Crypto - Nieuws en algemene discussie

Helaas hebben ook criminelen en terroristen gretig gebruik gemaakt van de mogelijkheden die crypto hen biedt. Hoewel de blockchain openbaar is, wordt er veelal anoniem in crypto gehandeld", oppert Kanko in een persbericht om het wetsvoorstel te introduceren.

Ik zou toch eerst proberen mijn interne keuken zelf op orde te hebben voor ik andermans keuken wil controleren en reguleren onder het mom van criminelen viseren.
Volgens mij zijn er momenteel toch urgentere kwesties in orde te brengen dan crypto controle.

Laatst bewerkt:
Ik kan Binance ook precies totaal niet contacteren. Echt een slechte support. En als ik Txn Hsh in geef op die étherscan krijg ik niks te zien. Als ik het adres vanuit Binance, bij 't adres waar 't zou moeten aangekomen zijn in Coinbase, plak op doe Étherscan, ook nul transactions... Fml.

Krijg een bullsht mailtje van Coinbase:

Thanks for contacting us.

While there is nothing Coinbase can do to recover these funds for you at this time, if Coinbase ever decides to add the Binance Smart Chain network to our platform, please reach back out to see if we're able to credit these funds to your account.

For more information on the currencies we support, go to: https://help.coinbase.com/en/coinba...o-education/supported-cryptocurrencies?ref=es

For more information about altcoins and ICOs, go to: https://help.coinbase.com/en/coinba...ral-crypto-education/altcoins-and-icos?ref=es

Please note, the asset that was sent is a Binance pegged token of that asset, not the actual asset itself.

Regards,
Coinbase Support"

Wat belachelijk is want ik heb toch n Coinbase adres gebruikt dat de app me gaf voor ETH??

Laatst bewerkt:
Je hebt toch niet naar een phishing adres gegaan en daar een kopie gedaan van de eth wallet? Ben je overigens zeker dat het geld weg is op de Exchange? Normaliter zou je op binance als het van binance komt een historie van de withdrawels moeten zien.

Overigens moet je zeker ook controleren of dat het netwerk juist staat. Bij Binance heb je verschillende netwerken om ETH over te sturen. (BEP20, ERC20)

Als ze spreken over pegged token, vermoed ik dat je het over de Binance smart chain (BEP20) hebt gestuurd.

Normaal moet je ETH over ERC20 sturen naar coinbase

Laatst bewerkt:
Je hebt toch niet naar een phishing adres gegaan en daar een kopie gedaan van de eth wallet? Ben je overigens zeker dat het geld weg is op de Exchange? Normaliter zou je op binance als het van binance komt een historie van de withdrawels moeten zien.
Ik zie bij mijn completed withdrawal in Binance day het gelukt is. En ik heb gewoon het adres gebruikt dat de Coinbase app me gaf...

In a statement, Bitfinex said it would work with the DOJ to try and recover the seized bitcoin. If it does, it will repay investors in its UNUS SED LEO token, which was created to try and backstop a fiscal hole created after an unrelated payment processor used by Bitfinex was seized by authorities in three different countries.

“If Bitfinex receives a recovery of the stolen bitcoin, as described in the UNUS SED LEO token white paper, Bitfinex will, within 18 months of the date it receives that recovery, use an amount equal to 80% of the recovered net funds to repurchase and burn outstanding UNUS SED LEO tokens,” the company said. “These token repurchases can be accomplished in open market transactions or by acquiring UNUS SED LEO in over-the-counter trades, including directly trading bitcoin for UNUS SED LEO.”
The LEO token began pumping against the dollar on Bitfinex around 16:41 UTC, just after the news came out, climbing from $4.97 to over $7 within an hour.
Straf, Bitfinex zou het geld van de 94000 gestolen bitcoins gebruiken om de gedupeerden terug te betalen in hun eigen UNUS SED LEO token, wat ze dan zelf zullen pumpen met die gestolen bitcoins...

De vraag is ook of Bitfinex nog iets gaat terugzien van die bitcoins die de FBI in beslag heeft genomen.

Ik zou toch eerst proberen mijn interne keuken zelf op orde te hebben voor ik andermans keuken wil controleren en reguleren onder het mom van criminelen viseren.
Volgens mij zijn er momenteel toch urgentere kwesties in orde te brengen dan crypto controle.
Ik wil nog wel zien hoe ze dat allemaal gaan klaarkrijgen. Crypto exchanges kunnen ze misschien zo ver krijgen, maar eens crypto de exchanges verlaat, hebben ze er totaal geen vat meer op.

Ja waarschijnlijk is het adres correct maar heb ik het foute Netzwerk gebruikt... Ik had Arbitrum genomen zie ik?

Lekker gewoon harde cash de vuilbak in gedaan..

Punt is ze gaan het waarschijnlijk niet willen doen tenzij ze ineens coins vinden bij de implementatie van het netwerk dat je gebruikt hebt. Als ze ze vinden op het adres gelinkt aan je account dan alloceren ze deze. Die coins zitten daar dus te wachten totdat Coinbase Arbitrum(?) geïmplementeerd heeft.

Het staat er op beide platformen wel langs alle kanten bij dat je de netwerken moet matchen.

