Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik verwacht toch dat het piekt ergens in Q4 dit jaar.
Er zijn diminishing returns. We gaan van hier geen 3-4-5x meer zien dit jaar. Er is gewoon veel meer kapitaal nodig om een marketcap van 2,2T (huidige marketcap van BTC) te moven procentueel gezien, dan een marketcap van 200B.

2011? Ik denk niet dat je daar nog mee kan vergelijken...

Op zich is er nog altijd geen enkele top indicator afgegaan voor bitcoin en zitten die zelfs niet in de buurt van een potentiele top momenteel, ook is er totaal geen euforie geweest zoals je in andere cycles rond de top had. Maar langs de andere kant zitten we wel ver op het einde van de 4 year cycle (nog zo'n 2 maanden te gaan), waarna bitcoin altijd een jaar lange bear market heeft gehad.
Moest 2021 zijn 🙃🤭

Als je uitzoomt, toch wel een heel herkenbaar patroon rond die periode.
Een paar vingers, en als het patroon zich herhaalt, zitten we nu aan de top van de middenvinger.

Moest 2021 zijn 🙃🤭

Als je uitzoomt, toch wel een heel herkenbaar patroon rond die periode.
Een paar vingers, en als het patroon zich herhaalt, zitten we nu aan de top van de middenvinger.
t'is allemaal bergaf vanaf hier. De vraag is waar de bodem ergens gaat liggen volgend jaar, 25-30k ? En zou er dan meer winst te behalen zijn met bitcoin zelf of via bedrijfjes zoals microstrategy?

We zien een kleine correctie en er zijn er hier al die roepen dat we de top gezien hebben. :p Daarvoor is het nog iets te vroeg imo.

Nog geen enkele top indicator heeft geflasht, ETH is nog maar net boven z'n vorige ATH gekomen en we zijn historisch gezien ook nog te vroeg om de top al bereikt te hebben. Er is eigenlijk niets dat zegt dat we de top al bereikt zouden hebben. Er komen nog een hoop rate cuts aan ook waarschijnlijk wat de markten gaat opdrijven.

We zien een kleine correctie en er zijn er hier al die roepen dat we de top gezien hebben. :p Daarvoor is het nog iets te vroeg imo.

Nog geen enkele top indicator heeft geflasht, ETH is nog maar net boven z'n vorige ATH gekomen en we zijn historisch gezien ook nog te vroeg om de top al bereikt te hebben. Er is eigenlijk niets dat zegt dat we de top al bereikt zouden hebben. Er komen nog een hoop rate cuts aan ook waarschijnlijk wat de markten gaat opdrijven.
tvolgt elke 4 jaar praktisch hetzelfde patroon, indicatie genoeg

Ik wil voor de eerste keer Bitcoins aankopen (10k) om ze dan rond december / januari te verkopen. Of dat een sterk plan is, laat ik in het midden. Maar in het verleden was dit altijd wel een goede periode. Via welk platform doe ik dat het beste? Ik merk dat er veel verschil zit in de kosten die ze vragen voor aankoop en verkoop. Is Bitvavo hiervoor een goede keuze? Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt.

Aan degenen die maar bijkopen, zijn jullie van plan het ooit terug in euro's om te zetten?
Want de gekende banken weigeren dit toch. Of zijn er manieren om dit toch makkelijk in euro om te zetten? Nu crypto kopen voelt voor mij onzeker omdat ik niet eens weet of ik het ooit terug naar euro's omgezet krijg.

Aan degenen die maar bijkopen, zijn jullie van plan het ooit terug in euro's om te zetten?
Want de gekende banken weigeren dit toch. Of zijn er manieren om dit toch makkelijk in euro om te zetten? Nu crypto kopen voelt voor mij onzeker omdat ik niet eens weet of ik het ooit terug naar euro's omgezet krijg.

De gekende banken weigeren dit niet altijd.
Makkelijkste is crypto kopen met het geld vanuit de bankrekening waar je het later terug wil opstorten. Dan is het een makkelijke stroom en veel minder vragen.

Bank A -> Coinbase -> Crypto op Coinbase -> eigen cryptowallet -> crypto op coinbase -> Bank A. bijvoorbeeld.

als je zo'n dingen doet:
Bank A -> Coinbase -> crypto op Coinbase -> crypto op exchange B -> crypto naar andere crypto -> crypto op exchange C -> storten op Bank B.
Dan is de kans groter dat je een vragenlijst gaat moeten invullen.

