CaseBlue
Well-known member
Ik geef docent in bijberoep les aan de hogeschool. Opleiding informatica/systeembeheer.In welke situaties kan AI hen niet helpen?
Of spreek je over de gratis chatgpt versie?
Want bv Claude Code kan denk ik wel quasi alles wat je leert op school in informatica.
Op de vakken zoals netwerkbeheer/netwerk security mogen ze zelfs A.I. assistentie gebruiken tijdens hun examen "doe uw ding". Het helpt hen echt niet als het er op aankomt.
Alleen communicatie onderling mag niet. Maar de ervaring leert mij ook dat student heeeeel inventief zijn in de regels bypassen.
Tot op google glasses op een schriftelijk examen na, zelfs.
En als je denkt dat als een relatief eenvoudig examen op de hogeschool in de buurt komt van het echte werkleven, ben je lichtjes mis.
A.I. versterkt wel de verschillen tussen de hoogvliegers, middelmaat en sukkelaars. Dat wel! Aka, mensen die weten waarmee ze bezig zijn, gaan A.I. gebruiken om met kop en schouder er bovenop te steken.
Mensen die niet weten waarmee ze bezig zijn, hebben slop-output en dat toont, hard.
Laatst bewerkt:

).
ure. Ga ik zeker niet ontkennen. Maar de beter student heeft hopelijk wel leren kritisch nadenken in die 3 jaar dat em daar zat en dat is iets dat AI u echt niet gaat bijleren.