Crypto - Nieuws en algemene discussie

Mss dat crypto wel de een oplossing is tijdens een echte recessie, het is niet ondenkbaar dat miljarden hun weg sneller vinden naar crypto indien de reële economie globaal in een dalende spiraal zou terechtkomen.
Zoals goud dus in feite.
Maar dikwijls ziet ge wel dat BTC dumpt tijdens korte paniek op de markt, om dan weer te herstellen. Op korte termijn is het geen goede hedge gebleken, te volatiel. Maar we moeten nog zien wat het op de lange termijn geeft.

Hier een korte en krachtige speech die hier wat duidelijkheid rond biedt:

Mss dat crypto wel de een oplossing is tijdens een echte recessie, het is niet ondenkbaar dat miljarden hun weg sneller vinden naar crypto indien de reële economie globaal in een dalende spiraal zou terechtkomen.
En op zo'n momenten weet je dat er regelgeving rond gaat komen waardoor de overheid nog eens langs de kassa gaat willen passeren...

Als de route voor je kapitaalvlucht uit een recessie markt geblokkeerd wordt door een negatieve rente gezet door bijvoorbeeld een ECB dan kan ik me wel inbeelden dat crypto zeer aantrekkelijk wordt.
Het gaat allesinds de eerste keer zijn in de geschiedenis dat er deze mogelijkheid is en dat deze "asset class" bestaat voor zulke move.

Of je aped full Peter Schiff in goud.

En op zo'n momenten weet je dat er regelgeving rond gaat komen waardoor de overheid nog eens langs de kassa gaat willen passeren...
Diezelfde sjarels die ervoor dienen te zorgen dat de schommelingen zo minimaal blijven en als dit voorvalt waarschijnlijk deels van het probleem zijn?

NJET.

In the military, they give medals for people who are willing to sacrifice themselves so that others may survive. In business, we give bonuses to people who sacrifice others.

Laatst bewerkt:
Heel uw leven lang hoge belastingen betalen op hetgeen je verdient, en als je een huis of dergelijks wil kopen moet je daar ook belasting op betalen met je salaris waarop je al belasting hebt betaald. Als je sterft, moeten je erfgenamen daar nog eens bovenop belasting betalen, op al wat jij tijdens je leven al belasting op hebt betaald. Dus een lekkere triple belasting. Dit wordt dan gedaan onder de noemer ‘solidariteit’. En dat de overheidsfinanciën niet goed worden beheerd, dat is dan zogezegd collateral damage, die nog maar eens door de belastingbetaler wordt gedragen. Pas op, ik zeg niet dat belastingen en het sociale systeem niet moeten bestaan, maar men moet ook niet overdrijven en de lasten van inefficiëntie op de schouders van de werkende burgers leggen.

EC8-DBD68-8-EF0-4-E18-86-E7-7-DE81133875-B.jpg

Bovenstaande geldt voor vele landen en ook in België, alhoewel je zou denken van niet omdat je verliezen vanwege fluctuaties ook kan inrekenen bij de belastingen. Maar dan hou je nog steeds niet rekening met andere vormen van verliezen die een investeerder kan maken en waarvoor bescherming aangeboden zou moeten worden zoals in het traditionele financiële systeem. Dit soort bescherming zal nog lang op zich laten wachten. Maar als het komt op belasting innen is dat een ander verhaal.

Laatst bewerkt:
Ook de stock market is aan een serieuze recovery bezig. Ik zou dus nog niet spreken van een inverse correlation.

Al merk ik wel een discrepantie in deze recovery - in bepaalde sectoren/bedrijven is deze recovery effectief gebaseerd op uitstekende resultaten en terecht, verder zijn er nog tal van aandelen simpelweg heel duur en nog andere staan nog vrij deftig in het rood. Een inverse correlation als conclusie is nog veel te vroeg - temeer omdat een structurele recessie nog niet aan de orde is - hopelijk komt deze er niet maar met torenhoge inflatie, een oorlog, hoge energieprijzen, supply chain issues, .... zijn alle ingrediënten voor een zware recessie wel aanwezig.

Nog nooit crypto in port gehad maar een mens weet nooit natuurlijk

Heel uw leven lang hoge belastingen betalen op hetgeen je verdient, en als je een huis of dergelijks wil kopen moet je daar ook belasting op betalen met je salaris waarop je al belasting hebt betaald. Als je sterft, moeten je erfgenamen daar nog eens bovenop belasting betalen, op al wat jij tijdens je leven al belasting op hebt betaald. Dus een lekkere triple belasting.
En de grootste verborgen belasting van allemaal niet vergeten, inflatie (geldontwaarding)

Ik heb daar ook mijn lening van het huis en brandverzekering, dusja als ze iets blokkeren naaien ze hun eigen. En wat mag ik verstaan onder klein bedrag ?

Heerlijk dagje idd. Afgelopen maanden en vandaag nog wat Chainlink (LINK) gekocht. Gestage groeier ('t zou toch moeten!) die zeker nog hoger zal geraken.

HODL

Europa probeert er weer een anti-crypto wet door te krijgen.

Ondertussen trekt de prijs zich er niks van aan.
Ze starten ook al weer met massive FUD en campagnes om BTC af te breken:

“BrEaKiNg”… “ChAnGe ThE cOdE”… “CleAn Up BiTcOiN”… wat een cringe gedoe. En daar investeren ze miljoenen geld in.

Hier nog eens een overzicht van hoeveel keer BTC werd afgemaakt door dergelijke campagnes:

En er moet nog een overzicht gemaakt worden voor 2018 t/m heden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan