Crypto - Nieuws en algemene discussie

Koop gewoon cummies daar zit minste nog iets achter. Voor die andere shitcoins moet je gewoon snel zijn voor de pump en dump.

Kameraad van mij heeft op een week 4k verdiend door klein bedrag in promise te steken. Maar daar moet je volgens mij al veel geluk voor hebben. Is puur gokken dat inzetten op die shitcoins.
Cummies zit iets achter... tja... iedereen ziet zijn eigen waarheid zeker.
Als ik die webcast zag vorige week zat er niet veel meer achter dan de inhoud van een mug zijn hersenpan :)

Dat is ook gewoon een shitcoin die door de community is omhoog geduwd, net hetzelfde al bijvoorbeeld ASS en SHIB.

Ik zit momenteel met een kleine portefeuille op Coinbase. Daar zitten precies niet zoveel altcoins op. Tips voor nog enkele coins die daar op staat? Of start ik beter een tweede op een ander platform?

momenteel: btc, eth, ada & comp

Beyond Gaming-cryptocurrency-consultancy:

'Ik heb nog euro's versluisd naar mijn Binance-account. Laat ik de euro's daar ongemoeid of koop ik iets aan?
Als ik iets aankoop, wat?'

Portefeuille momenteel:
  • ETH 30%
  • ADA 15%
  • BTC 30%
  • DOT 10%
  • ADA 5%
  • LTC 5%
  • LINK 5%
Tokens die op Cardano runnen.
Ergo, AGI, Charli3 of Sundaeswap (die je binnenkort gaat kunnen krijgen met ADA staking rewards)

Denk dat het ondertussen al wat te laat is om nu nog geld in de hondencoins te steken. Het risico voelt voor mij op dit moment disproportioneel veel hoger dan de potentiële winst.
Hoge komt einde deze maand/begin volgende maand in een top 10 exchange en dit kwartaal nog op een Amerikaanse. Heb hier zelf nog redelijk wat inzitten.

Momenteel heb ik ETH, ADA, DOT, UNI, BNB, ZIL en dan die onnozele CUMMIES.

Ik denk toch op tijd DOT, UNI, ZIL en CUMMIES te verkopen.
ETH, ADA en BNB zou ik eventueel 2/3 verkopen.

Tijdens de bear terug inkopen dan.

Hoe pakken jullie het aan? Het lijkt me niet interessant om alles te holden. Verkopen in de bull, terug kopen in de bear. Of zie ik hier zaken over het hoofd?

Hoe pakken jullie het aan? Het lijkt me niet interessant om alles te holden. Verkopen in de bull, terug kopen in de bear. Of zie ik hier zaken over het hoofd?

Zie je iets over het hoofd? Als beleggen echt zo simpel zou zijn als deze stelling, dan was iedereen stinkend rijk. Je ziet over het hoofd dat je geen idee hebt hoe lang deze bullmarket nog kan doorgaan en of er überhaupt een bearmarket in het verschiet ligt.

Portfolio opnieuw verdeeld

35% BTC
35% ETH
22% ADA
8% DOT

25% uit crypto gestapt aangezien het proportioneel niet meer goed zat met mijn etf portfolio.

Helaas waren de grootste verkopen voor ETH en ADA wat toch een beetje pijn doet.

Zie je iets over het hoofd? Als beleggen echt zo simpel zou zijn als deze stelling, dan was iedereen stinkend rijk. Je ziet over het hoofd dat je geen idee hebt hoe lang deze bullmarket nog kan doorgaan en of er überhaupt een bearmarket in het verschiet ligt.
Daar ben ik mij bewust van.

Ik bedoelde het anders: proberen jullie ook te verkopen tijdens de bull, of zijn er echt die HODL'n doorheen bull/bear voor enkele jaren zonder ook maar iets te verkopen?

Ik bedoelde het anders: proberen jullie ook te verkopen tijdens de bull, of zijn er echt die HODL'n doorheen bull/bear voor enkele jaren zonder ook maar iets te verkopen?
Hangt een beetje af met je risicoprofiel en of je cashreserves wil hebben.
Ik kan gerust nog een bearmarket van 2 jaar doorstaan. Ik heb het geld niet nodig, de winst is er uitgehaald dus waarom verkopen.
Bezie het als een hedge tegen de aankomende inflatie.

Beiden kunnen. Ik vind het persoonlijk interessant om tijdens een bullmarket gradueel mijn positie af te bouwen. Maar op voorhand wil ik dan wel al een vaststaand % behouden voor de langere termijn. Zeker in crypto lijkt het me een goed idee om met momenten wat winst te nemen gezien het volatiel karakter van de markt.

Boys ik heb net 2 chia's gefarmed. Die gaan nu dik 1k euro per coin. Ik wil die verzilveren.
Wat doe ik best. Omzetten naar tether en dan doorsturen naar binance ? Via binance dan laten storten op mijn rekening ? Of zijn er betere mogelijkheden.

Bij een zeer forse stijging ga ik toch een deel omzetten naar cash/stablecoins. Ik ga wel nog een bedrag in crypto laten als hedge tegen inflatie of in geval het verder stijgt, je weet namelijk nooit wanneer de piek er is. Als BTC van hieruit een 4-5X doet naar 200K dan zou het ook niet verstanding zijn om al uw gains in de bear market mee te nemen. Stel, ge casht 1 BTC (of het equivalent in alts) uit op de piek van de bullmarket aan 200K, dan kan je misschien 1-2 jaar later met dat geld 4 BTC kopen. Of 2 BTC kopen en 100K cashen kan ook. 't Is allemaal theorie, want niemand weet wat de piek zal zijn. Misschien haalt BTC maar 100K, misschien 150K, misschien 400K ...

Volgens mij gaat er rond de 100K een crash zijn. Dat zou voor mij toch al een target zijn om wat profits te nemen, wellicht al op 90K dan. Waarschijnlijk gaan er wel nog zo denken, als iedereen gaat cashen op 100K ...
Maar ik denk dat 25% er dan uithalen ofzo het gemakkelijker maakt psychologisch om door alle volatiliteit door te hodlen nadien.

Het kan natuurlijk ook gebeuren dat eens we 100K passeren, we door alle euforie snel aan 150K zullen zitten, en dan 1 grote wick naar 200K en dan einde bull market.

Laatst bewerkt:
Hangt een beetje af met je risicoprofiel en of je cashreserves wil hebben.
Ik kan gerust nog een bearmarket van 2 jaar doorstaan. Ik heb het geld niet nodig, de winst is er uitgehaald dus waarom verkopen.
Bezie het als een hedge tegen de aankomende inflatie.

Bedoel je ‘de inzet is eruit gehaald’?

Nu, als je altijd zou holden, dan kan je potentieel wel veel geld verliezen natuurlijk. Ik denk dat iedereen daar best voor zijn eigen beslist ‘ik cash, of ik blijf holden, of ik herverdeel’.

Als er morgen een coin maal 100 gaat, en dat levert een mooie cent op, dan gaan de meeste toch wel eens cashen vermoed ik. (Alles hangt natuurlijk af van de initiele inzet.)

Sowieso inzet afhalen, rest zou ik persoonlijk in BTC of Ethereum steken om dan hopelijk meer kerst cadeautjes te kopen rond de overgang 21/22 :)

Vertaling: zitten hier sadomasochisten? :thinking:

Vertaling: zitten hier sadomasochisten? :thinking:

Ik volg een aantal kerels online die hun DOGE al gekocht hebben in 2017... dus zou zeggen dat dat redelijke sadomasochisten "waren" de voorbije jaren .

Als ze nu verkopen hebben die enorme winst, maar ze blijven Hodln ... en met recht tot nu toe :D

Terug
Bovenaan