Cursus netwerkbeheer

Vond de selectieproeven wel veel makkelijker dan het materiaal dat je in de cursus zelf ziet...
 
Ja zeker. Dat was gewoon om te kijken of je enige voelen hebt me dunkt. Alsook bestuderen ze uw profiel om te kijken of ge de opleiding "nodig" hebt.

Was grappig bij het info moment bij mij begonnen er zo een paar oudere mannen te vragen achter het loon van een helpdeskmedewerker enzo, die dachten dat ge meteen 2000 euro verdient. Toen ze hoorden dat ge eigenlijk gewoon onderaan moet beginnen, gingen die gewoon weg :D
 
Ja zeker. Dat was gewoon om te kijken of je enige voelen hebt me dunkt. Alsook bestuderen ze uw profiel om te kijken of ge de opleiding "nodig" hebt.

Was grappig bij het info moment bij mij begonnen er zo een paar oudere mannen te vragen achter het loon van een helpdeskmedewerker enzo, die dachten dat ge meteen 2000 euro verdient. Toen ze hoorden dat ge eigenlijk gewoon onderaan moet beginnen, gingen die gewoon weg :D
Vaak gedacht, nooit gezegd als ik zo'n mensen hoorde zeggen "in mijn vorige job had ik wel 3k/4k":

"Welllll... raad eens wie er te duur is voor wat em nog oplevert en nu geen job meer kan vinden aan die voorwaarden?"

Enige dat zo'n mensen soms niet snappen is dat die eigenlijk al 5 jaar eerder waarschijnlijk konden ontslagen worden.
 
Recent was er ene bij ons ook die 3k ging eisen als startloon :p Wel Systeembeheerder, niet netwerk
Systeembeheerders zijn de sletten van infrastructuur. Goeie netwerkbeheerders gaan meestal meer verdienen. :p

Maar goed. Zolang iedereen maar snapt dat ge niet van opleiding meteen als systeembeheerder gaat werken.
Mocht ge dat toch doen -> laat het mij weten, met die firma wil ik niet in zee gaan :p
 
Ze geven ons toch eigenlijk mee om niet voor helpdesk jobs te solliciteren :p

Bleh, nog steeds niks gehoord van die 2 jobs waar ik 10 dagen geleden ofzo voor gesolliciteerd heb :(
 
Ze geven ons toch eigenlijk mee om niet voor helpdesk jobs te solliciteren :p

Bleh, nog steeds niks gehoord van die 2 jobs waar ik 10 dagen geleden ofzo voor gesolliciteerd heb :(
"helpdesk" zucht das zo .....


Ik kan u 20 vacatures tonen waar ze een 1st line helpdesker zoeken en dat kan gaan van letterlijk 3 vragen stellen van een script tot zelf onderzoek moeten doen en dan de changes door te sturen naar het volgend team.

1st line / helpdesk / supportdesk / servicedesk. Al die benamingen boeit niet. Dat is zoals een system engineer, system administrator, netwerk engineer,

De helft van de tijd weten ze zelf niet wat de juiste benaming is. Gewoon naar de inhoud kijken.

Waarom ik zeg: een beginner (0 ervaring dus) die als sysadmin ergens wordt aangenomen -> dat veronderstelt al dat ge ergens admin rechten hebt op nen domain controller of zo (want veel firma's slagen er niet in om deftige delegation te doen) . Daar wil ik echt geen newb op zitten hebben hoor.
 
Heb zelf gesolliciteerd voor een Traineeship als System Engineer. Zie ik wel zitten en ik voldoe wel aan de gevraagde eisen. Dus hopelijk mag ik op gesprek :)
 
Ik zei het nog tegen j3t in prive... ik heb destijds minstens 35+ sollicitaties gedaan, slechts van 4 bedrijven een antwoord gekregen.
 
