Crypto - Nieuws en algemene discussie

In de aandelenmarkten spreken ze van een bear market wanneer de prijs in een downtrend zit en 20% of meer zakt t.o.v. de vorige high. Dat lijkt mij niet van toepassing op crypto, want een dip van 20% op enkele dagen (of zelfs binnen dezelfde dag) is niet zo ongewoon. Niet iedereen hanteert dezelfde definitie. Als op de gewone aandelenmarkten er een crash van de NASDAQ of S&P500 plaatsvindt van 10% op 1 dag, dan springen er mensen door het raam.
Markten (commodities, stocks, fx, crypto, ...) prijzen altijd de toekomstverwachtingen in in de huidige prijs. Dat is één van de hoekstenen achter efficiënte markt theorema's.
Laat ons zeggen dat een daling van 50% van BTC toch al meer is dan een standaard correctie. Correcties van 20-40% zijn heel normaal in crypto.
Lijkt mij ook, je kan dat eigenlijk simpel in excel meten (gewoon de standaarddeviatie uitrekenen v/d prijsbewegingen).
Voor crypto zal dat al snel 2x a 3x de volatiliteit van klassieke equities zijn.

Als complete leek in crypto: zijn er voor crypto ook indicatoren vanaf wanneer men spreekt van een correctie/dip/crash - aangezien deze markt meer volatiel is dan een klassieke aandelenmarkt zou ik denken dat ook deze richtwaarden anders zijn.
De richtwaarden zijn anders en 'tijd' zou als extra dimensie toegevoegd moeten worden.

Als men binnen crypto spreekt over 'dips', dan zijn dit correcties tot maximum -30, -40% die maximum 2 -5 weken aanhouden. Voorbeelden zijn januari & september 2021.

Als men binnen crypto spreekt over 'crashes', dan zijn dit correcties tot -80% die 2 jaar kunnen duren.

Iedereen heeft zijn eigen definities :)

Een correctie vindt vooral plaats wanneer de BTC te veel gestegen of gezakt is op korte termijn en de prijs naar beneden moet omdat BTC overvalued of ondervalued is, want een correctie naar boven kan ook.

Een crash wilt zeggen dat de prijs heel veel zakt op korte tijd (een daling op 1 of enkele dagen van meer dan 10%).

-80% over 2 jaar is geen correctie meer maar een bear market, een daling van meer dan 50% over een termijn van meer dan 2 maand. Dat zijn mijn definities. Als BTC crasht met 80% op 5 dagen tijd maar de prijs een maand later terug op het originele niveau dan is dat geen bear market. De downtrend zou ook over die termijn moeten aanhouden, want als BTC morgen 50% crasht en dan 6 maanden sideways gaat, dan zou ik dat ook geen bear market noemen. Ook moet de prijs onder een belangrijk support level gaan in een bear market (vb. de 40K support onlangs) en daaronder blijven (langer dan gewoon een weekly candle wick daaronder)

Ik weet nu niet of Cathie Wood een referentie is, maar toch... bring it on! 🚀

Wall Street-icoon Cathie Wood: “Bitcoin kan tegen 2030 stijgen tot meer dan 1 miljoen dollar”

Wall Street-icoon Cathie Wood: “Bitcoin kan tegen 2030 stijgen tot meer dan 1 miljoen dollar”

De totale waarde van alle bitcoin munten samen bedoelt ze wss? :unsure:

Lijkt me nu geen raar bedrag wetende dat bedrijven en landen bitcoin aan het vergaren zijn als treasury.

Is de USD coin iets of wat betrouwbaar/stabiel? Op Bitvavo krijgt de coin wel goeie reviews ivm staking.
Indien je USDC bedoelt.

Je hebt twee grote stablecoins (er zijn er nog meer maar die zijn de grootste) die gebacked zijn door de dollar, dwz dat voor elke dollar dat zij uitbrengen er zogezegd eentje in de kluis ligt: USDC (Circle) en USDT (Tether).

Bij Tether wordt er gefluisterd dat er rommelkredietjes in de mix zitten en bepaalde zaken missen waardoor er geen echte 1:1 backing is. Bij Circle (USDC) zou dit niet het geval zijn.

Stabiel is, zo stabiel als de dollar hé.

Laatst bewerkt:
Curieus waar de fed mee gaat afkomen, krijgen we een verdere pump of een crash straks?

Volgens mij een dip. Pump is niet echt met veel volume...Iedereen zit op de spring ge wachten me dunkt.
H&S pattern is ook gevormd geweest met target 28k. Ik zet daar wat centjes klaar. Vertrouw deze pump momenteel niet.

Ik verwacht niet echt een grote pump nu aangezien de prijs al aan het stijgen was. Meer kans op een dump indien het nieuws slechter dan verwacht is.

Lijkt me nu geen raar bedrag wetende dat bedrijven en landen bitcoin aan het vergaren zijn als treasury.
Is commerciële marketing gelul.

Vul je e-mailadres hier in om het rapport te krijgen! https://ark-invest.com/big-ideas-2022/

En koop onze ETF's met alle fancy buzzwoordjes! https://ark-funds.com/our-etfs/
FINTECH, space flight, 3D printers, NEXT GENERATION INTERNET,...

En alle simpele media kopieert dat gewoon want ze weten dat het clicks voor hen oplevert.

Terug
Bovenaan