Crypto - Nieuws en algemene discussie

Vorig week keurde de commissie voor Financiën en Begroting in de Kamer een wetsontwerp (eerste lezing) goed, waarin onder andere het CAP zal worden uitgebreid tot crypto-activa en dat crypto-activarekeningen bij het CAP zullen moeten worden gemeld. Het gaat nu naar tweede lezing; geen idee wat de tijdslijn hiervoor is maar het kan mss een tijd duren omdat het wetsontwerp diverse bepalingen betreft.
Zie verslag van eerste lezing en de aangenomen artikelen.

Ik verwacht wel over subscription, ben zelf ook niet actief op social media dus geen idee of ik een allocation ga krijgen, ik ga wel een hoge token price zetten om mijn kansen te verhogen.

Ik verwacht wel over subscription, ben zelf ook niet actief op social media dus geen idee of ik een allocation ga krijgen, ik ga wel een hoge token price zetten om mijn kansen te verhogen.

Kans op allocatie lijkt me inderdaad zeer klein.

Heb 3 eth adressen met rijke historie doorgegeven, maar niets megaeth gerelateerd ofzo.
Ik verwacht er weinig van. Ik ga ook sowieso voor max. token price.

Zouden we het gehad hebben met deze crypto cyclus? :unsure:
Hier alleszins al een groot deel verkocht ook, ik zie nog maar weinig katalysator voor een echte parabolische eindejaarsrally.

Zeker voor de altcoins is het toch nog maar een triestige bullrun geweest. In feite voor BTC ook want nog geen 2X tegenover vorige piek.
Of zouden de 4-jarige cycli de vuilbak in kunnen? Of komt er dan toch nog een eindejaarsrally?
Er zal nu toch iets moeten gebeuren.

We zitten nog steeds in een gewone correctie in een uptrend op de hogere timeframes. Elke correctie kan het begin zijn van een bear market, maar je kan moeilijk gaan stressen voor elke correctie. De bear market is nog steeds niet confirmed dus geen reden om te stressen. When in doubt, zoom out.

Heel mijn X-feed staat vol met Litecoin dat de hoogte in moét knallen. Dit naar aanleiding van de listing in een ETF vermoed ik?

Het zou mijn status als LTC-believer sinds 2017 wel danig kunnen opflakkeren.

Heel mijn X-feed staat vol met Litecoin dat de hoogte in moét knallen. Dit naar aanleiding van de listing in een ETF vermoed ik?

Het zou mijn status als LTC-believer sinds 2017 wel danig kunnen opflakkeren.
Kan, maar staat allemaal even on-hold door government shutdown in de USA dacht ik.

De grote spelers hebben ingekocht en niemand buiten hen wordt nog rijk :p
Dit is dus het moment dat crypto mainstream geworden is.

We zitten nog steeds in een gewone correctie in een uptrend op de hogere timeframes. Elke correctie kan het begin zijn van een bear market, maar je kan moeilijk gaan stressen voor elke correctie. De bear market is nog steeds niet confirmed dus geen reden om te stressen. When in doubt, zoom out.

Ik vind dit perspectief wel interessant:

Combineer dat met de business cycle dat normaal samenvalt met de halvering maar nu uitgerokken wordt vanwege de verschuiving in schuld maturiteit:

Dan is het huidige gedrag wel logisch. Het duurt idd allemaal wat langer dan verwacht, jammer voor het YTD resultaat maar komt wel goed volgend jaar. :)

Laatst bewerkt:
Wat een bloedbad weer!

Terwijl de traditionele markten sterk zijn blijven stijgen, slabakt crypto nu al 11 (!) maanden. En dat ondanks de aanhoudende vraag vanuit bitcoin treasuries en ETF's, alsook een heel pro-crypto administratie in de VS.
Deze week opnieuw enorme zwakte. Intussen noteren we lager dan de Oct 10 lows...

Als de financiele markten straks een correctie of berenmarkt meemaken, en die kans zit er dik in voor 2026, noteert BTC in een vingerknip aan $50K.
ETFs zijn geen diamond hands. Van zodra de financiele markten risk-off gaan, zullen de meesten hun IBIT's en consoorten buitensmijten. Dan veranderen de ETFs van net buyer naar net seller. Dat is nu eenmaal de aard van het beestje.
En treasuries zullen in diezelfde context veel minder geld kunnen ophalen voor aankopen. Dus dat deel van de vraagzijde zal ook snel opdrogen.

Het ziet er echt niet goed uit.
Of je moet al beginnen hopen dat de FED toch nog voor een allerlaatste spurtje kan zorgen...

Terug
Bovenaan