Scenario 1 heb ik ooit eens geprobeerd en het werd gebounced. En dan hier een verhaal gelezen dat iemand zijn klantenrelatie gewoon zonder boe of ba opgezegd werd dus ik heb het niet meer durven proberen. Geen zin om plots "bankloos" te zijn..

Scenario 1 heb ik ooit eens geprobeerd en het werd gebounced. En dan hier een verhaal gelezen dat iemand zijn klantenrelatie gewoon zonder boe of ba opgezegd werd dus ik heb het niet meer durven proberen. Geen zin om plots "bankloos" te zijn..
Het is sowieso niet slim om maar bij 1 bank te zitten, 2 vind ik zelfs te weinig. Genoeg verhalen gelezen van mensen die opeens geen toegang tot hun geld meer hadden. Redelijk lastig als je maar bij 1 bank zit dan.

Iemand die het weet wrm op coinbase paypal limiet heeft van 1000€?
Coinbase applies PayPal limits for security and to comply with regulations, with the specific restrictions often determined by your account's verification level, location, and the type of PayPal payment method you're using. Limits are not fixed and can vary based on your account's age, transaction history, and completed verification steps. To understand your specific limits, you should check your account settings on Coinbase's website or PayPal.

Reasons for Limits on PayPal Transactions with Coinbase
  • Account Security:
    Limits act as a safeguard against potential fraud and unauthorized activity, protecting both your account and the platforms involved.

• Regulatory Compliance:
    Both Coinbase and PayPal have obligations to comply with financial regulations, which can influence the setting and enforcement of transaction limits.

• Payment Method Type:
    Coinbase may not support certain PayPal features, such as credit cards or PayPal Credit, for cryptocurrency purchases, which can affect your ability to transact.
How Limits Are Determined

• Verification Level:
    Higher levels of account verification generally allow for higher transaction limits on Coinbase.
  • Account History:
    Factors such as your account's age, location, and your past transaction history on Coinbase can impact your limits.
  • Algorithm-Based Decisions:
    Coinbase uses an algorithm to determine limits, considering various factors to assess account risk.
How to Check and Potentially Increase Your Limits
  1. Check Coinbase for Verification Status:
    Navigate to your account settings and look for the "Want to increase your limits?" section to see what verification steps you can complete.

2. Review PayPal Settings:
    You can view your specific limits by logging into your PayPal account and checking the 'View Limits' section.

3. Complete Verification Steps:
    To increase limits on Coinbase, you may need to upload ID, take an ID quiz, or complete other verification steps.

4. Use Different Payment Methods:
    If PayPal is not meeting your needs, you can use a linked bank account or debit card to bypass some PayPal-related limitations.

De gekende banken weigeren dit niet altijd.
Makkelijkste is crypto kopen met het geld vanuit de bankrekening waar je het later terug wil opstorten. Dan is het een makkelijke stroom en veel minder vragen.

Bank A -> Coinbase -> Crypto op Coinbase -> eigen cryptowallet -> crypto op coinbase -> Bank A. bijvoorbeeld.

als je zo'n dingen doet:
Bank A -> Coinbase -> crypto op Coinbase -> crypto op exchange B -> crypto naar andere crypto -> crypto op exchange C -> storten op Bank B.
Dan is de kans groter dat je een vragenlijst gaat moeten invullen.
Ik koop sinds 2018 voornamelijk crypto via Coinbase met mijn Fortis-rekening. Een deel daarvan is altijd op Coinbase blijven staan. Wanneer ik geld wil terugstorten naar mijn Fortis-rekening, wordt dat automatisch geblokkeerd door de bank, zelfs heel kleine bedragen. Toen ik daarvoor eens belde kreeg ik te horen dat dit te maken heeft met hun beleid tegen witwaspraktijken. Ze zeiden wel dat ik dit kon omzeilen door eerst naar PayPal of een andere bankrekening te storten en dan naar Fortis. :crazy:

Maar ben er nooit verder op ingegaan aangezien ik het geld toch niet nodig heb en het dus maar op coinbase en in mijn eigen wallets laat zitten in crypto of stablecoins, moest ik ooit alles willen afhalen zal ik wel een andere manier vinden.

Terug
Bovenaan