Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Ik wil er binnenkort nog eens aan beginnen, wat is de leukste start eigenlijk? Ben meer een Deus Ex sniper no sound rifle guy. :)

Staat nu met de Black Friday deals best goedkoop in de playstation store. Is het nog de moeite om dit spel voor de PS5 (digital) aan te schaffen?

Clean up is toch maar kak ze. Enkele cars worden me maar niet te koop aangeboden en die fast travel points... begint daar es aan... Bummer.

*edit: toch nog eens een beetje moeite gedaan. Game opnieuw geladen, paar keer 24u vooruit gegaan in de tijd. District van Dino enkel keren in en uit gereden en heb voor de laatste wagens dan toch nog de sms gekregen!
150u op de teller, ´t is goed geweest :lol:

Laatst bewerkt:
Clean up is toch maar kak ze. Enkele cars worden me maar niet te koop aangeboden en die fast travel points... begint daar es aan... Bummer.

*edit: toch nog eens een beetje moeite gedaan. Game opnieuw geladen, paar keer 24u vooruit gegaan in de tijd. District van Dino enkel keren in en uit gereden en heb voor de laatste wagens dan toch nog de sms gekregen!
150u op de teller, ´t is goed geweest :laugh:
game aan het platten?

Ik moet er ook nog eens mee verder doen, moet nog 2 verschillende eindes doen, nog wa data travel shit, Judy haar questline etc, en dan heb ik de PS5 versie ook platinum.

Bon...alhoewel ik eerst zeer positief was over dit game, is dit nu al iets minder. In feite beleef je de meeste fun door niet het hoofdverhaal te volgen (IMO). Het lijkt bij momenten op een old-skool quicktime-event. Af en toe moet je door de ellenlange verhaallijn kruipen (soms letterlijk) en wordt er gevraagd om een knopje in te houden. bv press 'e' to crawl/open/etc en dan gaat het verhaal weer verder... Iets wat me wat deed denken aan de gigantische sh*tstorm die er volgde na een zoveelste dumbed-down port van een consolegame, een 15-20 jaar geleden. Ik durf het soms slaapverwekkend noemen. Nu ja...de makers hebben er voor gekozen om dit een vrij intensief, lang, verhaal mee te geven en was het hun bedoeling om dit iet of wat 'interactief' te maken. Het kan en mag er wat mij betreft wel in, maar ik vind het iets te overdreven.

Ik had ook liever wat meer 'secrets/beloningen' gezien als je plaatsjes ontdekt die niet zo makkelijk toegankelijk zijn. Soms een beetje bummer als je met wat geluk op het dak van een appartementenblok geraakt om dan te zien dat het zo leeg is als wat...De explorer wil ook wel wat :)

Maf. Ben drie weken geleden aan dit spel begonnen. Ondertussen 65u gespeeld. Ik kan de missie starten bij Hanako. En eigenlijk ineens compleet geen interesse meer. De main storyline net te lang uitgerokken denk ik.

Swat. Paar dagen laten liggen en nog eens verder in gaan.

Bon...alhoewel ik eerst zeer positief was over dit game, is dit nu al iets minder. In feite beleef je de meeste fun door niet het hoofdverhaal te volgen (IMO). Het lijkt bij momenten op een old-skool quicktime-event. Af en toe moet je door de ellenlange verhaallijn kruipen (soms letterlijk) en wordt er gevraagd om een knopje in te houden. bv press 'e' to crawl/open/etc en dan gaat het verhaal weer verder... Iets wat me wat deed denken aan de gigantische sh*tstorm die er volgde na een zoveelste dumbed-down port van een consolegame, een 15-20 jaar geleden. Ik durf het soms slaapverwekkend noemen. Nu ja...de makers hebben er voor gekozen om dit een vrij intensief, lang, verhaal mee te geven en was het hun bedoeling om dit iet of wat 'interactief' te maken. Het kan en mag er wat mij betreft wel in, maar ik vind het iets te overdreven.

Ik had ook liever wat meer 'secrets/beloningen' gezien als je plaatsjes ontdekt die niet zo makkelijk toegankelijk zijn. Soms een beetje bummer als je met wat geluk op het dak van een appartementenblok geraakt om dan te zien dat het zo leeg is als wat...De explorer wil ook wel wat :)
Dit gevoel had ik dus ook met de main story, op een gegeven moment is het het gewoon het ene cutfilmpje na het andere waarbij je tussendoor eens op een knopje moet duwen om eens te kruipen of te verdedigen.

Terwijl ik in het begin wat sidemissies wou doen die blijkbaar nog veel te hoog gegrepen waren gezien mijn beperkte level en je dus zowat verplicht wordt om eerst die complete story te doen.

