Crypto - Nieuws en algemene discussie

In a significant development for the U.S. cryptocurrency sector, Senator Cynthia Lummis has been appointed chair of the Senate Banking Subcommittee on Digital Assets.

Het is toch vager dan ik eerst had gedacht/gehoopt op basis van de comments op X.

Zie hieronder:
"(ii) The Working Group shall evaluate the potential creation and maintenance of a national digital asset stockpile and propose criteria for establishing such a stockpile, potentially derived from cryptocurrencies lawfully seized by the Federal Government through its law enforcement efforts."

Vandaar ook de zwakke koersreactie.

Maar goed, logisch dat het stap per stap dient te gebeuren. Het gaat alleszins de goede richting uit.

Wat een gedoe zeg om tokens van Bitvavo naar je eigen wallet te krijgen.

Eerst een authenticator installeren op de telefoon, dan opnieuw 1€ storten en dan nog andere formaliteiten afhandelen...

Bitvavo is top ,maar zeker wat werk om allemaal in orde te krijgen.
Wat ik wel top vind is, als ik laat storten op men rekening 3sec later staat er al op.

Zou die 5% meerwaardebelasting waarvan sprake in de supernota dan ook betekenen dat banken eindelijk gaan ophouden moeilijk te doen over de repatriëring van crypto-winsten? Alles zal immers standaard "wit" zijn. Of zie ik dat totaal verkeerd?

euh nee.

Dat zijn twee totaal verschillende zaken.

Ik heb een vraagje: sommige tokens noteren op verschillende blockhains. Bijvoorbeeld UNI staat op Ethereum, BNB blockchain, Optimism blockchain (en misschien nog andere). Maar als je zoals in mijn geval deze token koopt op Bitvavo dan weet je niet op welke blockhain dit is gebeurd. :help:

Op zich geen drama, maar wel als je deze tokens naar een eigen wallet wil versturen (Metamask of Rabby in mijn geval).
Ik heb namelijk gehoord dat als je deze verstuurd naar je Ethereum adres, maar de tokens op een andere blockchain werken, je alles verliest... :eek:

Ik heb een vraagje: sommige tokens noteren op verschillende blockhains. Bijvoorbeeld UNI staat op Ethereum, BNB blockchain, Optimism blockchain (en misschien nog andere). Maar als je zoals in mijn geval deze token koopt op Bitvavo dan weet je niet op welke blockhain dit is gebeurd. :help:

Op zich geen drama, maar wel als je deze tokens naar een eigen wallet wil versturen (Metamask of Rabby in mijn geval).
Ik heb namelijk gehoord dat als je deze verstuurd naar je Ethereum adres, maar de tokens op een andere blockchain werken, je alles verliest... :eek:

Ik ken Bitvavo niet, maar bij het withdrawen van deze tokens zal wel staan via welke chain het kan.

Wanneer je withdrawt kun je normaal kiezen op welke netwerk je dit wilt.

Ja maar je weet niet op welk netwerk Bitvavo die gekocht heeft.

Bv. POL (MATIC) kan je van zowel het ERC20 netwerk (Ethereum) als het Polygon netwerk naar je wallet versturen maar je moet natuurlijk weten op welk je het nodig hebt. Als je naar het ERC20 netwerk verstuurt dan moet je een ERC20 Polygon adres kiezen om het naar te versturen en heb je ook ETH nodig (gas) om het weer uit je wallet te versturen. Over het Polygon netwerk dus van een POL naar POL adres en heb je POL nodig as gas en fees.

Je moet gewoon zorgen dat je naar adressen van hetzelfde netwerk verstuurd en het native token van dat netwerk ook in je wallet hebt om gasfees te kunnen betalen.

Ik heb SOL gekocht en heb een SOL wallet op Phantom, dus in principe kan er bij deze transactie niets fout lopen (hoop ik).

