D
Deleted member 572
Guest
Jullie al is gecontacteerd geweest door de bank na het verkopen van je coins? Vanaf welk bedrag zouden ze vragen beginnen stellen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Toch wel, Ledger Live desktop heeft een lending optie voor DAI, USDC en USDT, maar het is maar rond de 3% (het werkt met Compound).Je kan blijkbaar ook rente genereren op euro bij Nexo. Dan hoef je niet om te zetten naar stablecoins.
Vergeet niet dat de meeste stablecoins ook gewoon in beslag genomen kunnen worden. Is al meer dan eens gebeurd. Bij DAI en UST is dat wel moeilijker als ik het goed begrijp, omdat dit gedecentraliseerde stablecoins zijn.
Voordeel van gedecentraliseerde platformen is dat de overheid er minder vat op heeft.
Nadeel is dat je geen aanspreekpunt hebt en je bij een hack dus mogelijk alles kwijt bent. Bij een gecentraliseerd platform als Blockfi, Celsius, Nexo, ... zijn ze voor een deel verzekerd.
Het beste is spreiden he, als je echt rente wil krijgen... Ledger blijft natuurlijk het veiligste, maar dan krijg je geen rente op je stablecoins.
Ik heb net eens gekeken hoe je aan UST geraakt om die dan te staken en het is toch wel een heel gedoe. Eerst ETH aankopen op een exchange, dan omzetten naar UST, dan transfereren naar het Terra netwerk en dan kan je je UST pas staken. Ook verlies je natuurlijk geld bij die transacties.
Wist ik zelfs niet. Moet je je stablecoins dan op een platform zetten waarbij je je wallet gebruikt om toegang te krijgen tot je funds op dat platform zoals bij Terra of blijft alles echt op je Ledger staan?Toch wel, Ledger Live desktop heeft een lending optie voor DAI, USDC en USDT, maar het is maar rond de 3% (het werkt met Compound).
Tja, ik ben er toch blij mee.Oei? das dan late at the party zoals ze zeggen![]()
Volgens mij werken die gecentraliseerde platformen gewoon zoals banken he. Jij deposit jouw stablecoins en krijgt rente, zij lenen dit uit aan anderen. Allez, ik ga er toch van uit dat het zo werkt.Nu wat me wel een goede use case lijkt is die stablecoins op uw ledger zetten in plaats van op de Exchange te moeten laten staan zoals je met euro’s wel moet. Dat is inderdaad veiliger dan een Exchange en minder potentiële alarmen bij de ficus vergeleken met een hoop bank transfers.
En die interesten van 10-20%… nothing in the world is for free toch? Wie wil er nu geld lenen aan 10-20% interest in dit klimaat? Tis niet dat de btc futures nog op 10% premium staan. Dus zulke rente ophalen dat zal ook wel weer komen door verborgen risico’s, als het te mooi klinkt om waar te zijn… maar mogelijks het wel waard.
Helemaal akkoord wat die spreiding voor de risico's betreft want uiteindelijk staan veel van die platformen nog in hun kinderschoenen.Je kan blijkbaar ook rente genereren op euro bij Nexo. Dan hoef je niet om te zetten naar stablecoins.
Vergeet niet dat de meeste stablecoins ook gewoon in beslag genomen kunnen worden. Is al meer dan eens gebeurd. Bij DAI en UST is dat wel moeilijker als ik het goed begrijp, omdat dit gedecentraliseerde stablecoins zijn.
Voordeel van gedecentraliseerde platformen is dat de overheid er minder vat op heeft.
Nadeel is dat je geen aanspreekpunt hebt en je bij een hack dus mogelijk alles kwijt bent. Bij een gecentraliseerd platform als Blockfi, Celsius, Nexo, ... zijn ze voor een deel verzekerd.
Het beste is spreiden he, als je echt rente wil krijgen... Ledger blijft natuurlijk het veiligste, maar dan krijg je geen rente op je stablecoins.
Ik heb net eens gekeken hoe je aan UST geraakt om die dan te staken en het is toch wel een heel gedoe. Eerst ETH aankopen op een exchange, dan omzetten naar UST, dan transfereren naar het Terra netwerk en dan kan je je UST pas staken. Ook verlies je natuurlijk geld bij die transacties.
![]()
Screenshot-2021-08-24-202645 hosted at ImgBB
Afbeelding Screenshot-2021-08-24-202645 gehost op ImgBBibb.co
Serieus... ETH.
Max gas fees 1200 USD. Dat is toch niet meer praktisch...
Dat zie ik niet zo snel gebeuren hoor. Cardano neemt trouwens ook best de tijd om te deliveren...Als de Cardano smart contracts eraan komen is het byebye voor ETH.
Pure speculatie maar PoS is de toekomst imo en ETH duurt allemaal veel te lang voor ze dit implementeren.
Je ziet Cardano dit jaar ook enorm knallen, na de tweet van Musk over de energieconsumptie heb ik direct ADA gekocht en het blijft gaan.
Cru gezegd (en ik kan verkeerd zijn) maar als cardano smart contracts eraan komen is dit feitelijk ook niet voordelig voor Eth?
