Crypto - Nieuws en algemene discussie

Vergeet niet om profits te nemen, teveel greed is dodelijk.

Bijna 900% hier.

Het had uiteraard ook beter gekund had ik meer in bepaalde alts gestopt in plaats van in Bitcoin.
Boven 65k BTC heb ik ook redelijk veel profit genomen en een nieuwe wagen gekocht voor 2.5 BTC.

In 2022 blijven grinden via DCA in and out + grid trading.

Bijna 900% hier.

Het had uiteraard ook beter gekund had ik meer in bepaalde alts gestopt in plaats van in Bitcoin.
Boven 65k BTC heb ik ook redelijk veel profit genomen en een nieuwe wagen gekocht voor 2.5 BTC.

In 2022 blijven grinden via DCA in and out + grid trading.

Gewoon uitgecashed op je bankrekening? Ik ben ook aan het kijken om grotere bedragen (+2 BTC) uit te cashen. Indien iemand ervaring mag gerust via PM.

Gewoon uitgecashed op je bankrekening? Ik ben ook aan het kijken om grotere bedragen (+2 BTC) uit te cashen. Indien iemand ervaring mag gerust via PM.

Ja, helaas aanvaardde de dealer geen crypto ;). Ik heb het niet in één keer uitgecasht, maar via advcash, max €10.000 per transactie/per dag. Het heeft wel even geduurd aangezien je max 50.000 EUR per maand kan uitcashen.

Vergeet niet

Niet vergeten om 50% opzij te houden voor de regering.

Ik geef 33% aan van de bitcoin-meerwaarde die ik heb gecreëerd door te traden. Zie 'goede huisvader' thread.

Ja, helaas aanvaardde de dealer geen crypto ;). Ik heb het niet in één keer uitgecasht, maar via advcash, max €10.000 per transactie/per dag. Het heeft wel even geduurd aangezien je max 50.000 EUR per maand kan uitcashen.

Ik geef 33% aan van de bitcoin-meerwaarde die ik heb gecreëerd door te traden. Zie 'goede huisvader' thread.
Helaas is 33% meestal niet genoeg voor hen. Ze zullen wss eerst proberen 50% op te dringen, enkel bij verzet zullen ze mss caven en 33% toestaan.

Nog nooit gehoord van advcash, es bekijken. Wat is het verschil met vanaf kraken / binance overschrijven?

Helaas is 33% meestal niet genoeg voor hen. Ze zullen wss eerst proberen 50% op te dringen, enkel bij verzet zullen ze mss caven en 33% toestaan.

Spreek je uit ervaring?

Ze gaan eerder op 50% aandringen als je geen full-time job hebt.

Nog nooit gehoord van advcash, es bekijken. Wat is het verschil met vanaf kraken / binance overschrijven?

Je kan niet meer rechtstreeks vanaf Binance overschrijven. Advcash is de tussenoplossing. Je kan gratis en instant EUR van Binance naar advcash sturen. Dan van advcash naar je bankrekening voor een fee van 0.5% + 5 EUR (max 10.000 EUR per dag en 50.000 EUR per maand).

Ik verwacht echt dat er niets gebeurd hoor. Als je daytrade dan kan je idd aangeven maar als je dat niet doen gaat er niets gebeuren. Ze kunnen zelfs niet weten of je daytrade.

Ik wacht nog steeds op het eerste verhaal van dit forum waarbij de belastingen langskomen.

Mijn fiscalist verwacht in ieder geval geen vragen en het gaat over 100k+, zowel bij crypto als aandelen.

50% opringen als je werkt is echt te ver gezocht.

Nog zelf niet moeten gebruiken maar misschien is crypto.com de moeite waard om uit te vogelen?
Gezien Binance volledig op hun gat ligt voor SEPA. Past wel op dat ge via den exchange trade als ge daar iets doet (werkt zelfde principe als coinbase/coinbase pro).

Due to compliance regulations, users are required to have at least one successful EUR deposit via SEPA to Crypto.com App before we are permitted to transfer EUR funds back to the same bank account.

Crypto.com charges no fee for EUR withdrawal via SEPA Network but your bank may apply a processing fee

Withdrawal Limits​

• Minimum (per request): 100 USD equiv.
  • Daily Maximum (24-hour rolling): 100,000 USD equiv.
  • Monthly Maximum (30-day rolling): 500,000 USD equiv.

Zelf in het verleden (2017) af gehaald in stukken van 7-9k ong. via Coinbase. Nooit iets van gezien of gehoord. Ze hebben mij enkel gecontroleerd die periode omdat ik (terecht) bepaalde zaken van de belastingen afgetrokken had, en ze vonden dat maar raar. (Toch altijd wel schrikken dien aangetekende brief) Ze gaan me dees jaar waarschijnlijk weer eens controleren. :sop:

Coinbase pro werkt vlekkeloos met mijn huidige bank. Binnen de 5 minuten zijn mijn transfers van bank naar coinbase pro.

