Crypto - Nieuws en algemene discussie

Je moet toch redelijk achterlijk zijn om met naam en toenaam langs je neus weg te vermelden dat je 600k crypto hebt staan. Straks heeft hij morgen bezoek van een aantal gangsters die hem dwingen z'n private key af te geven.

https://www.hln.be/geld/jongeren-en...es-blijf-altijd-weg-van-influencers~a3a99fee/

waar is de boormachine weer?

BG knokploegje en allemaal witwassen in PIVX/XMR voor daarna in DUSK te memen. Dusk voor iedereen; 1 post = 1 DUSK :unsure:

Allesjanse dat het achter een paywall staat. Zo'n zaken lezen ze gére in de gazet e. Niet den eerste keer a propos: https://www.humo.be/nieuws/ik-heb-e...munt-waarin-ik-330-euro-had-gestopt~b0248533/

Het gebeurt trouwens:

Brute overval op crypto-verzamelaar: ‘Overvallers sloegen de code uit me’​

Laatst bewerkt:
Mijn crypto kunnen ze ni stelen, alles zit vast. Geen unauthorized access bij mij gevonden a propos.

Ik heb dan ook alles opstaan van veiligheidsmaatregelen.

Meestal gebeuren zulke zaken na een data leak met accounts van andere sites, wedden dat er binnen enkele maanden wat haveibeenpwnd emails rollen?

Laatst bewerkt:
Ik ga toch nog wat crypto naar mijn ledger moven binnenkort, want je weet nooit dat Binance de volgende is. Ik was nog aan het overwegen om een accountje te maken op crypto.com

Binance heeft ook ooit zo een breach gehad. Dus crypto.com is zeker niet de eerste. Ik denk niet dat 2fa verplicht enabled was/is op crypto.com. Je kon steeds die 2fa melding wegklikken. Dus als dit gebruikers waren die 2fa niet enabled hadden, verklaart dit wel natuurlijk...

Dit is feitelijk gewoon hetzelfde als het itsme effect. Vanaf dat daar banken mee ingestapt zijn samen met de covid app schieten de scams in het rond.

Wie wilt er nu niet mensen scammen die geld hebben staan waar geen bankgarantie op is, moeilijk traceerbaar is en meestal in grote getallen aanwezig is. Ze zijn hier niet oma's hun 800 euro pensioengeld per maand aan het scammen in steam kaarten.

Bound to happen. En des te populairder de cryptos worden des te frequenter ze dit gaan proberen. Zo is cryptsy in den tijd onder gegaan. Er is veel geleerd uit het gebruik van hot wallets, cold wallets en andere mechanismen uit de ondergang van bepaalde exchanges zoals Mt Gox. En crypto.com zijn nu ook niet echt beginnertjes te noemen. Als ge de rest beat to market met een crypto VISA en als eerste kunt aanbieden. Een bitpanda of cex.io gaat wel een pakske harder staan zweten bij zoiets.

Crypto.com vraagt bij mij:
- pincode
- MFA (google auth)
- email verificatie/code/login als em t niet vertrouwt

Dat is dus de reden dat ik blijf bij deze top exchanges, meestal zijn deze verzekeringsgewijs ingedekt tot de limieten van de hot wallets, en dus effectief nog steeds solvabel na een onfortuinlijke hack. Deel van zulke problemen oplossen is erkennen dat het kan gebeuren en duidelijke acties en disaster plannen hebben om maximaal fondsen te beschermen. crypto.com is bovenop nog eens tot 750 miljoen verzekerd op de cold storage, dat is meer dan dat er ooit gestolen is bij binance (40 miljoen).

Als het niet groen ziet: https://coinmarketcap.com/rankings/exchanges/ vertrouw ik er mijn geld niet mee.

EDIT: voor zij die willen weten hoeveel er gestolen is: net geen 5k ETH

Laatst bewerkt:
Binance heeft ook ooit zo een breach gehad. Dus crypto.com is zeker niet de eerste. Ik denk niet dat 2fa verplicht enabled was/is op crypto.com. Je kon steeds die 2fa melding wegklikken. Dus als dit gebruikers waren die 2fa niet enabled hadden, verklaart dit wel natuurlijk...
Ik las toch dat veel mensen hun crypto gestolen is, terwijl ze 2FA geactiveerd hadden. Vraag me af hoe de hackers dat klaargespeeld hebben. Dan moet er toch ergens een fameus gat in de beveiliging van Crypto.com zitten.

cardano boomt maar door. Deze nacht gewoonweg op 3875 sats gestaan. Das 1000 sats erbij op een weekje.

Edit @Enira 5000 dollar waarde aan eth of 5000 eth (±16 miljoen)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan