Crypto - Nieuws en algemene discussie

En bitvavo? Ik zit erop met vet en ada en aankoopfees vielen goed mee tov coinbase waar ik met de rest zit. Storten kan met bancontact. Opnemen kan op de rekening en zou 1 a 2 werkdagen in beslag nemen. Maar ik heb nog geen geld opgenomen, dus weet niet wat de fees bedragen maar als ze in lijn zijn met de aankoopfees zal het wel meevalen.
Volgens mij is het geld opnemen gewoon gratis hoor. Feest zitten de aankoop/verkoop van crypto, maar het overzetten van euro op bitvavo naar euro op uw eigen rekening zou gratis moeten zijn.

Volgens mij is het geld opnemen gewoon gratis hoor. Feest zitten de aankoop/verkoop van crypto, maar het overzetten van euro op bitvavo naar euro op uw eigen rekening zou gratis moeten zijn.
Net gekeken. Bij vet zou het 0,22€ zijn en ada 0,12€ ( zijn wel op kleine bedragen)

is er een app waar ik gewoon het aantal coins kan ingeven en real-time prijzen zie?
bv. 1000 ada ingeven en dan zie je de totale prijs van die 1000 ada?

Nu moet ik op delta ingeven voor hoeveel euro ik gekocht heb, maar dat weet ik niet echt meer want is al wat jaren geleden.
nu moet ik altijd op binance gaan om te kijken op hoeveel het staat

is er een app waar ik gewoon het aantal coins kan ingeven en real-time prijzen zie?
bv. 1000 ada ingeven en dan zie je de totale prijs van die 1000 ada?

Nu moet ik op delta ingeven voor hoeveel euro ik gekocht heb, maar dat weet ik niet echt meer want is al wat jaren geleden.
nu moet ik altijd op binance gaan om te kijken op hoeveel het staat
coingecko, coinmarketcap zijn er twee die je kan proberen. Je hebt alleszins de optie in die 2 om dat te doen.

Dus nog één keer zodat ik volledig mee ben.

Op dit moment heb ik bv. 1000 EUR op Binance die ik op mijn bankrekening wil zien.
1) Account openen bij Bitvavo.
2) EUR omzetten naar een andere coin op Binance (USDT, XLM, BNB waren aanraders)
3) Coin overzetten van Binance naar Bitvavo
4) Coin verkopen op Bitvavo voor EUR
5) Withdraw EUR op Bitvavo

Als ik het goed tel zijn er fees te betalen bij stap 2, 3 , 4 en misschien ook 5 ...

Of zit ik nog ergens fout ?

Eventjes bevestigen dat het gelukt is, ging om een bedrag van 766 EUR, omgezet naar XRP op Binance en maar 750 EUR tegenwaarde ontvangen ... Geen idee waar ik die 16 EUR ben kwijtgeraakt; normaal mocht het maar 0,075% kosten = 0,57 EUR.

Daarna die XRP omgezet naar mijn BITVAVO acct, was iets van een 0,25 XRP kosten dus ongeveer 0,25 EUR.
Daarna omzetten van XRP naar EUR viel ook heel goed mee en het afhalen naar eigen bank is dus volledig gratis. Op zich wel goedkoop (al ben ik ergens iets kwijtgeraakt :D)

Check uw eerdere trades. prijs staat daar normaal bij. Niets zo leuk om op de delta App je profit op eerste ada aankoop 10000% te zien. :D
Het probleem is dat ik totaal niet meer weet wanneer ik die trades gedaan heb. Ik kan alles per 3 maand bekijken dus is ff werk. Ga ik eens checken als ik tijd heb.

Wat raden jullie aan, Kraken of Coinbase? Ik zat initieel op Coinbase, maar ik hoor af en toe negatieve verhalen en Kraken lijkt me betrouwbaarder.

