Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ca. +2500% hier, hodl sinds mid-2017. Helaas vrij kleine inleg en nu bekijk ik het zowat vanop de zijlijn in plaats van er echt voor te gaan met wat meer geld en tijd om mij er serieus in te verdiepen. Enerzijds omdat het toch niet meer de koopjes zijn van toen (tenzij alts maar daar weet ik te weinig van af) maar ook omdat ik het dan minder makkelijk uitgelegd krijg aan de fiscus). Dus dat is dan dubbel "risico". Nu is het gemakkelijk om rustig te blijven bij een grote dump, want het moet al heel erg worden voordat ik in de min zou staan. Bij nieuwe inkopen aan de huidige prijzen zou dat toch helemaal anders liggen.

Wel jammer want als ge er een beetje mee bezig zijt en niet te veel de Vegashoer uithangt blijft het toch een unieke kans om als jonge mens met beperkt kapitaal mooie winsten te boeken.

Doe mij maar een DUSK die de komende maanden gaat knallen. Ben benieuwe wat de release van testnet zal teweeg brengen.

Veel DUSK holder opeens hier precies :unsure:
Vannacht MUTE gekocht, net als DUSK ook een zk narrative play met heel lage MC. Vanmorgen leuk wakker worden met + 40%.

Ik ga door jullie ook FOMO'en in Dusk. Maar misschien nog een klein dipje afwachten?

Veel DUSK holder opeens hier precies :unsure:
Vannacht MUTE gekocht, net als DUSK ook een zk narrative play met heel lage MC. Vanmorgen leuk wakker worden met + 40%.
Waar doe jij je research eigenlijk?

Interessante strategie. Ik heb vergelijkbare profits maar gebruik een volledig andere strategie. Ik probeer door research de volgende narrative te vinden (Bv L1 / L2 solutions, NFT, Metaverse, DeFi,..) en dan spreid ik over een 3-tal low mcap projecten. Ik doe niet aan actief traden, maar vanaf een significante winst (bv x2 of x3) activeer ik een trailing stop loss bot met ruime marge om profits veilig te stellen.

In welke coins heb je geïnvesteerd?
Ik heb duidelijk iets verkeerd gedaan :laugh:

Iemand wat tips voor een beginnend 'belegger' in crypto?
Ik probeer regelmatig wat TA's mee te pikken op Youtube.
Van een collega heb ik als tip meegekregen om 1/3 te hodl'en, 1/3 staken (indien mogelijk) en 1/3 verkopen indien prijs x2 gaat.

- HODL kan je evengoed staken. Ik zie niet in waarom je niet met je HODL portfolio kunt staken.
- Verkopen indien de prijs x2 gaat: niet alles, moonbags aanleggen indien de prijs x2 gaat en met je initiële inleg in een ander project stappen.

Ik zou zoiets eerder gaan als:
1/3de "non risky" (top 10 coins)
1/3de actieve in opmars bezig projecten (met relatief lagere market cap)
1/3de #YOLO

Wil je conservatiever vervang actieve met top 25 coins en YOLO met de in opmars bezige projecten.
Natuurlijk des te meer risico, des te meer winst, en des te steviger maagske dat ge gaat nodig hebben.

Alles met een markt cap van boven de 10,000,000,000 gaat je op korte termijn niet al te veel spannende resultaten opleveren, het is juist wanneer ze in dit terrein inschieten dat de stevige winsten vallen. Wat niet wegneemt dat dit zeer goede projecten kunnen zijn op langere termijn, maar dan kijk je meer richting langere termijn (4 jaar e.d. bijhouden).

Traden is een slow grind. Met genoeg geduld kan je alles met winst verkopen, tenzij er fundamenteel een probleem de kop opsteekt (rug pull, exit scam, delisting,...).
Hoe onnozel het ook is, soms is een coin echt een dooie pier geworden. Ik blijf daar dan op zitten en zet een sell order op mijn inleg: een opflakkering of pump en ik ben er vanaf. Terug onverwacht speelgeld voor de volgende.

Heeft al wel wel enkele keren gewerkt om van die shitcoins af te geraken.

Laatst bewerkt:
Ik ga door jullie ook FOMO'en in Dusk. Maar misschien nog een klein dipje afwachten?

Waar doe jij je research eigenlijk?

Twitter, enkele private Telegram groepen met gelijkgezinden (waaronder een aantal whales met + 10 mio euro), etc. ZK narrative staat letterlijk in Vitalik zijn letter.

