Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

allez, omdat ge het zelf vraagt:

speel een game eens wat langer voor ge erover begint te klagen
Serieus gast echt, ik zeg gewoon dat die mindere graphics in dat landschap mij opvallen, is dat nu echt zo erg?

Lees dan geen meningen op een forum ofzo hé.

2626_XDoubt.gif
Doubt

Je hebt wel een groot verschil tussen consoles en PC. Op PC is Cyberpunk 2077 inderdaad een van de grafisch meest indrukwekkende games die er zijn, op last gen consoles is dat toch veel minder het geval.

Denk dat vanaf het begin duidelijk was dit spel best op pc of PS5 of series x te spelen. En idd, valse beloftes van cd project red. Zij zeiden dat PS4, Xbox one zeer goed speelbaar waren, zelfs valse beelden getoond. Ma bon, ondertussen weten we dat...

Denk dat vanaf het begin duidelijk was dit spel best op pc of PS5 of series x te spelen. En idd, valse beloftes van cd project red. Zij zeiden dat PS4, Xbox one zeer goed speelbaar waren, zelfs valse beelden getoond. Ma bon, ondertussen weten we dat...
Ik ga allesinds niet akkoord. Ik heb het op eeen base PS4 uitgespeeld (en ondertussen ook op ps5 met de update) en vond het toen al zeer goed te doen. Zoals altijd overdrijft de Reddit/Social media hive mind verschrikkelijk. Ik durf wedden dat 99% van de klagers het ook nooit echt gezien of gespeeld hebben op de oude consoles. En begin niet over bugs want dan kan je elke Bethesda game beginnen afbranden, maar dat vind de hive mind dan wel weer ok.

Deze doet het echt niet voor mij. Hoeveel keer moet ge iemand raken voor die eraan is zeg? :wtf:

Enerzijds moet je zogezegd tactisch te werk gaan met hacken en sluipen en weet ik veel wat. Anderzijds is het spel en zijn de omgevingen zo donker en chaotisch dat je met moeite zelfs ziet waar je bent. En wanneer ze dan met een paar op je afstormen is de combat zo onoverzichtelijk en idioot dat het gewoon frustrerend wordt.

Neeje, snel aan de kant deze voor ik mij nog meer erger, spijtig van die 25€ down the drain wel. :angry:

Laatst bewerkt:
Deze doet het echt niet voor mij. Hoeveel keer moet ge iemand raken voor die eraan is zeg? :wtf:

Enerzijds moet je zogezegd tactisch te werk gaan met hacken en sluipen en weet ik veel wat. Anderzijds is het spel en zijn de omgevingen zo donker en chaotisch dat je met moeite zelfs ziet waar je bent. En wanneer ze dan met een paar op je afstormen is de combat zo onoverzichtelijk en idioot dat het gewoon frustrerend wordt.

Neeje, snel aan de kant deze voor ik mij nog meer erger, spijtig van die 25€ down the drain wel. :angry:
Je bent precies al met een bias begonnen met dit spel. Dan gaat alles dat tegensteekt nog eens extra irritant worden.

- 'veel iemand moeten raken': Misschien zijn je wapens te zwak of val je vijanden aan die qua level moeilijker te verslagen zijn (gekleurde symbolen boven hun hoofd: het systeem uitgelegd
Lijkt me een normaal RPG mechanisme. Later in het spel wordt het veel makkelijker. Misschien zelfs te makkelijk.

- Hacken, sluipen, guns blazing. Het gaat allemaal. Dat de omgevingen te donker en chaotisch zouden zijn, daar kan ik je niet in volgen. Je kan vele jobs in vol daglicht doen eigenlijk. Als je geen steek ziet tijdens donkere missies (binnen of 's nachts) dan lijkt met dat eerder een foute brightness of gamma setting te zijn. Zelf heb ik daar nooit problemen mee ervaren. Het moét qua sfeer nu eenmaal soms zo zijn.
De AI kan wel eens rare dingen doen, waardoor het chaotischer wordt.

