Crypto - Nieuws en algemene discussie

Net nog wat Cummies bijgekocht sie, alsook MATIC --> OFFLIFT
Deze coin doet me aan dit denken:

Chainlync en Zillys buiten gesmeten

Komaan jongens, to the moon.

sm84o5fnko021.png

Alle gekheid effe terzijde. Toch wel ambetant om 40% van uw portfolio zo te zien verdampen op twee dagen. Then again, ik sta nog steeds op 100x mijn inleg. Ik heb niet al te veel recht van klagen denk ik dan.

Feitelijk zijn we nu gewoon slechts enkele maanden geleden in tijd gesprongen, ik heb tijd. Ik weet mijn bail out bedrag, of het nu binnen enkele maanden is, of binnen acht jaar met tussen stapjes. Ik heb geduld. ¯\_(ツ)_/¯

Toch wel een beetje een stevige roller coaster de laatste week. Eerst knalt V Buterin zijn gedoneerde shitcoins eruit omdat die mens niet kan lachen met de ETH gas price dat die brol munten genereren, dan ligt Elon wat te trollen op Twitter en dan doet China er nog eens een schepje bovenop. Ik ben al content dat ik geen Steam summer sale zie (-80%, -90%).

Best wel een goed gevoel bij, dat desondanks drie keer pech op één week er wel wat rek op zit. Genoeg andere zaken/aandelen die zulke klappen niet kunnen overleven.

Bitcoin mag voor mijn part volledig instorten, zodat het minder effect heeft op betere projecten
Mijn stake in BTC is 0 euro op dit moment, ik heb er gehad in den tijd en met goed wat winst verkocht. Ik heb dezelfde bezwaren gehad met BTC die Elon nu op Twitter zit te kakken, en al reeds in 2016/2017. Vandaar dat ik in de bull run van 2017 alle BTC buiten gesmeten heb, knal op de piek dan nog.

Ik had mijn long term posities uitgezet voor de zomer maar door die bull run toch eventjes terug gekomen om effe wat shitcoins the gamblen.

4908934_460s_v1.jpg

(Mijn mood board van vorige week)

Achja, net positive. Maar ik ga toch effe enkele weken de boel wat laten afkoelen denk ik dan. Misschien her en der wat dollar cost averagen. Zaken zoals ETHDOWN daar ga ik me niet mee bezig houden.

Laatst bewerkt:
Persoon op 4chan heeft gisteren EXACTLY voorspeld wat er vandaag aan het gebeuren is.
Een massive whale battle om bepaalde andere whales kapot te maken.

om het even over iets anders te hebben, zijn er hier nog mensen die nogal een paranoia gevoel hebben met al de scams die er gebeuren?

khad nog nooit geen antivirus/malware/firewall geinstalleerd, tot op tmoment dak hier wat profit had :unsure:

om het even over iets anders te hebben, zijn er hier nog mensen die nogal een paranoia gevoel hebben met al de scams die er gebeuren?

khad nog nooit geen antivirus/malware/firewall geinstalleerd, tot op tmoment dak hier wat profit had :unsure:
Ik heb vorige week effe nen mega scare gehad met Jaxx wallet. Mijn VM met Jaxx wallet nog eens opgestart en blijkbaar vond de laatste update van Jaxx een deel van mijn oude coins niet meer. 9.1 ETH ineens foetsje. Jezus toch wel effe gezweet. Zeker twee uur remote gewerkt met enkel 'jaja', 'uhuh', 'jep', 'zet het maar op mail'.

Allesjanse dat ik mijn private keys afgedrukt had (en niet enkel wallet recovery zin). Ben niet para over scams maar eerder voor zo'n technische fratsen. (Wallet recovery (zo twintig woorden die je ergens moet intypen) steevast de oude coins niet aanwezig. Enkel als ik één per één de private keys in Metamask in klopte kwamen ze boven)

Elon was precies niet op zijn gemak vandaag :)
Ja haha, eerst den boel staan trashen in waarde en dan nu, oeps. Wacht effe wat positive vibes uitsturen.

Mens heeft echt effe gepumpt en dumpt voor eigen profijt, maar die move van de Chinezen zag em waarschijnlijk niet aankomen.

Allesjanse dat ik mijn private keys afgedrukt had (en niet enkel wallet recovery zin). Ben niet para over scams maar eerder voor zo'n technische fratsen. (Wallet recovery (zo twintig woorden die je ergens moet intypen) steevast de oude coins niet aanwezig. Enkel als ik één per één de private keys in Metamask in klopte kwamen ze boven)
Eh? met metamask moest ik enkel 12 woorden opschrijven? dus gewoon de private keys die in essentie eigenlijk gewoon de wallet zijn volgens dat ik begrepen heb... Met die 12 woorden zou je uw wallet moeten kunnen laden met gelijk welk programma (trustwallet, metamask,...)

Gebruikt iemand Bit4You? Dat is een Belgische 'broker' waar je gewoon met Itsme kan aanmelden.

Betrouwbaar of toch beter Bitstamp gebruiken?

en nog wat cumrocket nieuws: Partnership met Jayden Michel. 2M volgers (dus grootste op dit moment)

De naam zei mij niks, maar die kont kwam mij wel bekend voor.

