Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ach ze gaan allemaal onderuit. De ene harder dan de andere. ICP, VET, SOL, ... hoeveel werden er niet aangeprezen en zijn u waardeloos?

En nu dan :oops:

Als ze die terug naar 1 dollar willen/moeten krijgen, is dit wel een mooie kans natuurlijk.
Durvers hier? :unsure:
Stond al onder de 40 cent. Ik vrees eigenlijk voor de zaak. Kunt er natuurlijk 100 euro speelgeld insteken (in Luna) you never know.

Laatst bewerkt:
BTC dominance nog steeds vrij laag rond 40%. Dit kan nog véél roder gaan voor alts.
Vanaf 60% begin ik terug wat alts te kopen.

Ben ik blij dat ik uiteindelijk geen UST gekocht heb. Vond die hoge APY altijd al te mooi om waar te zijn, maar wou het toch gaan proberen. Uiteindelijk in euros laten staan op Nexo. Lagere APY, maar als ik naar de waarde van UST zie op dit moment maak je dat niet goed met de iets hogere APY die je kreeg op UST.

ik had voor 200€ Luna, is nu nog 11€:)

maar ken er die voor meer dan 10K Luna hadden, dan moet dit toch hard aankomen

Luna 🤯 Titan vibes voor wie zich dat nog herinnert.

De ponzi is voorbij
Luna -85%
UST -65%
ANC -80%
Het is niet omdat iets in elkaar zakt dat het daarom een Ponzi scheme is he?
Deze thread bekijkt het wat diepgaander. Iemand met heel diepe zakken heeft basically een exploit gevonden en er goed mee verdiend ook.
Ikzelf had redelijk wat Luna en UST op Anchor, dus vrij zuur allemaal de voorbije dagen...

Deze thread bekijkt het wat diepgaander. Iemand met heel diepe zakken heeft basically een exploit gevonden en er goed mee verdiend ook.
Ikzelf had redelijk wat Luna en UST op Anchor, dus vrij zuur allemaal de voorbije dagen...

UST/Luna is een algoritmische stablecoin die zichzelf in balans houdt danzkij de verhouding van deze twee assets. Wat er nu gebeurt is dat iedereen zijn UST probeert te dumpen. Echter, hoe meer UST er wordt gedumpt, hoe meer Luna tokens het algoritme aanmaakt - hetgeen de prijs drukt. En hoe lager de prijs van Luna, hoe meer Luna dat er moet gecreërd worden om UST te compenseren...

Dit veroorzaakt een death spiral waar beide assets gewoon naar 0 gaan. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt (cfr. Iron met Titan) en zal ook zeker niet de laatste zijn. Algoritmische stablecoins werken gewoon niet. Dit scenario was op voorhand bekend en er is steevast voor gewaarschuwd (zie twitterbericht hierboven).

Ze hebben nu ook net aangekondigd dat ze de markt zijn evenwicht gaan laten vinden (lees: nog meer Luna dumpen) om daarna te switchen naar een collateralized stablecoin (e.g. USDT/USDC). Dat natuurlijk volledig op de kap van huidige Luna token holders.

Dus die exploit heeft er niets mee te maken. Dit is Crypto Game Theory! Als je protocol op de een of andere manier kwetsbaar is zal dit altijd uitgebuit worden. Als het deze zogezegde exploit niet was zou het later nog gebeurd zijn. En gelukkig dat het nu gebeurt en niet wanneer ze too big to fail zijn.

Ik zat nog in twitter modus.

Sterkte alleszins.

Terug
Bovenaan