Darts: 2026

Kim is tot nu toe de beste Belg vind ik. Paar keer pech met zijn loting maar qua niveau toch altijd heel degelijk.
De gemiddeldes van de eerste 4 PC events bevestigen dit. Kim is eerste Belg op plaats 42 met een gemiddelde van 92

Barney staat daar op 132 met 79 gemiddeld en Wright op 119 met 84 gemiddeld. Ik zie beide niet meer terug in de top 32 geraken. Het WK lijkt de enige major die ze nog kunnen halen.

Op de Euro Tour is het niet veel beter met Barney. Daar doen enkel Dimitri en iemand die nieuw is op de tour slechter qua gemiddelde.

Barney zag ik maandag spelen op stream en stond al van in het begin met zijn hoofd te schudden toen het niet ging. Je ziet het heel rap als het niet loopt bij hem aan zijn uitstraling. Maandag is hij zelfs gewisseld van pijlen tijdens de wedstrijd.

Edit : Henderyck heeft duidelijk zware lotingen gehad. 3 keer had zijn tegenstander meer dan 100. Zijn tegenstanders hadden gemiddeld 99,5. Niemand doet "beter"

Laatst bewerkt:
Michael Smith die zich kwalificeerd voor 2 Euro Tour is wel goed. Een Smith in vorm en die terug major haalt is altijd leuk om naar te kijken.

Verder kijk ik ook wel uit naar wat Cristo Reyes doet dit jaar. Die stond vroeger in de top 32 en is van de tour gegaan toen covid begon om voor zijn vader te zorgen. Hij had altijd het probleem dat iedereen tegen hem goed gooide. Van zijn 6 WK 2x verloren van de latere winnaar en 2x van een ex-winnaar. Hij staat nog altijd in de top 3 van highest losing avg op het WK.

6 jaar geen enkel PDC event gespeeld tot afgelopen november , direct WK gehaald en verloren in ronde 1 tegen de verliezende finalist. Nothing changed 😅

Ik ben benieuwd wat hij kan op de Euro Tour want hij plaatste zich voor de eerste 3 events.

Van Barneveld...diep triest als je die man bezig ziet.
Hij staat erbij alsof hij net in een diepe depressie gesukkeld is en dat nu al sinds z'n comeback.
0 plezier, 0 vertrouwen. Doe jezelf een plezier en stop er dan gewoon mee.

Van Barneveld...diep triest als je die man bezig ziet.
Hij staat erbij alsof hij net in een diepe depressie gesukkeld is en dat nu al sinds z'n comeback.
0 plezier, 0 vertrouwen. Doe jezelf een plezier en stop er dan gewoon mee.
Inderdaad al verschillende keren aangekaart door Vincent van der Voort, dat dit moet veranderen. Maar zie dit helaas niet meer veranderen.

MvG trouwens forfait voor Glasgow wegens ziekte. Littler stoot zo direct door naar de halve finales.

Dimitri wint tegen geen top 100 speler meer.
Tis echt over en uit nu. Wat een dramatische prestaties op die qualifiers ook.

Niet vergeten dat hij al eens een langere break genomen heeft ook....

Eerste Euro Tour van het jaar direct gewonnen door Littler. Al deed Gian van Veen goed mee in de finale maar na zijn 9-darter liep het wat moeilijker.

Nog een paar positieve punten naast de 9-darter : het publiek die bij elk opkomstnummer goed meedeed , Reyes die als nieuwe tourcard de laatste 16 haalt in zijn eerste Euro Tour sinds 2019 en Michael Smith die de laatste 8 haalt nadat hij als reserve werd opgeroepen na afzegging van MvG en Price.

Morgen en woensdag weer 2 nieuwe PC Events en dan volgende week de meest onvoorspelbare major met de UK Open waar ik toch altijd naar uitkijk.

PC05 vandaag

Eerste ronde
Mike - Gryffin (6-5 gewonnen)
Mario - Ricky Evans (3-6 verloren)
Kim - Suljovic (2-6 verloren)
Dimitri - Dragt (6-3 verloren)
Henderyck - Kenny (5-6 verloren)

Laatst bewerkt:
PC06 vandaag

Mario - Edhouse (5-6 verloren) Stond nochtans 5-2 voor, maar dan 4 legs op rij de boot in.
Kim - Ljubic (6-2 gewonnen)
Henderyck - Bereza (6-5 gewonnen) Eerste 3 legs gepakt, dan 5 op rij verloren en dan de laatste 3 gewonnen. Zal hem deugd doen.
Mike - Griffin (6-2 verloren)
Dimitri - Schindler ( 6-3 verloren)

Laatst bewerkt:
PC06 vandaag

Mario - Edhouse (5-6 verloren) Stond nochtans 5-2 voor, maar dan 4 legs op rij de boot in.
Kim - Ljubic (6-2 gewonnen)
Henderyck - Bereza (6-5 gewonnen) Eerste 3 legs gepakt, dan 5 op rij verloren en dan de laatste 3 gewonnen. Zal hem deugd doen.
Mike - Griffin (6-2 verloren)
Dimitri - Schindler ( 6-3 verloren)
Henderyck is net te plat voor de wereldtop. Maar hij heeft echt al een paar keer klote pech gehad, slechte lotingen én tevens darters die hun beste partij net tegen hem gooien (een beetje soortgelijk als Baetens tijdens zijn 1ste jaar als prof, zijn 2de jaar vond ik echter gewoon niet goed genoeg)

Ik gun hem ook wel eens een overwinning, mooi! :)

Mario moet zich herpakken, want hij is toch aan een verliesreeksje bezig.

Ivm den Dimi: Mss moet ik geld gokken dat ie z'n volgende match gaat verliezen want hij wint tegenwoordig echt NUL matchen.
Maar ik vrees als ik effectief zou gokken dat hij nét dan toch een keertje wint. :frown:

Henderyck is net te plat voor de wereldtop. Maar hij heeft echt al een paar keer klote pech gehad, slechte lotingen én tevens darters die hun beste partij net tegen hem gooien (een beetje ook het issue van Baetens tijdens zijn 1ste jaar als prof, zijn 2de jaar vond ik echter gewoon niet goed genoeg)

Ik gun hem ook wel eens een overwinning :)

Mario moet zich herpakken, want hij is toch aan een verliesreeksje bezig.

Ivm den Dimi: Mss moet ik geld gokken dat ie z'n volgende match gaat verliezen want hij wint tegenwoordig echt NUL matchen.
Maar ik vrees als ik effectief zou gokken dat hij nét dan toch een keertje wint. :frown:
Voor de wereldtop? :unsure:
Wereldtop als in top 10 zijn al onze darters wel te plat voor vrees ik.
Henderyck en Kim nu wel gewonnen van Lukeman en Sedlacek.

Dat Dimitri niet ging winnen stond wel in de sterren geschreven.

Om in de top-64 te komen én te blijven bedoel ik. Maar ja dat is gewoon aarstmoeilijk. Aan de zijlijn hebben we gemakkelijk praten hé.

In de PDC kan iedereen op een goeie dag alles kapot spelen én kunnen ze allemaal een stevig stukje darten.
Vind het al vrij wild dat hij zijn tourcard heeft gehaald eigenlijk. Maar toch heel weinig uitschieters vind ik.

Terug
Bovenaan