn mobiliteits te laten storten in mijn hypotheek. Dat budget en mijn VAA dat vervalt levert me netto 900euro/maand extra op (of 980euro/maand zonder tankkaart, maar das niet zo voordelig).
Dan kan ik met dat budget zelf een wagen kopen naar mijn goesting, maar sowieso 100% lenen want ons spaargeld is zo goed als op nu onze bouwwerken klaar zijn. Langs de andere kant levert die wel terug wat centen op als ik die verkoop.

Wat zouden jullie doen?
900 patatjes is toch echt wel lekker. Of ik er mijn iX3 voor zou opgeven, ik denk het niet. Maar een iD3 laat ik echt wel staan voor dat geld.

Voor 30k -35K koop je toch al een jonge Model 3 tweedehands? Op 48 maanden heb je 43K verdiend met je nettovergoeding en dan heb je nog de herverkoopwaarde (wrs ergens in de 15-20K range indien je niet teveel km doet) ook indien je er na die periode vanaf wil.

Ik blijf dat toch ook raar vinden dat Tesla als premium/prestige merk aanzien wordt tbh.
De prijsverhoudingen lagen ook helemaal anders eerst.
Waar ik een paar jaar geleden nog een Skoda Enyaq IV80 met budget voor opties kon nemen en een Tesla m3 sr niet eens in budget paste, kan ik nu (budget is intussen wel al gestegen) een Tesla my LR nemen en amper een Skoda Enyaq IV60.

En dat imago, dat Tesla voor de hogere profielen was, is nu nog wat blijven hangen.

900 patatjes is toch echt wel lekker. Of ik er mijn iX3 voor zou opgeven, ik denk het niet. Maar een iD3 laat ik echt wel staan voor dat geld.

Voor 30k -35K koop je toch al een jonge Model 3 tweedehands? Op 48 maanden heb je 43K verdiend met je nettovergoeding en dan heb je nog de herverkoopwaarde (wrs ergens in de 15-20K range indien je niet teveel km doet) ook indien je er na die periode vanaf wil.
Die bedenking heb ik me ook gemaakt. Als ik een auto kan financieren met mijn budget, dan steek ik de restwaarde achteraf in mijn zak. Of startkapitaal voor een nieuwe wagen.
Het enige risico is wanneer de overheid beslist om de mogelijk om je hypotheek te betalen met mobiliteitsbudget te stoppen. En natuurlijk onverwachte kosten. Heb zelf ook zitten denken een jonge Model 3 SR prive aan te kopen. Heb een dealer gevonden met goeie reviews die wagens van 2022 met 10k km verkoopt voor 40k. Geen taksen, verzekering valt mee, fabrieksgarantie en weinig onderhoud naar het schijnt.
Al is 40k nog altijd wat stevig 100% te financieren. Eentje van 30k zou beter zijn, maar die heb ik nog niet gevonden tenzij met veel kilometers op de teller.

En op welke manier zou je werkgever je zo'n tankkaart kunnen geven? Want onder mobiliteitsbudget kan dat niet.

Iemand die een idee heeft wat je op de moment zoal kan krijgen met een TCO van 800 euro (categorie 1) in een bedrijf van Cronos groep? Ik woon op 1.5km van het bedrijf indien dit belangrijk is bij de berekening.

Laatst bewerkt:
Ik blijf dat toch ook raar vinden dat Tesla als premium/prestige merk aanzien wordt tbh.
Dat vind ik niet zo heel raar... Tesla heeft heel lang een vanaf prijs van €75k gehad, nog in de periode dat je voor €30-35k toch al een mooi stukje auto had. Dat speelt toch mee. Zoals @Nineshots al aangeeft klopt dat beeld niet meer maar het blijft natuurlijk wel hangen.

Wat ik wel gewoon raar en eigenlijk hemeltergend vind is dat je het niet zou mogen bestellen omdat het een "premium merk" is.
Cru gezegd: u bent voetvolk, u krijgt een wagen voor het plebs. What the fuck eigenlijk? :laugh:

Wat ik wel gewoon raar en eigenlijk hemeltergend vind is dat je het niet zou mogen bestellen omdat het een "premium merk" is.
Cru gezegd: u bent voetvolk, u krijgt een wagen voor het plebs. What the fuck eigenlijk? :laugh:
Daarnaast vind ik het ook wel mooi dat een iX1 en i4 blijkbaar wel op de lijst stond. Waaruit je zou kunnen afleiden dat BMW geen premium merk is. :tongue:

Terwijl ik voor een i4 toch eerder mijn hoofd zou draaien dan een model 3. Toch zeker als het een M50 is :unsure:

Terug
Bovenaan