Days Gone

Action PC PS4 Days Gone

1 van de weinige sony titels die ik niet uitgespeeld heb, ben wel zombie fan maar kon er echt niet in komen in deze game.
 
Ik ben er bijna doorheen, de platinum komt in zicht 🙂
Toch wel een goede game vind ik maar het wordt idd beter naarmate je wat meer skills, moto upgrades en betere wapens hebt.
De hordes zijn wel een leuke uitdaging maar dat is eerder endgame material, je moet al goed uitgerust zijn om ze aan te kunnen.
 
Ja, klopt, de grote hordes kunnen best pittig zijn. Maar dat maakt het juist zo leuk als je er een van de kaart kunt vegen. Gotta love them napalm molotovs!
 
Uitgespeeld en platinum!

De hordes in het noordelijke gedeelte zijn niet echt moeilijk. Bijna allemaal enkel maar op geschoten om ze te verslaan, run en gun.
 
Wegens geen internet sinds zaterdag een beetje "verplicht" om te gamen 's avonds en eindelijk wat doorgedaan met deze.

Ben er wel beter in mee nu en is best fun, maar toch teveel tekortkomingen om echt over een topper te spreken. De map is gewoon onoverzichtelijk, zeker met dat reliëf erin. De wereld zelf is ook gewoon best saai en repetitief, de sfeer in de kampen spreekt weinig aan (bij bvb Dead Island of Dying Light ben je telkens blij dat je in een kamp komt en weg bent van de "gevaarlijke" open wereld vol zombies en voel je daar de ontreddering en sfeer, in Days Gone is het allemaal nogal vlak en emotieloos), de conversaties zijn niet echt meelevend en vaak ook gewoon onsamenhangend en chaotisch, de zombies zijn eigenlijk ook gewoon best saai en repetitief.

Eigenlijk best veel negatieve punten, en toch ga ik doordoen, want het speelt wel vlot door en dat vind ik toch belangrijk vandaag de dag wegens te weinig tijd om te gamen. Eén van de redenen dat ik RDR2 opzij heb laten liggen aan 50%.
 
Uiteindelijk vind ik deze toch best sterk, de sfeer, charachters en verhaal verbeteren echt naarmate je vordert.

Alleen blijft de AI echt vaak gatachterlijk, soms staat er ene gewoon achter u die u niet eens heeft gezien.

Vraagje over het verhaal:

ik ben net terug in het noordelijke deel nadat je Sarah moet achterlaten in die ark. Plots krijg je bij het verhaalmenu al de hordes die je moet uitroeien. Zonder te spoilen (gewoon mss hoeveel missies er nog zijn), hoe lang duurt het verhaal nog? Want heb wel zin om eerst wat van die hordes te doen, maar als het verhaal bijna gedaan is doe ik liever eerst dat voort (ik ga er van uit dat je nadien nog verder kan doen?)
 
Je kan idd eerst de story line uitspelen en hordes nadien doen. Lang is het niet meer van dat punt, maar ondertussen zal je 'm wel uit hebben ;).
Ik heb zonet de story uit, en voor mij persoonlijk echt topgame. De grafische pracht en sound effects van deze game op ps5, aan 60fps is echt :crazy:, voor mij althans.
Ga 'm sowieso platten, nog wel wat werk ^^
 
Heel goed spel. Speelt lekker vlot.
Wel heb ik het gevoel dat ik GTA speel met zombies. Maar dat is niet erg.

Ik fast travel veel en zit dan ook wel veel naar een laadscherm te kijken.

Met het verhaal heb ik wel serieus wat problemen waardoor ik er maar niet in kan komen. Normaal doe ik dat zelden, maar nu skip ik hier en daar toch wat dialoog.

Het begint al met de helicopter die absoluut geen extra man kan meenemen. Daarbovenop kiest Deacon om bij zijne maat te blijven i.p.v. zijn vrouw. Maar goed, ne mens maakt al eens vreemde keuzes in zo'n omstandigheden.

O'Brian lijkt de key om Sarah te vinden. Na veel te lang wachten en het ondertussen opgegeven te hebben herinnert Deacon zich, door een flashback, plots dat Sarah waarschijnlijk een bepaalde bevoegdheid binnen de organisatie had en dus zal meegenomen zijn. Hoera! Weer hoop. Maar hoe hij dit kon vergeten terwijl hij maar aan dat denkt, is me een raadsel.

Goed, we rijden door (zonder Boozeman, haha) naar een geïmproviseerde legerbasis. Daar komt je plots oog in oog te staan met Sarah. Graag wil ik nog eens benadrukken dat het iets van 900 dagen geleden is sinds het helicopter incident. Dat is pakweg 2,5 jaar.

Madam houdt zich van den dommen. Als je haar erop aanspreekt is 't direct van 'I'VE GOT A WAR TO FIGHT DEACON, DON'T YOU UNDERSTAND'. Ja trut, 't is 2,5 jaar geleden en ne knuffel kan er zelfs niet vanaf. Boehoe. Tenzij ze in de gaten gehouden wordt van één of ander tiran, kan het verhaal nog gered worden. Maar I don't buy it. Had er nu 15 jaar tussen gezeten, dat was iets anders.

Ma goed, verder zit ik nog niet dus ik blijf rustig zombies omleggen.
 
Terug
Bovenaan