Crypto - Nieuws en algemene discussie

Volgens de Wyckoff theorie gaan we nog eens onder de 30K droppen en dan omhoog. Nu moet je niet meer verkopen om lager in te kopen, het is al te laat.
Die theorie geldt dan vooral voor BTC? Of volgen alts deze theorie ook? Afgaande op de vorige grote crash lijkt me dat niet echt het geval.

Ik vind het raar dat iedereen op een random rode dag "buy the dip" roept, terwijl de markt eigenlijk oververhit is en dan op een fameuze daling ineens schrik krijgt om te kopen.

Zo maak je alleszins niet de grote winsten. Zelfs als het nog verder zakt, is dit een ideaal koopmoment op langere termijn imo.
De grote winsten doet ge tijdens aankopen in een bearmarket. De totale MC en BTC zitten al tijdje onder de belangrijke moving averages. Nu kopen is een zware gok nemen. Ik wacht liever af, al wacht ik enkele jaren op de volgende bullrun. Dan nu 'buying the dips' naar beneden.

Ik geloof totaal niet dat we nu jaren in een bear market gaan zitten. Hoogstens de zomer wat uitzitten en dan terug omhoog.

Nah, vertrouwen is weg net zoals in 2018. Toen zijn we van 20k naar 4k gedropt dus dat zou zeggen nu van 63K naar 12k?
Dan was het wel een zeer triestige bull market voor bitcoin deze keer, zowel qua duratie als qua stijging. Alles kan, maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.

Garanties zijn er niet, maar dit was niet hoe een crypto bullmarket gewoonlijk eindigt, normaal zit je met een gigantische piek en geen plateau van 2-3 maand.
Michael Saylor denkt alleszins niet dat we naar 12K zouden gaan, want MicroStrategy heeft nog eens 13005 bitcoins bijgekocht. Anders zou het maar een domme move zijn.
Ik denk dat we nu vooral in een mindere periode zitten omwille van de zomer en versoepelingen, dus mensen willen op vakantie gaan, meer geld uitgeven, etc, in plaats van achter hun computerscherm te gaan zitten om de Bitcoin koers te volgen. Allez dit geldt vooral voor de short-term traders, minder voor de hodlers. Die short-term traders die zullen zich rapper laten afschrikken elke keer de prijs dropt.

Volgens de Wyckoff theorie gaan we nog eens onder de 30K droppen en dan omhoog. Nu moet je niet meer verkopen om lager in te kopen, het is al te laat.
Volgens uw interpretatie van de Wyckoff theorie, veronderstel ik dat je bedoelt? Die technische analyst vanuit 1890 zou ik hier nu niet te pas en te onpas gaan bijslepen om te voorspellen wat de cryptoprijzen gaan doen. Technische analyse (en de hele wereld) zijn als zodanig veranderd op 130 jaar tijd dat je die methode nu niet zomaar klakkeloos kunt over gaan nemen.

Volgens uw interpretatie van de Wyckoff theorie, veronderstel ik dat je bedoelt? Die technische analyst vanuit 1890 zou ik hier nu niet te pas en te onpas gaan bijslepen om te voorspellen wat de cryptoprijzen gaan doen. Technische analyse (en de hele wereld) zijn als zodanig veranderd op 130 jaar tijd dat je die methode nu niet zomaar klakkeloos kunt over gaan nemen.
Volgens de interpretatie van een aantal youtube-traders. Het hoeft natuurlijk niet per-sé exact uit te komen, maar de Bitcoin koers volgt dat patroon nu wel heel toevallig. Ik vind dat gewoon interessant, het kan zijn dat er niks van klopt. Volgens het stock-to-flow model gaan we later dit jaar boven de 100K uitkomen, tot zelfs 288K per Bitcoin, ik vind het zelf ook onwaarschijnlijk, maar kom, die modellen voorspellen dat.

Soms voorspelt een weermodel ook 40°C binnen een tijdspanne van 2 weken, dat komt meestal ook niet uit.

Nah, vertrouwen is weg net zoals in 2018. Toen zijn we van 20k naar 4k gedropt dus dat zou zeggen nu van 63K naar 12k?
Het vertrouwen is misschien weg, maar de goesting is er nog. :unsure:

Geen flauw idee welke kant dit uitgaat maar ik verkoop juist niks.

haha hier ook niets verkocht.
Ik bedoel ... wat is het ergste dat er kan gebeuren?

Bear markt ... BTC jarenlang rond 20k zien bengelen, in tussentijd jaarlijks 12% rendement met ETH2 staken, om in 2024 vervolgens richting 200k te gaan?

tenor.gif

Het sentiment in dit topic wijst eigenlijk gewoon de weg. :tongue:

Is "iedereen" bullish, verkoop dan rustig aan stukjes.
Is "iedereen" in "buy-the-dip" mode, dan is het niet per se de beste moment om te kopen op lange termijn.
Is "iedereen" bearish en wil men niet (bij)kopen, dan kan je wat bijkopen want de bodem is bereikt/in zicht.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het altijd correct doe. ;)

Zelfs al krijgen we een bear market, ik denk dat er tussendoor nog wel rallies zullen zijn, zoals we in 2019 ook een kleine bull run hadden waarin BTC tot 14K ging.

ik denk dat TA gewoon onbestaande is in een markt die 24/7 open is.
Het enigste wat TA doet is het botleger aansturen en een selffullfilling prophecy waarmaken.
Ik denk dat er whales vrijwillig gebruik maken van TA om de prijs te doen crashen of stijgen wanneer ze goesting hebben. Even de prijs een zetje geven en dan de andere richting laten uitgaan, zodat de traders zich allemaal laten vangen :)

Is "iedereen" in "buy-the-dip" mode, dan is het niet per se de beste moment om te kopen op lange termijn.
Is "iedereen" bearish en wil men niet (bij)kopen, dan kan je wat bijkopen want de bodem is bereikt/in zicht.

Dikwijls is de beste strategie niks doen, want ge wordt zot als ge continu de BTC koers volgt.

Troost u, één van de grootste economen ooit, Irving Fisher, zei vlak voor de beurscrash in 1929 dat aandelen "een permanent hoog plateau" hadden bereikt. Dan ben je econoom, lukt het nog niet.

Of het treinsentiment :p.

Als je op de trein juristen hoort praten dat ze tot midden in de nacht 3-4u s'nachts één of ander obscure coin zaten te traden, dan weet je dat het einde nabij is. :p (Was december 2017)

En je hebt nu weer de bubbel aan memecoins, zaken met een veel te beperkte usecases of businessmodellen die niemand duidelijk kan uitleggen. En we moeten maar vertrouwen hebben in al die Youtube/reddit traders :p.

Terug
Bovenaan