Ik dacht dat de rest van de crypto 2017 class intussen even ongevoelig was geworden voor prijsschommelingen als een lul die vastgezeten heeft in een kaasrasp, maar blijkbaar ligt dat dan alleen bij mij zo. Deze dips:
5x je inleg is voor alle duidelijkheid zéér mooi, maar dat is toch gewoon heel zuur wanneer de markt vorige cyclus 90x gegaan is?
Dat wil zeggen dat je meer dan
90% van de volledige opwaartse trend (en
75% van het jaar 2017) NIET hebt kunnen capteren door intern ingebouwde remmen en veel te vroeg gradueel beginnen verkopen. Ja, dat noemen we dan weak hands.
Ik heb niet zoveel meer x inleg gehaald in 2017 dan jij in onze first crypto bull markt, maar het leven is voor mij te kort om diezelfde schrale inleg als doel voor ogen te stellen, na 4 jaar in de markt gezeten te hebben.
De volle 100% van een bull trend krijg je natuurlijk nooit gecapteerd (de laatste 2x multiplier is de moeilijkste om te halen) maar in retrospectie was het kweken van de juiste mindset voor buy&hold - zonder al die interne remmen - de beste strategie voor 2017 en dat is de les die ik meegenomen heb om deze cyclus 20x inleg te halen. Blow-off kan misschien zelfs 50x gaan, maar dat gaat afhangen van de markt en mijn zen toestand. Dan neem ik best 2 weken verlof.
Ik denk dat daar het probleem zit he: te weinig voorbereiding, te laat inkopen, geen plan voor ogen, profit pressure, ... en dan ga je domme dingen doen bij prijsschommelingen.
Zelfs al heb je al deze beginnersfouten gemaakt is er maar 1 antwoord: buy&hodl
De truck is om op emotioneel vlak juist die "fuck it" mentaliteit aan te houden, zelfs wanneer je portfolio schommelingen in euro waarde Porsches zijn.
Neem wraak op uw kinderen. Zwier al hun spaargeld in cumrocket. -70%, dat zal ze leren van papa te storen in zijn shitcoin handel.