Hun network congestion gaat zo ook wel zakken.
Singularity, celcius,...
Anywayz.. interoperable chains zijn wel de toekomst en er is genoeg plaats voor projecten zoals Eth, ada, dot en sol.
ik vind de NFT hype een beetje gek. (Dit is toch money laundery?)
2.3 btc voor een jpeg van een rots die verder geen functie heeft...
Als de Cardano smart contracts eraan komen is het byebye voor ETH.
Pure speculatie maar PoS is de toekomst imo en ETH duurt allemaal veel te lang voor ze dit implementeren.
Je ziet Cardano dit jaar ook enorm knallen, na de tweet van Musk over de energieconsumptie heb ik direct ADA gekocht en het blijft gaan.
Wie daar 2,3 BTC aan geeft is volgens mij toch een debiel. Ik kan dat echt niet begrijpen. Rijk volk dat geld te veel heeft zeker ...Cru gezegd (en ik kan verkeerd zijn) maar als cardano smart contracts eraan komen is dit feitelijk ook niet voordelig voor Eth?
Hun network congestion gaat zo ook wel zakken.
Singularity, celcius,...
Anywayz.. interoperable chains zijn wel de toekomst en er is genoeg plaats voor projecten zoals Eth, ada, dot en sol.
ik vind de NFT hype een beetje gek. (Dit is toch money laundery?)
2.3 btc voor een jpeg van een rots die verder geen functie heeft...
Ik denk dat cardano eerst tot dat punt moet geraken dat zijn netwerk vol geraakt. Dit zal nog niet voor de eerstkomende jaren zijn.

Zoveel veelbelovende projectjes die tegenwoordig onbruikbaar zijn en ten onder gaan door die hoge eth fees...
Het wordt tijd dat ETH vervangen wordt door een snellere POS blockchain
Daar wordt aan gewerkt, mijn antwoord op deze post van jou niet gelezen?
150$+ voor een swap is toch echt niet werkbaar. Als ADA met smart contracts echt goed werkt (en het niet te lastig is om van ETH naar ADA te migreren) , dan gaat er toch veel van ETH naar ADA migreren. Maar voorlopig is het allemaal nog theorie want de smart contracts moeten nog gelanceerd worden.
![]()
What are ‘Ethereum killers’ and what are their prospects with Eth2?
With Ethereum 2.0 in development, rival blockchains like Cardano, Binance Smart Chain, Solana and Polkadot are hot on Eth's tail. Who might prevail, and why?forkast.news
Hier spreken ze van 266 TPS, dat is nog altijd weinig voor mass adoption, maar wel al veel beter dan de 15 TPS die ETH haalt. Zonder layer-2 solutions gerekend.
Qua snelheid kan er niks op tegen Solana, met 50000+ TPS, maar het heeft minder nodes dan Cardano (minder decentralized dus). Vandaar het grote succes van SOL de laatste tijd.
Ik heb het gelezen, maar we hebben een nieuwe goedkope blockchain nodig, NU, niet in 2030
Laat ETH ondertussen het trilemma maar oplossen. Maak me wakker als het klaar is.
Die Transak lijkt me idd wel handig, thanks! Alleen spijtig dat je naargelang het bedrag toch nog steeds 1 a 2 maanden zal moeten staken voor je de fees en omzettingskoers er al uit hebt om UST aan te kopen. Als je het ooit terug wil omzetten naar EUR zal je ook weer kosten moeten betalen. Het is dus enkel om voor langere termijn te doen. Ik wou het eens met een klein bedragje uitproberen, maar hoe lager het bedrag, hoe langer het duurt voordat ik winst maak met het staken natuuurlijk.Helemaal akkoord wat die spreiding voor de risico's betreft want uiteindelijk staan veel van die platformen nog in hun kinderschoenen.
De weg naar UST is sinds kort wel heel wat makkelijker geworden: ofwel rechtstreeks aankopen op coinbase of kucoin..., ofwel via rechtstreekse knop in Anchor via Transak, dat is dan van fiat naar UST. Dit heb ik wel nog zelf niet geprobeerd. Transfereren zelf binnen netwerk is max. enkele dollars.

Ja oké, maar ik ga er dan ook van uit dat mensen die lenen op platformen als Nexo, Blockfi, ... dat niet doen om een huis te kopen he, maar eerder om te herinvesteren in crypto. Probeer daar maar eens een lening voor vast te krijgen bij uw bank. Op die platformen is een lening vastkrijgen ook iets van niets, al is het dan wel tegen "woekerrentes".Ja daarom zeg ik ook: wie wil er tegenwoordig een lening aangaan met een rente van 10-20%? Dat zijn woekerrentes. Ge kunt bij banken veel goedkopere rentes krijgen als lener. Maar jij zou als "uitleender" wel die 10-20% krijgen op stablecoins, waar het exchange platform ook nog commissie op neemt? Waar komt dat geld van? Daar klopt iets niet helemaal ergens zit een behoorlijk risico weggemoffeld.