D
Deleted member 658
Guest
Je denkt niet simpel. Je denkt emotioneel.Neen, ik ben het absoluut niet beu! Eerlijk gezegd jaag ik mij er niet meer in op. In het begin wel, maar met de adviezen hier (die ik in de wind sloeg) ben ik al snel beginnen beseffen dat het mijn eigen dikke schuld is.
Had ik alles laten staan wat ik in februari ingekocht had, ging ik alles waarschijnlijk gewoon meepakken in de bear. Nu vrees ik dat het slimmer is om het eruit te halen en opnieuw in te steken in de bear? Of denk ik weer te simpel?
Het is gezakt? -> verkopen.
Het is gestegen? -> terug inkopen.
Normale menselijke reactie. Mensen die emotioneel handelen maken dat de grafiek is wat het is. Ik heb nog niets verkocht. En uiteraard zijn dips als deze moeilijke periodes dat je twijfelt om te verkopen en geneigd bent om (achteraf bekeken) een slechte beslissing te nemen. Maar dan moet je maar leren om die emoties in bedwang te houden.
Hoe hoger dat crypto staat, hoe meer stress en hoe heviger dat je portfolio en emoties op en af zullen zwenken. Gisteren was iedereen nog laaiend euforisch. Vandaag iedereen alweer in depri modus.
Als de koersschommelingen die je volgt je denkvermogen zo emotioneel bevuilen, moet je andere grafieken volgen die dat niet doen. Ik kijk alleen nog maar naar de ETH/BTC chart. No stress, iedere dag meer BTC! Haha, welke dip?
Om mezelf te quoten:
-> It may be happening. Slecht corona nieuws, samen met de beurs mee omlaag tuimelen, etc ... BTC kan makkelijk verder naar 46k duiken. Stel je verwachtingen gewoon bij en vermijd panic selling.Het lijkt nu allemaal terug wat omhoog te gaan.
Neemt niet weg dat ik een volgende rode baar van -15% wel hilarisch zou vinden. Maximum psychologische pijn.
![]()
Laatst bewerkt door een moderator: