Crypto - Nieuws en algemene discussie

In feite is het pure FUD want de fed heeft niks beslist en geen duidelijkheid gebracht, alleen maar meer vragen en onzekerheid.

Ik heb juist 1 ETH buitengegooid maar ik ben van mijn BTC holdings nog afgebleven.

Intussen terug 38,5k ... die bounce goed genoeg voor mij. M°°nblade out.

Ik koop terug in als het flink lager staat.
Dangerous shit 😅 Die actie had je veel eerder moeten nemen voor een goede risk/reward ratio imo. Nu is het downwards risico klein t.o.v. de kans dat het terug omhoog zal gaan. Nu ja, kan goed uitdraaien ook natuurlijk, maar alles inzetten op rood bij roulette kan ook goed uitdraaien.

50/50 dat dat plan lukt.
Ofwel lukt het plan en heb je meer BTC, dan is het een goede move geweest, heb je uw BTC stack vergroot met 25% (verkocht op 38 en teruggekocht op 28-30k)
Ofwel mislukt het totaal en gaan we terug in een volgende bull rally, ga je dan langs de kant blijven staan of ga je dan duurder terugkopen en minder BTC overhouden?

Als je fundamenteel bullish bent op BTC, dan ga je toch niet heel je portfolio buiten gooien, want absolute zekerheid dat we naar 30K gaan verder droppen is er niet.

50/50 dat dat plan lukt.
Dat zijn odds die gigantisch goed zijn in crypto. :ROFLMAO:

Nu ik snap het nu wel. Als je alles terugdraait richting de fiat is de BTC slechts een tool om je stack van fiat te vergroten.
Of je nu met 10 BTC van 5000 euro naar 5500 euro gaat of met 0.1 BTC, als het doel +500 euro is dan maakt de tool niet echt uit.

Long term hodlen maximaliseert de profit en plaatst het risico bij de asset class, trading plaatst het risico bij de individuele trade en koppelt het middel los. Met beiden zijn niks mis mee, het is wel een manier van naar de zaken kijken.

Met hodlen ga je door de volledige markt beweging moeten door springen, met die andere vorm van traden beperk je de maximale swing maar pik je ook niet de top van de sinus in jouw voordeel mee. Maar dat zou dan gecompenseerd moeten worden met de omzetting naar stable. Het vereist wel meer kennis en ervaring en als het fout loopt kan het serieus fout lopen.

Ik weet uit proefondervindelijke ervaring dat ik dat traden niet moet doen en gewoonweg niet correct kan timen en er voor mezelf weinig winst maximalisatie ga kunnen uit halen. Verlies maximalisatie en tijd verschijten, dat is een ander verhaaltje.

Laatst bewerkt:
Ik heb me ook enkele jaren geleden terug voorgenomen om niet te gaan traden om proberen lager in te kopen.

Als ik zou verkopen en het zou stijgen dat ze me veel meer ergeren dan dat ik kan lager inkopen me blij zou maken.

en het feit dat ik er niets van ken, dan laat ik het beter zo :)

Trading geeft ook meer stress vind ik. Ik kan het gemakkelijker aanvaarden wanneer BTC 50% crasht al hodlend, dan wanneer ik het verneuk met mijn trades en zo 50% verlies. Ge kunt nu verkopen aan 38K en dan binnen een maand BTC aan 76K zien staan, dan verliest ge ook 50% wanneer ge dacht te traden en te verkopen aan 38k om goedkoper terug te kopen. In het eerste geval is het door factoren die ik niet in de hand heb, in het tweede geval is het dan door mijn eigen stomme fout, dat vind ik dan veel erger.

Ik vertrouw ook youtubers en influencers niet die beweren dat BTC naar 28K gaat of allerlei zotte voorspellingen doen, zij het 10K of 200K. Bitboy crypto bijvoorbeeld voorspelde een piek in september richting 100K en dan een bear market voor BTC en Plan B (die nochtans veel aanzien had als technical analyst) zijn modellen zijn ook niet uitgekomen. Ge moet de markt nemen zoals ze komt.

Laatst bewerkt:
50/50 dat dat plan lukt.
Ofwel lukt het plan en heb je meer BTC, dan is het een goede move geweest, heb je uw BTC stack vergroot met 25% (verkocht op 38 en teruggekocht op 28-30k)
Ofwel mislukt het totaal en gaan we terug in een volgende bull rally, ga je dan langs de kant blijven staan of ga je dan duurder terugkopen en minder BTC overhouden?

Als je fundamenteel bullish bent op BTC, dan ga je toch niet heel je portfolio buiten gooien, want absolute zekerheid dat we naar 30K gaan verder droppen is er niet.
Zelfs als het lukt, kan die gok het verschil vormen tussen wel of geen 33% belasting betalen.

Ben 50% cash.

Ergens midden 2024 bekijken om daarmee terug in te kopen en waarin.

Andere 50% (+NFT's) laat ik staan en zie wel waar we uitkomen.
Ik hoop op nog een dikke NFT run.