Ik zei het nog tegen j3t in prive... ik heb destijds minstens 35+ sollicitaties gedaan, slechts van 4 bedrijven een antwoord gekregen.
ik gok dat het op dit moment wel de moeite loont om in full overdrive te gaan om te solliciteren. Want die hele wave aan corona-werklozen zal wel arriveren binnen 4 tot 6 maand.
 
ik gok dat het op dit moment wel de moeite loont om in full overdrive te gaan om te solliciteren. Want die hele wave aan corona-werklozen zal wel arriveren binnen 4 tot 6 maand.
Denk dat de IT-sector toch niet zo aangetast is door corona-ontslagen?
 
Denk dat de IT-sector toch niet zo aangetast is door corona-ontslagen?
Depends. Ik zie bij ons en bij klanten toch wel een grote vermindering. Heel wat tijdelijke werkloosheid (als de rest van het bedrijf verminderd, is de IT nood ook minder) tot zelfs volledige teams die verdwijnen. En vaak zijn het dan de minder ervaren profielen die eerst stoppen, of niet meer aangenomen worden.
 
Recent was er ene bij ons ook die 3k ging eisen als startloon :p Wel Systeembeheerder, niet netwerk

Heb zelf gesolliciteerd voor een Traineeship als System Engineer. Zie ik wel zitten en ik voldoe wel aan de gevraagde eisen. Dus hopelijk mag ik op gesprek :)
System Administrator en System Engineer is in principe ook nog wel iets totaal anders, het hangt een beetje van de werkgever af wat er juist verwacht wordt in die functie.
Denk dat de IT-sector toch niet zo aangetast is door corona-ontslagen?
Ik merkte bij mijn vorige werkgever (Realdolmen) wel op dat er toch wat klanten projecten vroegtijdig stopzetten en/of niet verlengden, of kortstondige opdrachten uitstelden naar een later te bepalen tijdstip.

Ter info, ik ben zelf in 2010 afgestudeerd als Bachelor Toegepaste Informatica (applicatieontwikkeling), maar ben dan bij Realdolmen in IBO (nu Accademict) gestart als Junior System Engineer en zo na 2 jaar doorgegroeid naar System Engineer. Recent van consultancy naar een interne functie gegaan bij een ander bedrijf als (Senior) System Engineer.

Ik heb daar een jaar of 3 geleden iemand aangebracht die ook in avondschool zich had omgeschoold naar IT (wat hij juist gevolgd heeft moet ik eens navragen). Die is dan als Customer Support Engineer (2de lijn) gestart en doorgegroeid naar System Administrator. De volgende logische stap zal (Junior) System Engineer zijn.

Het belangrijkste is niet waar je start, wel waar je naartoe wil en wat je daarvoor wil doen. Als je bij een consultancy firma terecht komt moet je natuurlijk een beetje geluk hebben dat je bij een klant komt waar je bijleert en ook mag doorgroeien.

Niet iedereen wil trouwens doorgroeien, ik ben evengoed Support Engineers, mensen op de helpdesk, ... tegengekomen die dat werk al 25 jaar doen en geen ambitie hebben om een andere functie uit te oefenen. Om door te groeien tot een goeie System Engineer, Netwerk Engineer, Architect, ... moet je ook wel bepaalde competenties hebben/ontwikkelen.
 
Had gesolliciteerd daarnet voor een junior sys admin functie. 2 minuten later kreeg ik al een "thanks but no thanks" mail terug.
Ik mail die vrouw eventjes of het nut had om op andere vacatures van hen te reageren. Die belde me op van "liever eerlijk maar al onze klanten willen géén mensen zonder IT-ervaring, zelfs niet voor junior jobs".

Toch beetje demotiverend die "minstens 3 jaar ervaring" die je bij zowat alle jobs ziet
 
Ik kan maar één tip geven: kijk naar studierichtingen met stages. Een succesvolle stage vergroot de kans tot aanwerving.
 
Terug
Bovenaan