Ik ben niet akkoord met de laatste stelling. Verkopen als de prijs x2 gaat is misschien een goede tip als je op de reguliere beurs speelt, maar in crypto is dit naar mijn mening veel te braaf. Sommige munten gaan x2 op 24 uur tijd. Sommige munten gaan x10 in 6 maanden tijd, of x50 in 5 jaar tijd. En zelfs dat is nog conservatief gerekend als je kijkt naar wat de grote namen zoals BTC en ETH hebben gedaan de laatste jaren. Je moet beseffen dat crypto een beurs is op steroïden. Je kan gigantisch grote returns maken, en je kan letterlijk alles kwijt spelen. Als je je winnaars gaat verkopen aan x2, is de kans groot dat je serieuze winsten zal mislopen en de verliezen mogelijks niet voldoende zal kunnen dekken op termijn.

Een "verantwoorde" aanpak lijkt mij om BTC en ETH te kopen en die gewoon jaren vast te houden, al hebben we in 2018 gezien dat ook zij tot 80% van hun waarden kunnen verliezen. Alle andere munten zijn voor mij speculatief en extra riskant, of ze momenteel op plaats 5 of 200 staan.

Persoonlijk zoek ik naar projecten die extreem ondergewaardeerd zijn op dit ogenblik. Dan kijk ik specifiek naar munten die op coinmarketcap tussen #100 en #400 staan. Je doet je onderzoek zoals je die naar een beursgenoteerd bedrijf zou doen en je maakt de vergelijking met soortgelijke projecten en waar zij zich bevinden qua marketcap. Ik kijk zelf niet meer naar rendementen. Ik heb ANT bijvoorbeeld gekocht toen het project op #350 stond. Het lijkt me totaal niet onmogelijk om van ANT een top-50 project te maken. Zolang we daar dus niet zijn, zal ik niet verkopen, ook al gaat die munt de komende maanden/jaren x10, x20 of x50. Als mijn aanname fout is en het project de komende tijd volledig flopt en wegzakt, dan is dat ook maar zo. 't Is het risico dat we nemen met crypto.
Verkopen op x2 OMDAT het x2 doet is overal en altijd een slechte manier van handelen.

Je hebt een thesis, je verkoopt als de data veranderen en je je thesis moet aanpassen. De prijs van de munt of aandeel is daar irrelevant in.

Hoeveel uur spenderen jullie eigenlijk (per dag, of per week, of per maand) aan research en trading?

Ik ben zelf in 2015 bijna uit alles uitgestapt omdat ik het geld toen goed kon gebruiken, en natuurlijk spreekt crypto mij nog wel aan, niet om rijk mee te worden, laten we daar realistisch in zijn, maar met een meerwaarde om eens op reis mee te kunnen gaan zou ik al tevreden zijn, zonder dat het een 2de job moet worden natuurlijk.

Maar ten opzichte van toen is het landschap zo uitgebreid en verdeeld geworden, en als op wat op YouTube rondkijk zie ik vooral veel day trading voorbij komen, de ene al met een betere manier dan de andere.

Hoeveel uur spenderen jullie eigenlijk (per dag, of per week, of per maand) aan research en trading?

Ik ben zelf in 2015 bijna uit alles uitgestapt omdat ik het geld toen goed kon gebruiken, en natuurlijk spreekt crypto mij nog wel aan, niet om rijk mee te worden, laten we daar realistisch in zijn, maar met een meerwaarde om eens op reis mee te kunnen gaan zou ik al tevreden zijn, zonder dat het een 2de job moet worden natuurlijk.

Maar ten opzichte van toen is het landschap zo uitgebreid en verdeeld geworden, en als op wat op YouTube rondkijk zie ik vooral veel day trading voorbij komen, de ene al met een betere manier dan de andere.

Hangt er vanaf, hier en daar eens een halfuur en een kwartier wanneer ik even moet wachten. Maar zal zeker op 1-2 uur komen per dag alles bij elkaar.

Ik zie voor 2022 vaak Curve Wars terug komen als narrative, iemand meer info hierover?

Ik zie voor 2022 vaak Curve Wars terug komen als narrative, iemand meer info hierover?

DeFi zelf zal eerst z'n tweede adem moeten terugvinden. Maar ik zie dat wel gebeuren en wellicht vroeger dan later.

Een maat van mij heeft redelijk wat cvxcrv gestaked. Mooie winst nu CVX goed in prijs stijgt.

Doen jullie deze research via YouTube? Bepaalde websites? Of alles via Dokter Google?
Youtube, twitter, google.

Heel vaak als je begin te zoeken beland je in een rabbit hole waar je wel leuke projecten kan ontdekken.
Dan kan je blijven clicken en kan je plots wel linken leggen hoe bepaalde projecten in elkaar verweven zijn.

In crypto geldt ook: als het te mooi is om waar te zijn, is het dat meestal ook.

Terug
Bovenaan