Kijken jullie vooraf het vesturen naar een andere wallet wat de prijs op dat moment is van de gas fee, of is dat voor Solano zo laag (is mij gezegd) dat het weinig verschil maakt?

Waarom komt de tradingprijs niet overeen met de prijs in coinbase? Ik zeg maar bij trade word het verhandeld voor 0.045 en op coinbase staat 0.043 ??

Ik heb SOL gekocht en heb een SOL wallet op Phantom, dus in principe kan er bij deze transactie niets fout lopen (hoop ik).

Kijken jullie vooraf het vesturen naar een andere wallet wat de prijs op dat moment is van de gas fee, of is dat voor Solano zo laag (is mij gezegd) dat het weinig verschil maakt?
Voor Solana inderdaad verwaarloosbaar. Voor elk netwerk eigenlijk voor simpele transfers. Gas fee is eigenlijk enkel van belang bij interactie op Ethereum met (defi) smart contracts, omdat die behoorlijk kunnen oplopen, gaande van $50 tot honderden dollars en dan check je wel al eens sneller de gas cost.

Ik kwam hier per abuus ergens een blockchain adres tegen die gelinkt was aan een mijn account op Coinpoker.
Als ik dat adres intik in google dan komt er op dat ik daar 0,09 eth heb staan, wat ondertussen toch een beetje waarde heeft.

Maar hoe kan ik vinden waar dit adres staat? Volgens die etherscan printout zou ik denken op Bittrex, kan dat?
Mijn account is disabled op bittrex en als ik support vroeg waarom dan kreeg ik een bericht:

This is an automated message. Thank you for contacting us. Please note your account has a zero balance and no further action is possible or required. If you need anything else please let us know and we will be happy to assist.

Waarmee ze zeggen dat mijn account leeg is en die 0,1 eth daar dus niet zou staan, kan dat ergens anders staan?

1.png

Ik kwam hier per abuus ergens een blockchain adres tegen die gelinkt was aan een mijn account op Coinpoker.
Als ik dat adres intik in google dan komt er op dat ik daar 0,09 eth heb staan, wat ondertussen toch een beetje waarde heeft.

Maar hoe kan ik vinden waar dit adres staat? Volgens die etherscan printout zou ik denken op Bittrex, kan dat?
Mijn account is disabled op bittrex en als ik support vroeg waarom dan kreeg ik een bericht:

Waarmee ze zeggen dat mijn account leeg is en die 0,1 eth daar dus niet zou staan, kan dat ergens anders staan?

Bekijk bijlage 37574

Die funded by betekent dat je voor het eerst vanaf Bittrex naar dat adres gestuurd hebt.
Als gij geen privatekey of seed hebt van dat adres, dan vrees ik dat ge niet meer aan uw 0.1 ETH kunt.

Die funded by betekent dat je voor het eerst vanaf Bittrex naar dat adres gestuurd hebt.
Als gij geen privatekey of seed hebt van dat adres, dan vrees ik dat ge niet meer aan uw 0.1 ETH kunt.

mmm oké
Het is dan kwestie van eens in te loggen op alle mogelijke sites dat ik ooit ingelogd ben geweest, dan geraak ik er wel I guess?

Maar het is zeker dat op dat adres wel nog die 0,1 eth staat na 10 jaar?

edit: ik ben er trouwens van overtuigd dat ik nog ergens zo'n restje bitcoin heb ook, maarja :p
Minimum 10 a 15 jaar terug heb ik eens een account ergens voor iets ivm nieuwsgroepen en downloads moeten betalen met bitcoin, dat was toen nog centen dus vermoedelijk schiet daar nog wel wat van over haha, maar daar ga ik nu niet naar gaan zoeken.

De blockchain liegt niet nee, dus daar staat effectief 300USD "op".
Bittrex bestaat niet meer. Verbaast mij zelfs dat die uberhaupt nog reageerden op je support-request.

Terug
Bovenaan