Je gaat niet de eerste zijn: https://cryptopotato.com/ethereum-investor-loses-500000-after-sending-weth-to-weth-address/

Laatst bewerkt:
Sommige cryptoactiva zijn een bedreiging voor de persoonlijke en nationale veiligheid omdat ze de betaling van losgeld, belastingontduiking of de financiering van criminele activiteiten en zelfs terrorisme mogelijk maken. Cryptomunten als de monero, de dash of de zcash zijn ontwikkeld om het onmogelijk te maken de transacties te volgen. Het argument dat het traditionele financiële en bancaire systeem ook tekortkomingen heeft, slaat nergens op. Ja, het huidige systeem heeft belastingontduiking en financiering van terrorisme en vervuilende activiteiten mogelijk gemaakt. Maar de oplossingen voor dergelijke problemen zijn bekend: internationale clearinginstellingen juridisch aan banden leggen, de belastingdiensten versterken en het schaduwbankieren reguleren.
Toch een non-argument, want veel exchanges hebben privacy coins zoals Monero en Zcash gedelist. Als je geen platform hebt om crypto om te zetten naar fiat dan is het ook niet meer bruikbaar. Dus als alle exchanges gaan XMR en Zcash delisten wat ben je er dan nog mee?

Misschien moet er wel een controle komen op het gebruik van schone energie. Het minen van BTC gebeurt al meer en meer met groene energie waar die in grote hoeveelheden goedkoop beschikbaar is. Men zou ook kunnen energie die op overschot is gebruiken voor het minen van crypto. Als een centrale overproduceert waarom er dan geen BTC mee minen als het anders toch verloren gaat?

Deze opinie werd ondertekend door meer dan 170 economen, informatici, cryptografen en wetenschappers.
Ik heb genoeg bewezen kennis zowel op de markt als academisch in die zaken en ik weiger om zoiets kortzichtig te tekenen.

Het argument van POW mechanismen is het enigste waar ik hem in kan volgen. Voor de rest, laat de vrije markt spelen. Ik heb wel voor zijn redenen BTC uit mijn portfolio geknipt, en dit al sinds 2017. Ik vind dat dit genoeg is, mijn stem in het hele verhaal is niet meedoen aan het actief bijhouden van BTC. Ik bezit 0 BTC.

Zolang het huidige monetaire systeem zijn gebreken toont en bepaalde systemen en personen sterk bevooroordeeld zal en blijft er een parallelle markt bestaan. Stevige regularisatie is gewoon struisvogelpolitiek. De enigste manier om een parallelle markt quasi dood te maken is om problemen op te lossen in de huidige markt en deftige alternatieven te voorzien.

We hebben dit ook gezien met hoe het hele piraterij verhaal gelopen is. Dit is een perfect voorbeeld van hoe het wel kon. Netflix heeft torrent sites toen een serieuze klap toegediend. Een vele grotere klap dan eendert welke torrent site sluiten en hun oprichters den bak in te stoppen. Ook een situatie waar een hyper technologie (want p2p was baanbrekend in die tijd) na enkele jaren het onderspit moest delven tegen een traditionele aanpak die de markt probeerde terug te winnen.

Als je dan gaat zien wie ze getekend hebben voor België, quasi allemaal "economie leerkrachten". 'Wiens brood men eet, diens woord men spreekt'? 🤷‍♂️

Laatst bewerkt:
Toch een non-argument, want veel exchanges hebben privacy coins zoals Monero en Zcash gedelist. Als je geen platform hebt om crypto om te zetten naar fiat dan is het ook niet meer bruikbaar. Dus als alle exchanges gaan XMR en Zcash delisten wat ben je er dan nog mee?
Dan kan je ze nog altijd via decentralized exchanges kopen. Crypto kopen via een centralized exchange en daarna omruilen voor een privacy coin via een decentralized exchange. Ze kunnen roepen wat ze willen, maar ze gaan het (gelukkig) niet kunnen tegenhouden.

een van mijn vrienden maakte onlangs een mooie opmerking: "cryptomunten zijn vaak een oplossing voor een probleem dat er geen is. in de normale wereld heb je eerst een probleem en dan zoek je naar een oplossing (eventueel met crypto)."

het geld mss niet voor de ganse cryptomarkt maar voor het grootste deel van de markt wel imo.

Los van hierboven (want dat soort berichten lees je al jaren overal), ik ben wel blij dat mijn portefeuille traag maar gestaag weer wat aan het stijgen is.
Ben nog niet euforisch, maar het is wel aangenaam!

een van mijn vrienden maakte onlangs een mooie opmerking: "cryptomunten zijn vaak een oplossing voor een probleem dat er geen is. in de normale wereld heb je eerst een probleem en dan zoek je naar een oplossing (eventueel met crypto)."

het geld mss niet voor de ganse cryptomarkt maar voor het grootste deel van de markt wel imo.

Dacht men dat van het internet ook niet destijds? :)

Dacht men dat van het internet ook niet destijds? :)
Je hebt inderdaad veel BS projecten, maar er zijn toch een hele hoop projecten die wel degelijk problemen oplossen. Voor mij is de meest interessante ontwikkeling DeFi. Er is nood aan een financieel systeem dat zoveel mogelijk los staat van centrale instanties en overheden. En daar hebben de overheden nu net schrik van natuurlijk.

Terug
Bovenaan