Crypto - Nieuws en algemene discussie

Als ik het goed versta yieldfarmt Celcius met uw geld en jij krijgt 80% en zij houden 20% ( jij hebt dan wel het gemak dat je wat minder risico loopt dan wanneer je het zelf doet en dat je niet al de research moet doen vooral - maar het lijkt mij wel nog altijd high risk - wat gebeurt er als de crypto markt overkop gaat of bij een grote hack etc, in hoeverre zijn zij ingedekt daartegen?)
Als ge zelf zou yieldfarmen dan kan je nog veel hogere APY’s hebben maar dan is het risico nog hoger en moet je meer research doen. Ik veronderstel dat Celcius kiest voor gekende/relatief veilige platformen.

Zou de kans dan groot zijn dat ze daar achteraf op uitkomen? Of word je dan direct gecontacteerd?
Was dat dan in 1 storting of over meerdere transacties?

Zou de kans dan groot zijn dat ze daar achteraf op uitkomen? Of word je dan direct gecontacteerd?

Voor verdachte transacties wordt ge direct gebeld hoor, dat is meestal belachelijk snel. Maar als het geen verdachte transactie is gaat de bank normaal niet bellen gok ik. De fiscus weet wel dat da geld op uw rekening is gekomen denk ik? Wat die ermee gaat doen is een vraagteken natuurlijk.

Ik ben ook wel eens benieuwd naar de update @XA4 volgend belastingjaar :unsure:

Broer 200k op rekening gezet vanaf exchange.
Werden nog geen vragen over gesteld.
Inmiddels 2 maanden geleden.
Dit is toch weinig betrouwbaar wat je hier zegt, tenzij je broer natuurlijk in private bqnking zit en het allemaal in samenspraak met je contacten bij de ban gebeurt. Maar de banken werken met een bovengrens van gemiddeld gezien 10k per transactie of een cumul gespreid over x tijd die aan een gelijkaardig bedrag komt. Intern gaan er dan een hele resem toeters en bellen af. De bekendste exchanges staan trouwens gelist zodanig dat inkomende transacties gelogd worden en onderzocht worden. De bank zal altijd een melding maken van een "verdachte" transactie, ze zijn daartoe gehouden. Als je voor die zogezegde 200k geen ruling met de fiscus had, heeft die broer van je het toch vlaggen, het verzoek met vraag om uitleg komt er wel!

Dit is toch weinig betrouwbaar wat je hier zegt, tenzij je broer natuurlijk in private bqnking zit en het allemaal in samenspraak met je contacten bij de ban gebeurt. Maar de banken werken met een bovengrens van gemiddeld gezien 10k per transactie of een cumul gespreid over x tijd die aan een gelijkaardig bedrag komt. Intern gaan er dan een hele resem toeters en bellen af. De bekendste exchanges staan trouwens gelist zodanig dat inkomende transacties gelogd worden en onderzocht worden. De bank zal altijd een melding maken van een "verdachte" transactie, ze zijn daartoe gehouden. Als je voor die zogezegde 200k geen ruling met de fiscus had, heeft die broer van je het toch vlaggen, het verzoek met vraag om uitleg komt er wel!
Dat zei ik hem ook.
Maar hij zou geïnformeerd hebben bij zijn boekhouder en bij een goede vriend die op de hoogte zou zijn van crypto.
En hij ging er van uit dat het wel ok was.
Tot op heden geen vragen.
Geld zit inmiddels in vastgoed.
Maar zoals ik zei, mocht er iets van komen, zal ik het hier melden.
Ben zelf overigens ook benieuwd hoor.

(ben zelf in het verleden ook al opgebeld geweest door de bank omwille van cash stortingen. Die kon ik uiteraard verklaren 😇 Maar ik weet dus dat er inderdaad controle/opvolging is)

Zijn banken dan ook zo vriendelijk om de klant in te lichten wanneer ze een melding doen van een verdachte transactie?

Dat zei ik hem ook.
Maar hij zou geïnformeerd hebben bij zijn boekhouder en bij een goede vriend die op de hoogte zou zijn van crypto.
En hij ging er van uit dat het wel ok was.
Tot op heden geen vragen.
Geld zit inmiddels in vastgoed.
Maar zoals ik zei, mocht er iets van komen, zal ik het hier melden.
Ben zelf overigens ook benieuwd hoor.

(ben zelf in het verleden ook al opgebeld geweest door de bank omwille van cash stortingen. Die kon ik uiteraard verklaren 😇 Maar ik weet dus dat er inderdaad controle/opvolging is)
Ik wens er hem veel succes mee. Als uit aan te leveren overzicht van transacties per exchange blijkt dat er sprake is van speculatie is, dan spreken we over 30%. Zo'n 60k dus, hopelijk kan die dat bedrag tijdig beschikbaar maken indien nodig. Best case 0k en worst case zelfs 100k. Vandaar ook de ruling op voorhand.

De reden waarom ik er over begon is dat ik namelijk zelf in gesprek ben met mijn bank voor het uitcashen van een bedrag. Dit staat zo in hun cryptodraaiboek.

In ieder geval, nogmaals, veel succes en hopelijk kan hij er dan van genieten. Ik lees het hier wel indien het toch verkeerd uitdraait.

Terug
Bovenaan