Darts: 2026

Kim en Mike twee matchen gewonnen maar in de derde pijnlijk verloren. Kim met 6-0 tegen Doets, Mike met 6-2 tegen Woodhouse.
Huybrechts amper 83 avg en da's dan nog omdat zijn allerlaatste worp een 180 was, daarvoor was het maar net 80.

Dimitri (84 avg) weer kansloos verloren met tegen Ross Smith (6-1)
Mario eens een match gewonnen tegen Ljubic die maar 66 gooide, daarna wel verloren van Chizzy

Kim. Hij is veel beter dan de afgelopen jaren maar hij heeft elke keer weer zijn dipje / slechte match. Als hij dat er uit kan krijgen kan hij ne PS winnen.

Doets is trouwens dagwinnaar.

Kim tegen Dimi sbiet :)

Gisteren Dimi toch ook weer pletsen gekregen... Heb gemiddelde niet gezien, maar vrees vandaag weer hetzelfde.

Zoals zo vaak al gezegd, consistentie. Ene keer 100 gooien en daarna 84, ben je ook niks mee.
Mike ook weer verloren tegen Merk die amper 81 gooide. Mario wel gewonnen, met 83 :p

consistentie.
Veel darters verliezen veel (of zelfs de meeste) van hun matchen als ze goed spelen. Maar als de andere darter dan toch een keertje slecht speelt dan spelen ze zelf ook nét die match slecht en verliezen ze ook die match.

Of ne middenmoter speelt chronisch de matchen van zijn of haar leven tegen ne topper maar verliest telkens 'nipt'. Maar als ze zelf favoriet zijn in hun match tegen mister nobody dan spelen ze zelf zwakjes en verliezen ze ook die match.

De kunst is ook wel om toe te slaan wanneer het er echt toe doet.

Laatst bewerkt:
Veel darters verliezen veel (of zelfs de meeste) van hun matchen als ze goed spelen. Maar als de andere darter dan toch een keertje slecht speelt dan spelen ze zelf ook nét die match slecht en verliezen ze ook die match.

Of ne middenmoter speelt chronisch de matchen van zijn of haar leven tegen ne topper maar verliest telkens 'nipt'. Maar als ze zelf favoriet zijn in hun match tegen mister nobody dan spelen ze zelf zwakjes en verliezen ze ook die match.

De kunst is ook wel om toe te slaan wanneer het er echt toe doet.
Geen idee of je zelf dart maar mentaal is dat niet de makkelijkste sport. Je "voelt" wel wanneer je onder druk staat, wanneer je zelf momentum hebt. Ze zeggen wel dat je niet tegen elkaar speelt maar tegen het bord, wat ergens wel klopt want buiten dat je soms niet meer mag gooien heeft wat de andere gooit niet rechtstreeks invloed op je eigen leg. Maar als je mentaal niet sterk bent kan je imo geen topper worden.
Ik denk dat dat niet te onderschatten valt.

Bij die mannen staat dan nog hun loon op het spel, maakt het dubbel zo zwaar.

Geen idee of je zelf dart maar mentaal is dat niet de makkelijkste sport.
De laatste tijd niet meer. Ik heb vroeger veel darts / vogelpik gespeeld maar ik was er heel slecht in en **** die dubbels.
100 gooien was best gemakkelijk. 180 heb ik wel maar 1x gegooid.

Maar de dubbels? Dat vond ik veruit het lastigste. Dat was voor mij alvast veel moeilijker dan tripple 20. (raar maar waar)
En niet zo'n klein beetje. Je zou denken: Tripple is een kleiner oppervlakte dus dat is gemakkelijker. Maar het omgekeerde was waar bij mij.
En al zeker uitgooien (mentaal?): Ik slaagde daar amper in.