Coinbase pro is 0.15 cent voor een SEPA dacht ik. (Enfin in 2017 niet :sop:)

Fiat Deposit (Add Cash) and Withdrawal Fees​

Deposit (Add Cash) FeeWithdrawal (Cash Out) Fee
ACHFreeFree
Wire (USD)$10 USD$25 USD
SEPA (EUR)€0.15 EUR€0.15 EUR
Swift (GBPFree£1 GBP

Laatst bewerkt:
Ik ben nog maar een half jaar bezig met crypto, maar ik heb het jaar met verlies afgesloten.
Grootste deel was ADA, maar die heeft een flinke tik gekregen…
Voor de rest alles wat gespreid over BTC, VET, BARN, ICX, XRP, DOT en COTI

20% ongeveer. Al mijn winsten geyolo'd in wex, en dat is niet goed afgelopen.
Mijn grootste deel zit in PLE en PRT, die 2 zie ik als kanshebbers om serieus te stijgen.
Ook nog ada, eth en dusk

+4631.54%, ook vorig jaar pas begonnen ergens in de zomer.
In welke coins heb je geïnvesteerd?
Ik heb duidelijk iets verkeerd gedaan :laugh:

Iemand wat tips voor een beginnend 'belegger' in crypto?
Ik probeer regelmatig wat TA's mee te pikken op Youtube.
Van een collega heb ik als tip meegekregen om 1/3 te hodl'en, 1/3 staken (indien mogelijk) en 1/3 verkopen indien prijs x2 gaat.

Laatst bewerkt:

Iemand wat tips voor een beginnend 'belegger' in crypto?
Ik probeer regelmatig wat TA's mee te pikken op Youtube.
Van een collega heb ik als tip meegekregen om 1/3 te hodl'en, 1/3 staken (indien mogelijk) en 1/3 verkopen indien prijs x2 gaat.

Ik ben niet akkoord met de laatste stelling. Verkopen als de prijs x2 gaat is misschien een goede tip als je op de reguliere beurs speelt, maar in crypto is dit naar mijn mening veel te braaf. Sommige munten gaan x2 op 24 uur tijd. Sommige munten gaan x10 in 6 maanden tijd, of x50 in 5 jaar tijd. En zelfs dat is nog conservatief gerekend als je kijkt naar wat de grote namen zoals BTC en ETH hebben gedaan de laatste jaren. Je moet beseffen dat crypto een beurs is op steroïden. Je kan gigantisch grote returns maken, en je kan letterlijk alles kwijt spelen. Als je je winnaars gaat verkopen aan x2, is de kans groot dat je serieuze winsten zal mislopen en de verliezen mogelijks niet voldoende zal kunnen dekken op termijn.

Een "verantwoorde" aanpak lijkt mij om BTC en ETH te kopen en die gewoon jaren vast te houden, al hebben we in 2018 gezien dat ook zij tot 80% van hun waarden kunnen verliezen. Alle andere munten zijn voor mij speculatief en extra riskant, of ze momenteel op plaats 5 of 200 staan.

Persoonlijk zoek ik naar projecten die extreem ondergewaardeerd zijn op dit ogenblik. Dan kijk ik specifiek naar munten die op coinmarketcap tussen #100 en #400 staan. Je doet je onderzoek zoals je die naar een beursgenoteerd bedrijf zou doen en je maakt de vergelijking met soortgelijke projecten en waar zij zich bevinden qua marketcap. Ik kijk zelf niet meer naar rendementen. Ik heb ANT bijvoorbeeld gekocht toen het project op #350 stond. Het lijkt me totaal niet onmogelijk om van ANT een top-50 project te maken. Zolang we daar dus niet zijn, zal ik niet verkopen, ook al gaat die munt de komende maanden/jaren x10, x20 of x50. Als mijn aanname fout is en het project de komende tijd volledig flopt en wegzakt, dan is dat ook maar zo. 't Is het risico dat we nemen met crypto.

Negeer mijn post :')
Het % kwam van Binance zelf maar daar zitten de deposits ook bij denk ik, dus klopt langs geen kanten.
Volgens delta zit ik rond de 500%. Maar ik weet eigenlijk niet hoeveel winst ik precies heb.
Zelf heb ik enkel BTC, ETH, BNB, ALGO, SOL, ATOM, MATIC, DOT, ADA en vet.

Vorig jaar ook nog goed geprofiteerd van de Algorand faucet.

700 - 800% ofzo. Meeste profits kwamen uit het verschuiven van BTC -> ETH. 1 trade to rule them all.

Nog niets verkocht en voor dit jaar hoop ik de komende maanden alles nog een keer te kunnen verdubbelen in een maniakale rally.
Als ik zo laat nog iets bijkoop dan is het 1000 euro in DUSK steken en dat is het dan.

DUSK geeft mijn ADA 2018 vibes.
Zelfs al komt deze munt dit jaar niet meer volledig tot zijn recht, dan zal het de volgende bullrally in 2025 wel knallen. Dit zijn zo van die munten die je in bear market aan bodemprijzen wil b8jkopen. En als ik binnen enkele jaren 1 shitcoin koop dan is dogecoin ofzo.

Terug
Bovenaan