Crypto - Nieuws en algemene discussie

Net terug van een btc meetup met Didi Taihuttu. Echt een sympathieke kerel die zegt hoe het is. Hij heeft ook de uitleg gedaan waarom hij zijn huis heeft verkocht om btc mee te kopen etc. Kende het verhaal al wel, maar deze keer nam hij alle tijd om het uitgebreid te vertellen en dan hoor je toch enkele nuances waardoor je beter begrijpt waarom hij bepaalde keuzes heeft gemaakt. We hebben ook zijn boek meegekregen, dus we weten wat doen de komende avonden. 😁

Voor de mensen die hier zitten te stressen over de prijsschommelingen is het zeker een aanrader om je in te schrijven op één van zijn meetups. De markt timen is voor niets nodig, gewoon rustig DCA'en en je zal blij zijn binnen enkele jaren. Al blijft het #NoFinancialAdvice. ;)

Altijd al grote fan geweest van Arjen Lubach, maar hier komt hij toch eerder over als een crypto-analfabeet:

Marianne (52) werd slachtoffer van cryptofraude: “Ik ben al zo’n 100.000 euro kwijt, zonder veel hoop die centen ooit nog terug te zien”

"Wat hebben Yves Leterme, Gert Verhulst, Philippe Geubels, Marc Coucke en recentelijk zelfs Elon Musk met elkaar gemeen? Alle vijf zijn het bekende gezichten die worden misbruikt bij valse advertenties op sociale media. Marianne* (52) was een van de mensen die op Facebook de advertentie met Yves Leterme zag en nieuwsgierig was..."

🤦‍♂️
Dat zijn feitelijk mensen die ook 100.000 euro kwijt zouden geraken aan Microsoft tech support, Nigeriaanse prinsen, gladde deur aan deur ponzi verekerings verkopers en consoorten.

Dat er deze keer eens een keertje crypto gebruikt wordt doet feitelijk niets aan het feit dat dit type mensen gewoon een tikkende tijdbom zijn om gescammed te worden op 't één of t andere manier.

Laatst bewerkt:
We zijn al een halfjaar naar beneden aan het gaan, maar pas sinds enkele dagen merk ik dat de laatste bulls nu ook bearish beginnen worden.
Zeggen ze niet altijd dat van zodra iedereen bearish is, de bodem stilaan bereikt is? :unsure:

Dat dacht in 2018 ook iedereen aan koerswaarde 6k$. Wie nog tot september/oktober even geduldig afwacht kan dan de bodem beginnen DCA'en. Of dat het nu op 35k$ , 25k$ of 15k$ staat, hoe meer bloed, hoe meer upwaarts potentieel.

Dat dacht in 2018 ook iedereen aan koerswaarde 6k$. Wie nog tot september/oktober even geduldig afwacht kan dan de bodem beginnen DCA'en. Of dat het nu op 35k$ , 25k$ of 15k$ staat, hoe meer bloed, hoe meer upwaarts potentieel.
Hoe meer verlies je hebt, hoe meer winst je nodig hebt om het goed te maken.

We zijn al een halfjaar naar beneden aan het gaan, maar pas sinds enkele dagen merk ik dat de laatste bulls nu ook bearish beginnen worden.
Zeggen ze niet altijd dat van zodra iedereen bearish is, de bodem stilaan bereikt is? :unsure:
Idd, ik begrijp dit sentiment niet echt. Onder 40k is het echt de moment niet meer om te verkopen, nu moet je net kopen imo.
Maar de meesten verkopen wanneer de prijzen zakken en kopen wanneer de prijzen stijgen he.

Idd, ik begrijp dit sentiment niet echt. Onder 40k is het echt de moment niet meer om te verkopen, nu moet je net kopen imo.
Maar de meesten verkopen wanneer de prijzen zakken en kopen wanneer de prijzen stijgen he.
Idd. FOMO
Als het nog verder zakt onder 30k ga ik weer beginnen te DCA’en
15k BTC en dan 1k eth, dat zou wel leuk zijn om terug in te kopen. Als we zo laag gaan zal dat volgens mij een momentopname zijn, een flash crash door paniek op de markt.
Maar ik denk dat de inflatie zal beletten dat we een 15K BTC gaan zien. Misschien stonden we zonder die inflatie al op 25k nu. Waarom cashen als cash toch zo onderhevig is aan inflatie?
Misschien is het nog beter om naar goud te gaan (of paxg) dan gewoon naar cash als je wilt cash hebben om dips te kopen later.
Of 50% gewone stablecoins en 50% paxg om uzelf nog te hedgen tegen inflatie.

Laatst bewerkt:
Ik probeer nu wat kleinere spreidingen doen en voorlopig voor (locked) stakings te gaan.
Ik zie bvb dat binance 70,56% geeft op pancakeswap (90d)
Is dit de moeite? Want eigenlijk doet die coin niet echt iets…
Verder twijfel ik nog tussen wat extra Avax, One, Luna of Trx.

En er is deze nacht nog eens 4% afgegaan. Slechtste moment om alt coins bij te kopen. Die gaan -90%.

Ik zou dan eerder denken om DCA-gewijs in te kopen? Alles is al enkele weken in de dieperik aan het gaan?
Een bullmarkt is een downtrend die 50 - 100 weken kan duren.
De huidige koerswaarde tov. die van enkele weken is dan verwaarloosbaar. Er is een zeer lage kans dat we de komend jaren terug een uptrend gaan zien die je zou kunnen missen.
Binnen enkele maanden kan het nog veel lager staan. Mijn bags uit 2019 bv. staan nog steeds op +250%. Daar kan nog veel vanaf.

We weten niet wanneer het einde van de downtrend in zicht is. Het is totaal nutteloos om die proberen te timen want je gaat wanneer de bodem bereikt is nog maandenlang de tijd hebben om te kopen rond de support.

Er zijn momenten dat het beter is om niets te doen en dat moment is nu.

Terug
Bovenaan