Ik houd alles aan op de exchange, ik weet dat dat niet de bedoeling is maar mezelf kennende is het risico dat ik gehackt wordt of de exchange met alles gaat lopen kleiner dan dat ik alles op een fysieke ledger zet en dan die ledger verlies. Ik dacht dat ik met Coinbase wel goed zat, beursgenoteerd bedrijf enzo, maar ik begin wat te twijfelen.

PLE is eindelijk in beweging geschoten. Net op tijd bijgekocht.
Cummies is ook terug goed op weg.

Laatst bewerkt:
ADA loont zeker de moeite. Tegen alle vooroordelen in, begin september komen de eerste grote smart contracts op het alonzo netwerk. Dus ik verwacht tegen dan nog een duwtje en hopelijk erna (na een dumpje wss) een verdere take off. Ik denk dat we nu de dollars achter ons gaan laten en niet meer terug zullen zien.
XRP my friend...blijft mijn dark horse. Liggen nog in ruzie met de SEC, maar dat lijkt zo goed als geregeld. Adaptatie van banken en grote instanties is er al, its the new gold...
Matic: versterking van het ETH netwerk, heeft ondertussen ook al wat grote dapps etc lopen op het netwerk. Zal de zelfde koers blijven varen als eth vermoed ik.
XRP had ik ook al gezien, maar kan deze op Coinbase helaas (tijdelijk?) niet traden :(

Op deze podcast van Bitcoin Magazine hoorde ik dat Facebook in een quarterly report (Q4, als ik het goed hoorde) de waarde van gebruikersdata op zo'n 250 à 400 dollar waardeert. Als je dat crosslinkt met de verschillende sociale mediaplatforms kom je uit op een bedrag ten noorden van 1000 dollar.
Ik weet niet zeker hoe betrouwbaar al die cijfers zijn. Staat dit echt in een quarterly report?
Als die gebruikersdata zoveel waard is voor die bedrijven zou ik ook wel mijn deel willen :p.

"Adding up all of the data-focussed services you use for free, you are likely worth roughly $1000 to the social media giants."
https://bit.ly/3jYh9sS

Men wilt dit oplossen door blockchain technologieën.

Wat denken jullie?

Laatst bewerkt:
Op deze podcast van Bitcoin Magazine hoorde ik dat Facebook in een quarterly report (Q4, als ik het goed hoorde) de waarde van gebruikersdata op zo'n 250 à 400 dollar waardeert. Als je dat crosslinkt met de verschillende sociale mediaplatforms kom je uit op een bedrag ten noorden van 1000 dollar.
Ik weet niet zeker hoe betrouwbaar al die cijfers zijn. Staat dit echt in een quarterly report?
Als die gebruikersdata zoveel waard is voor die bedrijven zou ik ook wel mijn deel willen :p.

"Adding up all of the data-focussed services you use for free, you are likely worth roughly $1000 to the social media giants."
https://bit.ly/3jYh9sS

Men wilt dit oplossen door blockchain technologieën.

Wat denken jullie?

Kan moelijk geloven dat een Facebookdata gemiddeld tussen de 250 en 400 dollar waard is.

Average revenue per user (ARPU): $9.27 (laatste kwartaal die een uitstekend kwartaal is voor FB + beperkt tot actieve gebruiker)
Dus pakweg 40 dollar inkomsten per jaar. Maar dit is omzet. FB heeft ook kosten en belastingen te betalen.

net income / total revenu = 36,29%
Dat is mij ongeveer op 14,5 dollar nettoinkomsten per actieve gebruiker per jaar

Een waardering van 250 tot 400 dollar zou betekenen een nettorendement van 5,8% tot 3,6%. Dat lijkt mij dus dat die waarderingen serieus overdreven zijn want voor mij zijn dat heel lage rendementen voor zo'n complexe bedrijfsvoering. Dus lijkt mij dat je je die schattingen gerust in mag halveren of nog meer. Daarnaast nog rekening houden met waarschijnlijk het uitzonderlijk kwartaal voor FB en de economische wispelturigheid van ads.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan