Tis vooral een persoonlijk gevoel inderdaad denk ik...Goh. Niet dat ik zelf nog zo'n jong veulen ben hoor. Mor geen klein gasten, dus dat speelt niet natuurlijk.
Ik zoek ook niet noodzakelijk 100% naar sportiviteit. Anders zou ik mij een hot hatch moeten kopen of een of ander coupé sportwagen'achtig ding.
Nee. (of als 'k er echt geld tegenaan zou kunnen gooien kunt ge natuurlijk zeggen dat ik richting M5 of zoiets moet gaan natuurlijk)
Maar als ik enkele jaren geleden eens chauffeur moest spelen met een GLE (PHEV), was mijn ervaring toch dat ik liever rond reed met m'n 530e ipv met dat groot, redelijk lomp ding (het rijgevoel dus).
En ja, ik voelde wel degelijk het verschil als ik pakweg moest optrekken om de snelweg op te rijden bv. Dat ging toch niet zo vlot als de BMW terwijl die wagen wss niet veel minder PK zal hebben gehad.
Nu soit, 'k heb eigenlijk te weinig referentiepunten om algemeen over SUV vs Berline te spreken. Daarvoor zou ik dan eens met een X5 ofzo moeten gaan rondbollen & appelen met appelen vergelijken (e.g. 2 BMW's). But still.
Gewoon ook, dat groot ding voelt mij ook gewoon minder, I dunno, comfortabel?
En 'k bedoel dus niet slechte zetels of zo eh. Gewoon, 't gevoel dat, I dunno, mss gewoon niet wat ik gewoon ben. Who knows.
Ik bol zelf ook niet rond met een kleine wagen eh, daar niet van. Maar met zo nen tank parkeren was toch ook minder comfortabel moe'k zeggen (zelfs vergeleken met de afmetingen van die 5 reeks).
Aaaanyway, 't is ook gewoon goesting & wat ge gewoon zijt zeker.
En dat, da's anno 2025 pretty much elke wagen die op de Europese markt te krijgen is. Zelfs de goedkoopste Dacia ga je dat wss kunnen van zeggen.
OK, de zetels van een 7 reeks zullen comfortabeler zijn dan die van een instapper Dacia, daar ni van. But still, als dit de énige voorwaarden zijn, dan is dat pretty much gelijk wat eh.
Die 3 voorwaarden hebben ook geen relatie met het al dan niet een SUV zijnde.
Ik ben ook privé helemaal niet bezig met auto's. Ik volg geen autosport, als iemand aan autotuning doet, denk ik wat een geldverspilling,...
Auto's interesseren mij eigenlijk geen knijt.
En tegenwoordig trekken die elektrische auto's sneller op dan eender welke brandstofmotor. Als je met een ID7 (6,5 sec. naar 100km/u) niet genoeg hebt om de autostrade vlot op te komen, dan scheelt er iets denk ik

Voor de rest: De gustibus et coloribus non disputandum est inderdaad

geeft me hoop.
ik zal het wel zien wanneer ‘m hier is.