Als je mij vraagt: wat is de moeilijkste sport? Snooker (wat ik ook veel gespeeld heb) of darts? Ik kies dan toch voor darts. (persoonlijk)

Maar als je mentaal niet sterk bent kan je imo geen topper worden.
Vroeger speelde we dikwijls voor een biertje. De verliezer betaalde. Ik was 9 keer op 10 de eerste die op ne dubbel stond voor uit te gooien. Ik zweer het op ons vader zijn graf lol.

Hoeveel keer ik gemiddeld genomen uitgooide en won? 1x raden. 1 keer op 10 als het al zoveel was :frown:

Laatst bewerkt:
Als ik al eens tornooien speelde vond ik dat ook wel ineens heel stresserend om uit te gooien :D
Zo onderling onder vrienden niet maar zo in de club of op tornooi, ineens mijn arm die begint te beven van de stress, hartslag omhoog.

Toen ik bij Kim ging darten en ik moest rekenen had ik ook echt enorm veel stress omdat ik weet dat dat mijn sterkte niet is. Als die dan letterlijk op uw vingers staat te kijken, niet evident :D

Kim heeft zonet gewonnen met 6-3 tegen Sedlacek (ET-6). Niks bijzonders (hij heeft al beter gegooid) maar het was gewoon een degelijke match. Sedlacek miste te veel dubbels.

En nu Dobey gepakt met 5-6! 132 checkout op de bull :love: Nu tegen Gilding
Sterk. Kim is virtueel weer geplaatst voor de World matchplay en de World Grandprix. :D

Elke dag wisselt het wel qua posities (er is veel concurrentie) en Kim heeft al eerder gezegd (in een kort interview): Ik reken er niet op en ga er niet rouwig om zijn moest het niet lukken, maar als ik mij hiervoor plaats, dan is dat een 'bonus', ik bekijk het positief, we zullen wel zien ;)

Hij is natuurlijk sowieso in een positieve mood. Vorig seizoen was hij op een bepaald moment gestresseerd omdat zijn tourkaart even in gevaar was, maar nu dat hij terug onder de mensen staat is zijne stress weg en kan hij ontspannender spelen hé.

Sterk. Kim is virtueel weer geplaatst voor de World matchplay en de World Grandprix. :D

Elke dag wisselt het wel qua posities (er is veel concurrentie) en Kim heeft al eerder gezegd (in een kort interview): Ik reken er niet op en ga er niet rouwig om zijn moest het niet lukken, maar als ik mij hiervoor plaats, dan is dat een 'bonus', ik bekijk het positief, we zullen wel zien ;)

Hij is natuurlijk sowieso in een positieve mood. Vorig seizoen was hij op een bepaald moment gestresseerd omdat zijn tourkaart even in gevaar was, maar nu dat hij terug onder de mensen staat is zijne stress weg en kan hij ontspannender spelen hé.
Het is natuurlijk wel op die tornooien dat je sterk kunt stijgen. Sommige mannen teren 2 jaar op één goed tornooi of enkele rondes tijdens het WK.

Hij is dit weekend al over Keane Barry gesprongen. Zonneveld Dimi voorbij gestoken

Het is natuurlijk wel op die tornooien dat je sterk kunt stijgen. Sommige mannen teren 2 jaar op één goed tornooi of enkele rondes tijdens het WK.

Hij is dit weekend al over Keane Barry gesprongen. Zonneveld Dimi voorbij gestoken
Ik heb een aantal jaar toch echt wel in die neerwaartse spiraal gezeten

Hier legt Kim uit dat zijn zwakste punt momenteel nog is dat hij sterk speelt maar na 3 / 4 rondes plots in elkaar zakt qua niveau en er dan uit ligt.
Hij is er mee bezig om dat proberen te fixen ;)

Mike zijn majorwinst mogen we toch ook stilaan een fluke beginnen noemen. Vrij kansloos verloren tegen Joyce. Wel zonde dat we de World Cup of Darts met Dimitri en Mike gaan spelen terwijl dat een tornooi is waar Kim meestal goed speelt.

Terug
Bovenaan