Laatst bewerkt:
Allé, dan toch doorgeduwd vandaag. Einde gespeeld en dat is het dan wel geweest. Echt raar gevoel. Eerste twintig-dertig uur waren ongelofelijk. Die prologue, ontdekken van NC, missies rond Evelyn, missies met Panam. Allemaal ijzersterk. Maar storyline laat het echt wat afweten zodra je verder in zee gaat met Takemura.
Side jobs zijn wel leuk om te doen, en sommigen zijn echt beregoed (Peralez, River, etc.). Maar niet genoeg ivgl. met het begin.

Ik heb er net een 2de plat opzitten (PS5 versie).
En heb toch een compleet andere ervaring eigenlijk.

Quicktime events, 1 knopje om te kruipen of verdedigen, verplicht worden main story af te werken, ... Het gaat hier precies over een andere game :unsure:

Bon...alhoewel ik eerst zeer positief was over dit game, is dit nu al iets minder. In feite beleef je de meeste fun door niet het hoofdverhaal te volgen (IMO). Het lijkt bij momenten op een old-skool quicktime-event. Af en toe moet je door de ellenlange verhaallijn kruipen (soms letterlijk) en wordt er gevraagd om een knopje in te houden. bv press 'e' to crawl/open/etc en dan gaat het verhaal weer verder...

Quicktime events zitten er amper in, toch? Of welke elementen bedoel je eigenlijk. Er zijn enkele 'on rails' zaken (eerste carchase bvb), maar die overheersen imo nooit. Er zijn lange dialogen (ik vermoed dat jullie het eerder daar over hebben). Maar 't is dan ook een RPG.

Er zijn wel veel missies die vooral story-driven zijn, met weinig actie en eerder investigative van aard. Maar die juich ik eerder toe (bvb die van River).

Het helpt natuurlijk als je de story en personages interessant blijft vinden. Als dat niet het geval is kan ik zeker begrijpen dat het soms te traag gaat.

Er is ergens een gedeelte rond het stelen van een bepaalde chip, ik zeg er voor de rest niet te veel over, wat inderdaad iets te vol zit met de handelingen zoals beschreven: press X to Y...Daarna is het plots 'beter'. Ik heb het spel nog niet uitgespeeld, maar ik hoop alvast dat dat niet meer terugkomt.

Weer wat uren extra gespeeld en wat me ook begint op te vallen is hoe 'plastiekerig, steriel' de stad lijkt. Alhoewel het vol met leven loopt, er auto's rondrijden...is tegelijk ook 'leeg'. Wat mij betreft is er bitter weinig reden om de stad te gaan ontdekken of om achter het hoekje te gaan kijken of daar iets te rapen valt...laat staan dat ik nog op de daken van appartementsblokken ga trachten te raken op zoek naar een secret. Je hebt het snel allemaal gezien, na de zoveelste random crime-investigation is de fun er snel af.

Zonet een Samsung crystal UHD aangeschaft (ja voor die keren dat ik effectief game - schaf ik me geen oled aan) en cyberpunk voor de xbox X.
Muziek zit wel goed maar vind persoonlijk dat er toch veel hype voor het spel is. Ziet er goed uit maar de NPC's die rondlopen of de AI zelf is toch best droevig. Ik kom in de straat vijf keer dezelfde mannekes tegen die allemaal als een stijve plank rondlopen en ineens de schrik van hun leven krijgen en in een muur springen. 1 keer de T-pose gehad toen ik zat te schieten :D

Tijdens het schieten heb ik het gevoel dat de AI zelf geen clue heeft wat hij moet doen. Achter een muur staan en daar proberen door te schieten? Het spel zit in mijn ogen nog steeds vast in een onafgewerkte beta fase. Er kon zoveel mooi gemaakt worden hiervan? Meer NPC's; grauwer enzovoort (blade runner stijl) en dat mis is toch wel.

Weer wat uren extra gespeeld en wat me ook begint op te vallen is hoe 'plastiekerig, steriel' de stad lijkt. Alhoewel het vol met leven loopt, er auto's rondrijden...is tegelijk ook 'leeg'. Wat mij betreft is er bitter weinig reden om de stad te gaan ontdekken of om achter het hoekje te gaan kijken of daar iets te rapen valt...laat staan dat ik nog op de daken van appartementsblokken ga trachten te raken op zoek naar een secret. Je hebt het snel allemaal gezien, na de zoveelste random crime-investigation is de fun er snel af.
Je had juist gepost terwijl ik aan het typen was. Inderdaad, iedereen loopt er als een plastieke pop bij maar de stad is te clean voor in een vervuilde cyberpunk wereld te zijn.

Terug
Bovenaan