Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik ging vandaag cardano afhalen tot ik nog eens wat begon op te zoeken en er is blijkbaar goed nieuws gekomen vandaag.

Testnetlaunch,

En ik het artikel spraken ze dichtbij de release te zijn.

Zal dan toch nog maar even holden 🤭🤭

Had echt minuten voor de pump bijna uitgecashed zeg. Tot ik nog wat begon te googlen.

Testnet? Hoe zit het nu eigelijk met Cardano?
Hebben ze al smart contracts?
Wat doet cardano eigelijk?
🤔
Testnet van SundaeSwap, niet van Cardano zelf :).

Cardano heeft sinds begin september werkende Smart Contracts, dus nu hebben heel wat dApps en dex'es de kans om verder te ontwikkelen en te testen met die smart contracts.

Op zich doet het niets, maar biedt het een blockchain/platform aan waar andere apps, dex'es, defi, ... producten kunnen op ontwikkeld worden. Het is zoals Ethereum en Solana op dat vlak.

Vandaag bekend gemaakt dat ze aan 20 miljoen transactie zitten op ongeveer 1500 dagen and het tempo gaat nog goed omhoog :)

Testnet van SundaeSwap, niet van Cardano zelf :).

Cardano heeft sinds begin september werkende Smart Contracts, dus nu hebben heel wat dApps en dex'es de kans om verder te ontwikkelen en te testen met die smart contracts.

Op zich doet het niets, maar biedt het een blockchain/platform aan waar andere apps, dex'es, defi, ... producten kunnen op ontwikkeld worden. Het is zoals Ethereum en Solana op dat vlak.

Vandaag bekend gemaakt dat ze aan 20 miljoen transactie zitten op ongeveer 1500 dagen and het tempo gaat nog goed omhoog :)
Het probleem is vooral dat er niets werkende te krijgen is zolang IOHK hun toolkit niet released om dapps te laten communiceren met smart contracts. Zolang die toolkit niet op punt staat gaat er niet veel in huis komen.

Release had eerst 2 weken na de hard fork moeten gebeuren, ondertussen zou dit uitgesteld zijn tot in Februari.

Het probleem is vooral dat er niets werkende te krijgen is zolang IOHK hun toolkit niet released om dapps te laten communiceren met smart contracts. Zolang die toolkit niet op punt staat gaat er niet veel in huis komen.

Release had eerst 2 weken na de hard fork moeten gebeuren, ondertussen zou dit uitgesteld zijn tot in Februari.
Ok, sell dus en inkopen in januari :D

Hi iedereen

Ik heb besloten om elke maand een beperkt bedrag via binance te “investeren”. Mijn plan is een beetje om over een 4-5tal coins mijn centjes te verdelen.

Voorlopig koop ik btc, eth, dot, mana en sol

Is dit volgens jullie een goed begin? Mijn kennis is zeer beperkt, en ik heb ook geen zin om me bezig te houden met traden, het is eerder een spaarpotje….

Zou btc en eth laten als je maandelijks een beetje stort... Winsten die je daar met gaat maken zullen niet super zijn.
Met lage bedragen in coins met toekomst steken. Zoals sol, ada, sand, mana,...

Kvind dat persoonlijk geen slecht idee om BTC en ETH te stacken ook.
De rest kan al wat volatiler uitdraaien, waardoor je met BTC en ETH een stabiler deel van uw portfolio hebt.
SOL en DOT prima, al zou ik daar ADA en/of XRP ook bijsteken.
MANA vind ik persoonlijk wat sketchy om dat echt al longterm hold te zien.

Ik kijk persoonlijk naar metaverse projecten in de bearmarket. Velen zullen het toch maar amper overleven, en serieuze kortingen hoop ik ;-)

Hi iedereen

Ik heb besloten om elke maand een beperkt bedrag via binance te “investeren”. Mijn plan is een beetje om over een 4-5tal coins mijn centjes te verdelen.

Voorlopig koop ik btc, eth, dot, mana en sol

Is dit volgens jullie een goed begin? Mijn kennis is zeer beperkt, en ik heb ook geen zin om me bezig te houden met traden, het is eerder een spaarpotje….
Op lange termijn zit je met BTC en ETH zeer goed, maar 2x gaan die niet snel doen. Als je een bear market kunt DCA'en dan ga je wel niet slecht zitten.
Tevens zit je op SOL en DOT wat concurrenten van elkaar zijn en zit je bij de gotere coins van web3. Echter Mana heeft zijn indrukwekkende gain al gehad. Vanaf nu is er het risico dat hij alleen maar naar beneden gaat tot de bear markt. (Ik hoop dat ik fout ben)

Voor mij is dit een conservatief potje.

Verder zou je nog kunnen optimaliseren met op crypto.com BTC flexible te staken aan 1.5%, ETH aan 3.5%, solana aan 1% en polkadot aan 6% (DOT zit aan 10.98% op Kucoin, weliswaar 28 dagen) en mana aan 0.5%. Kucoin lending/staking zou ook gaan of Binance (spijtig genoeg is het staking aanbod van Binance wel zeer beperkt).

Tevens steek nooit geld dat je niet kwijt wil geraken in crypto.

Laatst bewerkt:
Op lange termijn zit je met BTC en ETH zeer goed.
Maar met bedragen van 0 tot 1000€ ga je toch steeds maar kleine winsten hebben...
Stabiel op lange termijn maar pakt dat btc naar 100k zou gaan is je 1000€ amper verdubbeld.
Kansen dat sol of ada verdubbelen of verdriedubbelen is pak groter denk ik en ada kan je op bitvavo gemakkelijk staken voor vast rendement.

Maar met bedragen van 0 tot 1000€ ga je toch steeds maar kleine winsten hebben...
Stabiel op lange termijn maar pakt dat btc naar 100k zou gaan is je 1000€ amper verdubbeld.
Zoals met alles in het leven. Geld maakt geld.

Kansen dat sol of ada verdubbelen of verdriedubbelen is pak groter denk ik en ada kan je op bitvavo gemakkelijk staken voor vast rendement.
Dit is wat ik bedoel met conservatief portfolio. 1-2x max en spelen op langere termijn. Die portefeuille is conservatief in crypto termen met relatief weinig risico (conservatief als in gemiddelde beursgoeroe krijgt spontaan een epilepsieaanval met schuimbekken en 10h nyan cat op de achtergrond). De top 10 zitten nooit de massieve gainers op korte termijn en des te lager dat je gaat in de coin lijst des te hoger het risico.

Het is inderdaad kans. Maar als je XRP ziet die draait al mee sinds het begin van ETH met slechts een markt cap van 40m. Een 3x-4x op ADA/SOL met markt caps die nu al hoger liggen? Voor hetzelfde geld knikkert SOL/ADA/DOT/AVAX er wel eens ééntje volledig uit. Die vier zitten natuurlijk zeer gevaarlijk in elkaars vaarwater te vissen. We zitten nog maar enkele maanden verder dan SOL die volledig suspended was op Binance wegens issues.

Staking gaat ook op Bitvavo, maar het is voornamelijk rondkijken. Ik gebruik verschillende exchanges voor maximaal te profiteren. Bij de ene krijg je soms 1.98% voor je coin en dan bij een ander platform ineens een waanzinnige APY van 50-100%.

Stevig DCA'en in een bear market wanneer iedereen (inclusief mezelf) hier ligt te bleiten gaat hoogst waarschijnlijk meer opleveren dan nu nog te hopen op een 3x, 4x op top 25 coins. ETH heeft echt 155 euro gestaan in den tijd na een crash komende van 2000 euro.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan