Bot goes brr
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb nog een kleine positie in crypto (BTC, ETH en nog een serie altcoins).
Op BTC en ETH heb ik momenteel een mooie winst, de altcoins daarentegen doen het wat minder goed (FOMO)
Met de meerwaardebelasting in het vooruitzicht overweeg ik nog om dit jaar volledig uit te stappen en eventueel vanaf 2026 ergens opnieuw in te stappen.
Indertijd een aantal keer van exchange veranderd, waardoor ik nog zeer moeilijk kan staven wat en wanneer ik alles heb gekocht door de jaren heen.
Al weet ik ook niet hoe je je Exchange 'moet' aangeven vanaf volgend jaar?
Tot op vandaag is er nog een grijze zone wat dat betreft.
Mijn aankopen waren vooral in 2021/2022, daarna niets meer gekocht.

Bij de KYC exchanges moet je al een tijdje de eigenaar van de adressen doorgeven naar waar je stuurt of van ontvangt door de travel rule. Je cold wallet geheim houden wordt dus moeilijk. Als je je crypto niet aankoopt/verkoopt op KYC exchanges weten ze in principe niets van je cold wallet inderdaad, maar dan heb je weer een groot probleem als je ooit toch beslist om je crypto om te zetten naar euro's en op je bankrekening te zetten. Geen bank dat haar handen gaat willen verbranden aan je geld. Het is zo al moeilijk om een Belgische bank te vinden hiervoor wanneer je alle transacties kan aantonen.De staat weet toch niet hoeveel crypto je op uwe wallet hebt?![]()
De ene bron spreekt over bedrijven, de andere over bedrijven én vermogende personen en nog een andere over iedereen. Geen idee of het al helemaal uitgewerkt is in een wet, maar ik ga van het ergste uit: dat het geldt voor iedereen. Ik hoop dat het niet zo zal zijn, maar de meerwaardebelasting in z'n huidige vorm is ook erger dan wat origineel werd voorgesteld. De vrijstelling voor langetermijnbeleggers is nergens meer te bespeuren.En is die exit taks niet voor bedrijven (niet voor particulieren denk ik)?
Als uw partner recht heeft op de helft, dan geef je gewoon de helft. Moeilijk is dat toch niet denk ik dan.

Nee, maar wil ik de helft uitcashen en zelf weinig portefieulle overhouden, of wil ik haar gewoon de helft van de waarde zo betalen van de rekening![]()

dat zal niet voor dit jaar zijn alleszins.Ik denk tegen eind dit jaar (oktober/december) minstens de helft om te zetten in cash/stablecoins (alles van alts en 50% van mijn BTC ofzo). Stel dat BTC dan van 150K naar 75K dropt of van 200K naar 80-90K, dan gaan we weer altcoins -80%/-90% zien.Het moment kiezen om eruit te stappen is ne moeilijke.
Ik heb altijd gezegd: vanaf het moment dat ik een auto gratis heb, ben ik weg. Later was het: vanaf het moment dat ik een dikke auto gratis heb, ben ik weg. Toen was het: vanaf het moment dat ik mijn hypothecaire lening kan terugbetalen ben ik weg. Ik ben blijven hodlen.
Mijn mening: hebt ge het geld niet nodig, hou het dan nog 5 jaar bij. De komende 5 jaar konden wel eens wild worden. Er wordt gezegd 1.000.000 tegen 2030. Zo'n vaart zal het wel niet lopen, maar 170.000 - 200.000 of zelfs 230.000 - 250.000 zouden wel eens goed kunnen.
Ooit wil ik eruit, maar op dit moment is het wat zonde om te verkopen. En die meerwaarde? Unfair, maar het is nu eenmaal zo.
Met onze relatiebreuk weet ik niet wat ik moet doen met mijn crypto eigenlijk.
Dat is gekocht met ons geld natuurlijk ooit, 10 jaar terug dus ze heeft wel recht op de helft.
Maar ik wil niet afhalen, maar om haar dan de helft daar van zo cash te geven is ook maar zuur, als het dan opeens terug heel veel zakt heb ik dubbel verlies :/
Het staat nu wel weer op een hoogtepunt, dus nu verkopen zou niet zo dramatisch zijn, maarja zie dat eerlijk gezegd niet zitten.
Heb maar 3 eth niemeer na doorheen de jaren eens te verkopen en wat kleinere prul voor ene paar k, om dan over te blijven met 1,5 eth voor de toekomst is ook maar matig.
Het moment kiezen om eruit te stappen is ne moeilijke.
Ik heb altijd gezegd: vanaf het moment dat ik een auto gratis heb, ben ik weg. Later was het: vanaf het moment dat ik een dikke auto gratis heb, ben ik weg. Toen was het: vanaf het moment dat ik mijn hypothecaire lening kan terugbetalen ben ik weg. Ik ben blijven hodlen.
Mijn mening: hebt ge het geld niet nodig, hou het dan nog 5 jaar bij. De komende 5 jaar konden wel eens wild worden. Er wordt gezegd 1.000.000 tegen 2030. Zo'n vaart zal het wel niet lopen, maar 170.000 - 200.000 of zelfs 230.000 - 250.000 zouden wel eens goed kunnen.
Ooit wil ik eruit, maar op dit moment is het wat zonde om te verkopen. En die meerwaarde? Unfair, maar het is nu eenmaal zo.
www.ictrechtswijzer.be
Ik zou zelf ook niet weten hoe je dit moet aangeven (ik zit zelf bij Bitvavo).Miss. iets interssants
![]()
Beleggen in Cryptomunten in België: Fiscale Aspecten en Belastinggevolgen 2026
Ontdek de fiscale regels voor cryptomunten in België 2025: belastingtarieven, meerwaardebelasting van 10%, criteria voor aangifte en de nieuwe fiscale regularisatiemogelijkheid volgens regeerakkoord De Wever I. Compleet advies voor cryptobeleggers.www.ictrechtswijzer.be
volgens ik gelezen heb zou je zelf als je coinbase hebt dit moeten aangeven als buitenlandse rekening ? Of ben ik mis ? en al je wallets ?
Miss. iets interssants
![]()
Ontdek de fiscale regels voor cryptomunten in België 2025: belastingtarieven, meerwaardebelasting van 10%, criteria voor aangifte en de nieuwe fiscale regularisatiemogelijkheid volgens regeerakkoord De Wever I. Compleet advies voor cryptobeleggers.www.ictrechtswijzer.be
volgens ik gelezen heb zou je zelf als je coinbase hebt dit moeten aangeven als buitenlandse rekening ? Of ben ik mis ? en al je wallets ?
Hangt er normaal vanaf of je geld op je account laat staan of niet. Als je het enkel als doorsluisplatform gebruikt, zoals Paypal vaak gebruikt wordt, moet het normaal gezien niet aangegeven worden. Paypal moet namelijk ook enkel aangegeven worden als je er geld op bewaart.Ik zou zelf ook niet weten hoe je dit moet aangeven (ik zit zelf bij Bitvavo).
Je hebt namelijk een internetaccount, geen buitenlandse rekening.

Klopt, rekeningen/accounts bij buitenlandse exchanges aangeven bij CAP (NBB) en in aangifte PB.Miss. iets interssants
![]()
Rekeningnummer = accountIDIk zou zelf ook niet weten hoe je dit moet aangeven (ik zit zelf bij Bitvavo).
Je hebt namelijk een internetaccount, geen buitenlandse rekening.
Bron? Is m.i. irrelevant en de vergelijking met paypal gaat niet op.Hangt er normaal vanaf of je geld op je account laat staan of niet.