Hmm, al een keertje meegemaakt om op die manier te traden. Meestal loopt dat slecht af. Misschien heb jij meer geluk.
Dangerous shit 😅 Die actie had je veel eerder moeten nemen voor een goede risk/reward ratio imo. Nu is het downwards risico klein t.o.v. de kans dat het terug omhoog zal gaan. Nu ja, kan goed uitdraaien ook natuurlijk, maar alles inzetten op rood bij roulette kan ook goed uitdraaien.
50/50 dat dat plan lukt.

Ik weet niet over welke timeframe jullie spreken maar ik zie die kansen, rewards en risico’s anders. Anders zou ik ook niet verkocht hebben. Mijn verkoop is ook niet bedoeld als een trade om snel cash te maken.

Ik begin de 2018 vibes te krijgen waarbij iedereen hoopvol bleef holden omdat:
- ze dachten dat er nog een volgende bull rally zou komen
- het deze keer anders zou zijn en we geen echte bear markt meer zouden zien want institutioneel geld, NFT, …
- de V-recovery net om de hoek lag

Toen bleek dat het toch anders uitliep hadden veel van die mensen achteraf spijt dat ze geen exit-plan hadden of dat wel hadden maar niet gevolgd zijn en uit ongeloof als een hert in de koplampen van een aankomende camion verstijfd zijn blijven staren.

Als ik uitzoom zit crypto al bijna twee maanden in het slop. Ik ga niet gokken op een plotse ommekeer van deze trend. De 40k support is doorbroken en rond 30k hangt een dikke magneet. Los van de eventuele bull rallies die nog kunnen volgen, geloof ik niet dat we deze cyclus nog een ATH zullen meemaken in een soort driedubbele top en meen ik dat maart de uiterste vervaldatum van deze bull markt is (er vanuitgaande we daar nog in zitten).

Voor mijn part mag het terug omhoog gaan. Ik heb het meeste vlees van deze 2-jarige trend gecapteerd en ik heb mijn winsten verzilveren op -40% van mijn ATH portfolio. Ik ben daar tevreden mee. 10% meer van mijn ATH overgehouden dan in 2017 \0/

Als ik terug inkoop, dan is dat ergens in de 20-30k range, wat ik voorzie dat de bodem van de volgende bear markt zal zijn. Dat kan volgende week zijn of over 2 jaar.

Interessante video. Een mogelijkheid zou zijn dat we nu in een expanded flat of running flat correction zitten.
Bij een expanded flat correction zien we nog een dump onder de juni lows om dan de bull markt verder te zetten. Bij een running flat correction geraken we niet onder de vorige low en hebben we de low al gehad en gaat het al terug omhoog.

Het is niet de bedoeling om hier valse hoop te geven maar om alle mogelijke scenario's te bekijken.

Ik ben er mij ook een bescheiden bedrag aan het uithalen, om mij een fiets te kopen :) Gaan we dan toch de bear market in, dan heb ik dat toch :)

Laatst bewerkt:
Ik heb gelukkig geleerd uit vorige jaren. De kunst is om te verkopen wanneer het vollop stijgt. In kleine tot zeer kleine stukjes verkopen afhankelijk van u bedrag. Zo heb ik het verlies van winst nog beperkt tot 24% van den top.

Maar het blijft zuur natuurlijk. Die 24% is wel een groot bedrag.

BTC heeft toch altijd 85 procent van zijn ATH verloren in een bearmarket. Dat zou dan een 10k BTC moeten worden als dit de bullrun was.

Maar dat zou onder de ATH van 2017 zijn, de bull market voor de huidige cyclus, dat zou ook de eerste keer zijn. Als in een nieuwe cyclus de ATH van de vorige bullrun wordt verbroken dan gaat BTC niet meer onder de ATH van de vorige bullrun.

Het klinkt misschien als leedvermaak en dat is niet de bedoeling, maar de FUD die ik hier en op andere plaatsen lees/hoor geeft mij juist goede moed om nu vooral niet te verkopen. Zoveel FUD is er meestal pas wanneer de bodem in zicht is of zelfs al bereikt is. Bij mij zijn dat net koop momenten, maar iedereen moet natuurlijk doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik investeer enkel geld dat ik in de eerste 10 jaar niet nodig heb, dus dan zijn dit ideale koop momenten. Ik denk er zelfs niet aan om nu te gaan uitcashen en daar iets mee te gaan kopen, want dan kan ik binnen 10 jaar vertellen aan mensen dat de auto die ik gekocht heb voor 30.000 euro indertijd mij eigenlijk 840.000 euro gekost heeft (fictieve getallen). Fundamenteel is er niets veranderd, dus ik zie niet in waarom ik er geld zou uithalen. Maar dat is natuurlijk het verschil tussen investeren en traden.

Mijn zonnepanelen hebben meer dan 100K gekost als ik erover nadenk, want toen was dat 2 BTC, op de piek was dat meer dan 100000 euro. Heeft niet veel zin eigenlijk om er zo over te denken. Als ge gelooft dat BTC naar 1 miljoen euro gaat gaan moogt ge eigenlijk niks verkopen en nog niks verkocht hebben.

Terug
Bovenaan