- Ik ben het toch ook niet eens met je commentaar op de gfx. Heb het zelf op PS5 gespeeld en het ziet er geweldig uit. Ook op PC lijkt er toch een meerderheid te zijn die de game, ondanks de gekende flaws, een pareltje vinden.

Dat het je ding niet is, geen probleem. Maar je haalt wel vreemde redenen aan.

Laatst bewerkt:
Je bent precies al met een bias begonnen met dit spel. Dan gaat alles dat tegensteekt nog eens extra irritant worden.

- 'veel iemand moeten raken': Misschien zijn je wapens te zwak of val je vijanden aan die qua level moeilijker te verslagen zijn (gekleurde symbolen boven hun hoofd: het systeem uitgelegd
Lijkt me een normaal RPG mechanisme. Later in het spel wordt het veel makkelijker. Misschien zelfs te makkelijk.

- Hacken, sluipen, guns blazing. Het gaat allemaal. Dat de omgevingen te donker en chaotisch zouden zijn, daar kan ik je niet in volgen. Je kan vele jobs in vol daglicht doen eigenlijk. Als je geen steek ziet tijdens donkere missies (binnen of 's nachts) dan lijkt met dat eerder een foute brightness of gamma setting te zijn. Zelf heb ik daar nooit problemen mee ervaren. Het moét qua sfeer nu eenmaal soms zo zijn.
De AI kan wel eens rare dingen doen, waardoor het chaotischer wordt.

- Ik ben het toch ook niet eens met je commentaar op de gfx. Heb het zelf op PS5 gespeeld en het ziet er geweldig uit. Ook op PC lijkt er toch een meerderheid te zijn die de game, ondanks de gekende flaws, een pareltje vinden.

Dat het je ding niet is, geen probleem. Maar je haalt wel vreemde redenen aan.

Wat de gfx betreft, zoals gezegd speel ik op PS4 pro. Ik heb al aangegeven dat deze idd een pak beter lijken op PC en PS5. Het viel mij gewoon op in vgl met de 2 vorige games die ik heb gespeeld die uiteindelijk wel 1 en 2 jaar eerder werden uitgebracht.

Wat dat donkere betreft, ik heb de gfx ingesteld zoals ik online gevonden heb voor de last gen consoles, heb nadien met de brightness zitten prutsen, maar veel verschil zie ik toch niet. In de stad zelf valt het wel mee, het is vnl binnen in de gebouwen, zoals dat eerste warehouse, waar het voor mij gewoon te donker is. Je ziet met moeite waar vijanden lopen. En je hebt geen flashlight. Je kan blijkbaar wel werflampen en zo hacken, maar dat is om één of andere reden niet gelukt.

Ik heb inderdaad ook al gezien en gelezen dat je voor sommige missies beter wacht tot je wat meer upgrades ed hebt, maar dat vind ik dan ook weer jammer, want bij quasi elke sidequest in het begin staat "very difficult". Mijn wapens en gear lijken nochtans, wanneer ik online opzoek, al redelijk ok.

Ik probeerde een
waar je die vrouwelijke ripperdoc moet bevrijden
, ik hack de camera's, schakel die uit, kan er ene buiten doden door te sluipen en toch zien plots die andere die binnen staan mij, komen ze allemaal op mij afgestormd, schietend en granaten gooiend en moet ik de helft van mijn healing items gebruiken om er ochot ene te kunnen doden waarna ik er zelf aan ga.

Kan dan best zijn dat je moet wachten tot later in het spel, maar waarin zit daar de fun, dat je een gebied hebt met sidequests die je gewoon quasi niet kan doen?

Soit, kan ook gewoon zijn dat ik te oud geworden ben voor dergelijke "chaos" of dat ik gewoon liever games speel waar je met één welgemikte headshot of goed gegooide granaat iemand meteen kunt uitschakelen. Zoals Far Cry en Days Gone dus. Nu, ook de algemen controls om te looten of iets te open werken ook minder in deze voor mij, het gaat allemaal nogal traag en je ziet met moeite wat je aan het looten bent.

