Al wat je zelf bij legt mag je in je belastingen verwerken. Echter, het grotere issue dat je hier mogelijks hebt (afhankelijk v/d wagen & leverdatum) is de eenmalige verrekening zelf.
Je spreekt over 130 EUR tot juni, dan heb je tegen dan een som van 780 EUR. TBD wat dan de VAA v/d nieuwe is.
Je mag maar inbrengen wat uw VAA dat jaar is, niet meer, niet minder.
Dus als uw totaal VAA voor dat jaar lager is dan 1900 EUR ... dan doe je er u geen fiscaal profijt meer aan (voor whatever bedrag hoger is dan uw VAA).
Voor 'welke auto' dat was maakt volgens mij niet uit. Uw belastingen worden in principe op jaarbasis berekent, dus de cijfers voor heel het jaar tellen voor de eindafrekening.
Al wat je maandelijks aan belasting aan 't staat geeft zijn eigenlijk gewoon voorschotten op de eindafrekening (want niemand wil op 't einde van 't jaar met die hele som geconfronteerd worden, laat staan dat vaderke staat u vertrouwd om dat geld opzij te houden tot 't einde van 't jaar

)
Moesten er toch een of andere kleine lettertjes zijn waar ik niet vanaf weet dat je 't enkel mag verrekenen op de VAA betaald op die wagen ... dat zou idd lastig zijn want dan zou je nog minder kunnen inbrengen als je deze pas krijgt in juni. Lijkt mij niet echt logisch, mor soit ... 't is BE, so who knows.
Anderzijds ... 1900 EUR is uiteindelijk peanuts eh. Op een lease van 4 jaar zou dat 'maar' een goei 40 EUR/mnd zijn & op 5 jaar nog geen 32 EUR/mnd, dus dat valt gelijk nog goed mee.