De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
De dealer is met jouw voeten aan het spelen?

Ik rij al een jaar rond met een i4. 8 maanden tussen bestelling en levering met alle snufjes als driving assist pro, laserlicht, park assist plus, adaptieve luchtvering en veel meer.
Dan heb jij erg veel geluk gehad, of je rijdt al iets langer rond dan een jaar. Bij ons is de eerste toegekomen vorige maand en begint de rest nu toe te stromen, allemaal besteld in december ‘21. En zoals gezegd, dealergroep maakt ook wat uit.

Bon, update met de i4 besteld in December 2021, leverdatum in februari dit jaar meegedeeld als 30/05/2023 :

40 minuten on hold geweest bij de dealer en nu deelt men mee dat de wagen nog niet is geproduceerd. In september staat hij op de planning, oktober levering.

Wat een dieptrieste klantenervaring is me dit. Maar goed, ik hoor overal hetzelfde...
Als hij ingepland is zou ik wel het VIN nummer opvragen. Dan kan je zelf verder volgen hoe het zit via de app... moet je geen nutteloze 40min lange telefoontjes meer doen.

Nieuwe auto gisteren gaan halen!

q4reenq.png

t9fzhwn.png

Rijd lekker vlot, alleen mis ik wel men shifter paddles en om één of andere reden vind ik geen Android Auto terug in de wagen (wel Apple carplay).

Vanaf wanneer is dat ongeveer? De mijne zou pas op 1/11 geleverd worden, maar dan heb ik iets om naar uit te kijken.
Not sure, een maand of 3 voor levering? Als levering voorzien is voor november zou ik ergens in augustus/begin september eens luisteren of de wagen al ingepland staat.

Wat heb je besteld en wanneer?

Not sure, een maand of 3 voor levering? Als levering voorzien is voor november zou ik ergens in augustus/begin september eens luisteren of de wagen al ingepland staat.

Wat heb je besteld en wanneer?
BMW iX1 bij Juma in Mechelen. Dat gaat in april geweest zijn denk ik.

Lijkt mij ook dat ze daar vanaf gestapt zijn. Als ik eerder naar de nieuwe 5 reeks keek kon je geen laser lights meer pakken.
Basically, ze bieden het gewoonweg niet meer aan.

Bizar, want voor mijn i4 besteld in september '22 heeft de dealer me gecontacteerd dat laser lights nu verplicht zijn in een bepaald optiepakket - toen ik bestelde, kon je nog kiezen om die laser lights te laten vallen uit dat pakket, omdat laser lights voor nog langere levertijden zorgden.

BMW maakt er echt een soep van... Ze veranderen sneller hun optiepolitiek voor bestelde auto's dan dat ze die auto's produceren :rolleyes:

Bizar, want voor mijn i4 besteld in september '22 heeft de dealer me gecontacteerd dat laser lights nu verplicht zijn in een bepaald optiepakket - toen ik bestelde, kon je nog kiezen om die laser lights te laten vallen uit dat pakket, omdat laser lights voor nog langere levertijden zorgden.

BMW maakt er echt een soep van... Ze veranderen sneller hun optiepolitiek voor bestelde auto's dan dat ze die auto's produceren :rolleyes:
Ik lees ondertussen ook verhalen van mensen die bericht krijgen van "Sensatec doen we niet meer, het is nu Veganza, dat is dan een opleg van €xxx". Graag even bevestigen :laugh:

Nieuwe auto gisteren gaan halen!

q4reenq.png

t9fzhwn.png

Rijd lekker vlot, alleen mis ik wel men shifter paddles en om één of andere reden vind ik geen Android Auto terug in de wagen (wel Apple carplay).
Dikke auto man, echt nice! Mooie kleur ook. Als ik me niet vergis is Android Auto enkel beschikbaar via USB, en niet wireless.

Ik lees ondertussen ook verhalen van mensen die bericht krijgen van "Sensatec doen we niet meer, het is nu Veganza, dat is dan een opleg van €xxx". Graag even bevestigen :laugh:
Bij de nieuwe 5 verplichten ze praktisch die veganza als ik 't mij nog goe herinner.
De enige opstap naar écht leder was ineens BMW individual, dus 't kostelijkste nappa leder. Geen tussenstap meer.

Whatever dan die veganza moet voorstellen eh.

Bij de nieuwe 5 verplichten ze praktisch die veganza als ik 't mij nog goe herinner.
De enige opstap naar écht leder was ineens BMW individual, dus 't kostelijkste nappa leder. Geen tussenstap meer.

Whatever dan die veganza moet voorstellen eh.
Een fancy nieuwe naam van Sensatec. "Vegan leather"... want Sensatec was overduidelijk gemaakt van dieren? :p

Heel mooie velgen, zeker met die gele remklauwen. Is dit een polestar editie ofzo?
Ja idd, polestar editie. Heb ook gele gordels. :laugh:
Dikke auto man, echt nice! Mooie kleur ook. Als ik me niet vergis is Android Auto enkel beschikbaar via USB, en niet wireless.
Ja ik probeer dat via de kabel, maar op mijn gsm herkent hij het niet. Blijft in de app gewoon iets tonen van "connect to a car". De kabel is ok want de GSM laad wel op via de usb poort. De app werkt wel bij mijn Mercedes, dus snap er niet veel van. Heb maar naar de dealer gemailed.

Niet elke USB kabel is een "data" kabel. Sommigen kunnen enkel gebruikt worden voor te laden. Is de aansluiting in de Mercedes bedraad of draadloos?

bedraad. Het gaat hier wel over USB-C naar USB-C terwijl bij de Mercedes het gaat van USB naar USB-C. Zal eens een andere kabel zoeken.

bedraad. Het gaat hier wel over USB-C naar USB-C terwijl bij de Mercedes het gaat van USB naar USB-C. Zal eens een andere kabel zoeken.
Zou natuurlijk ook kunnen dat niet alle USB sockets in de auto kunnen gebruikt worden voor die connectie. Misschien zijn sommige enkel bedoeld voor te laden. Even nakijken in de handleiding?

Terug
Bovenaan