Echt biased was ik niet, uiteraard heb ik wel gelezen dat de game op last gen niet was wat het zou moeten zijn, maar gedetailleerde comments heb ik niet echt gelezen.

Dat is nochtans iets dat bij meerdere rpg's zo werkt hoor.
Mja, akkoord dat ik mss meer gewoon een shooter had verwacht ipv echt RPG. Ben ook wel vlottere gameplay gewend door de laatste games die ik heb gespeeld, deze zal mij gewoon minder liggen.

Maar hier viel het me op dat quasi elke sidequest in dat eerste gebied (Watson) als heel moeilijk staat aangegeven. Dan blijft er natuurlijk niet veel over om te doen in het begin.

De laatste echte RPG die ik heb gespeeld was Fallout 4, een turn based systeem zou hier mss ook wel helpen.

dan heb ik eerder het idee dat je geen RPG-gamer bent. dat van die meerdere hits die je nodig hebt voor een kill (bulletsponges) was bvb ook een veel voorkomende klacht, omdat velen het verwarden met een shooter.

maar het is een RPG: in het echt als je iemand 5 keer hakt met een bijl is die ook al effe dood, maar in een RPG zit die misschien nog met een halve health bar.

en die moeilijke quests gebieden zijn ook typisch hoor. je begint als een absolute nobody, en werkt je op tot een soort superheld. waarbij je vaak zélf alles kan bepalen aan je character.

maar dat dit uw type game niet is, maakt dit toch niet een slecht spel?

de leukste hack in de game vond ik die met de forced suicide. had je veel ram voor nodig, maar als je succesvol was, pakte je vijand zijn handwapen, en schoot een kogel door zijn hoofd.

Ik raad mensen typisch aan om pas aan de gigs en side quests te beginnen na de eerste act, niet vanwege de moelijkheid maar omdat je dan extra dialogue krijgt.

Qua moeilijkheidsgraad heb ik zelf nooit problemen ondervonden en ook op de hoogste moeilijkheidsgraad kon je builds maken waarbij je mensen met een welgemikte headshot meteen doodt. Misschien dat dat iets veranderd is na de balancing patch omdat crit builds sterk overpowered waren.

Qua verhaal en personages vind ik het eigenlijk een van de beste games van de afgelopen jaren.

Laat je ons weten hoe die speelt? Ik twijfel al lang om het aan te kopen want vrees dat hij te zwaar is voor mijn oud bakje

Nog niet zo heel lang gespeeld (eerste echte missie in night city + start van volgende) maar heb zeker geen klagen. Laadtijden vallen goed mee, gameplay hapert niet, ziet er mooi uit. Je hebt wel veel ruimte nodig. Was iets van een 60GB install en daarna nog is een patch van +- 50 GB. Denk dat je deze gerust kunt aanschaffen voor base ps4. Bij dreamland heb ik die gevonden aan 20 euro.

Nog niet zo heel lang gespeeld (eerste echte missie in night city + start van volgende) maar heb zeker geen klagen. Laadtijden vallen goed mee, gameplay hapert niet, ziet er mooi uit. Je hebt wel veel ruimte nodig. Was iets van een 60GB install en daarna nog is een patch van +- 50 GB. Denk dat je deze gerust kunt aanschaffen voor base ps4. Bij dreamland heb ik die gevonden aan 20 euro.
Bedankt voor de feedback, ik zal hem ook eens aanschaffen, veel plezier ermee

Toch wat doorgezet, begin er iets meer in te komen. Die sidequests voorlopig gelaten voor wat ze zijn en doorgedaan met de main story.

Het begint te beteren, al blijf ik de gevechten en shootouts wel nogal chaotisch en weinig overzichtelijk vinden.

In die Love like fire missie al wel een game braking bug gehad waardoor ik moest herstarten. En het viel me ook hard op dat het niet vloeiend doorgaat. Telkens een korte scene en actie en dan weer een laadscherm, telkens opnieuw.

Is die main story echt zo kort? Ben blijkbaar al door de 1ste act en heb met moeite gespeeld? Of is act 2 een pak langer?

Terug
Bovenaan