Nog wat nieuws: Cumswap word deze week gelanceerd. Das infeite een fork van pancakeswap, waarbij alles op voorhand juist gezet word om het makkelijker te maken om cummies te kopen, dus automatisch slippage op 6% en bnb - cummies pair op V1. Da zal al wat gemakkelijker nieuwe gebruikers binnenbrengen :)

vergeet nie dat ge op de nft's ook kunt speculeren e

Ergens gelezen dat hij het vannacht in eth gedumpt heeft aan 1m per transactie, daarom is de prijs ook gecrasht

Stel, ik wil wat btc verkopen en voor hetzelfde bedrag bnb aankopen. Ben ik dan beter af met converteren of is de wisselkoers die je daar krijgt niet zo denderend ?

Eh? met metamask moest ik enkel 12 woorden opschrijven? dus gewoon de private keys die in essentie eigenlijk gewoon de wallet zijn volgens dat ik begrepen heb... Met die 12 woorden zou je uw wallet moeten kunnen laden met gelijk welk programma (trustwallet, metamask,...)
Yep, dat werkte bij mij dus niet meer. Oppassen dus en ook private keys ergens uitprinten. Want die 12 woorden zijn niet je keys. Die 12 woorden is feitelijk de seed van je wallet die je private keys genereert in een sequence achter elkaar.

Als door een logica fout, of wijziging van logica ineens een key buiten deze seed valt dan ben je die dus kwijt. Heb je die nooit ergens opgeschreven raak je dus toegang tot de private key kwijt. Tenzij je de oude versie neemt met de oude implementatie en zo dus de private keys kunt lezen.

Voorbeeldje hiervan is bijvoorbeeld BIP39 https://iancoleman.io/bip39/#english
Als je begint zit je dan met bijvoorbeeld 1 key op m/44'/0'/0'/0/0, de volgende key zit op op m/44'/0'/0'/0/1 etcetera.

Ik denk dat er in de laatste implementatie ergens een key overgeslagen is bijvoorbeeld dat m/44'/0'/0'/0/7 springt naar m/44'/0'/0'/0/9. Onnozel en zou niet mogen voorvallen, but it did. Dit is heb ik toen effe vluchtig getest, één versie terug gaan in Jaxx wallet en mijn private key was wel aanwezig, de laatste versie niet.

Dus: keys ook documenteren.

On a side note. Ik volg tegenwoordig deze mens wat meer. (Pablo Heman)

Niet den eerste keer dat die der quasi op zit.

Hij voorspelt 30k crash rond 32k ongeveer stopt het. Hij voorspelt 80 cent voor doge, bij 74 cent stopt het. Als ie dat nog eens een derde keer doet dan ga ik volledig mee.

Laatst bewerkt:
en nog wat cumrocket nieuws: Partnership met Jayden Michel. 2M volgers (dus grootste op dit moment)

De naam zei mij niks, maar die kont kwam mij wel bekend voor.

Nog wat nieuws: Cumswap word deze week gelanceerd. Das infeite een fork van pancakeswap, waarbij alles op voorhand juist gezet word om het makkelijker te maken om cummies te kopen, dus automatisch slippage op 6% en bnb - cummies pair op V1. Da zal al wat gemakkelijker nieuwe gebruikers binnenbrengen :)

vergeet nie dat ge op de nft's ook kunt speculeren e
Dat zou idd goed nieuws kunnen zijn.
Zelfde met SHIB, kom ook shibaswap aan met $BONE en $SHIB/$LEASH....

Yep, dat werkte bij mij dus niet meer. Oppassen dus en ook private keys ergens uitprinten. Want die 12 woorden zijn niet je keys. Die 12 woorden is feitelijk de seed van je wallet die je private keys genereert in een sequence achter elkaar.

Als door een logica fout, of wijziging van logica ineens een key buiten deze seed valt dan ben je die dus kwijt. Heb je die nooit ergens opgeschreven raak je dus toegang tot de private key kwijt. Tenzij je de oude versie neemt met de oude implementatie en zo dus de private keys kunt lezen.

Voorbeeldje hiervan is bijvoorbeeld BIP39 https://iancoleman.io/bip39/#english
Als je begint zit je dan met bijvoorbeeld 1 key op m/44'/0'/0'/0/0, de volgende key zit op op m/44'/0'/0'/0/1 etcetera.

Ik denk dat er in de laatste implementatie ergens een key overgeslagen is bijvoorbeeld dat m/44'/0'/0'/0/7 springt naar m/44'/0'/0'/0/9. Onnozel en zou niet mogen voorvallen, but it did. Dit is heb ik toen effe vluchtig getest, één versie terug gaan in Jaxx wallet en mijn private key was wel aanwezig, de laatste versie niet.

Dus: keys ook documenteren.

On a side note. Ik volg tegenwoordig deze mens wat meer. (Pablo Heman)

Niet den eerste keer dat die der quasi op zit.

Hij voorspelt 30k crash rond 32k ongeveer stopt het. Hij voorspelt 80 cent voor doge, bij 74 cent stopt het. Als ie dat nog eens een derde keer doet dan ga ik volledig mee.
TikTok-cryptoinfluencers, het moet niet gekker worden.

Terug
Bovenaan