Crypto - Nieuws en algemene discussie

Veel hangt van de globale crypto markt. Als de BTC dominance hard zakt, maar de prijs niet dan zullen de meeste altcoins een aantal x doen met uitschieters van x20 en meer.

Vooral "narrative" is belangrijk bij altcoins, lijkt mij.

Waar ik zelf nog het meeste van verwacht in de komende maanden (qua X-rendement):
  • $flux (Web3/DePIN/AI);
  • $cfg (RWA);
  • $gala (gaming);
  • de "usual suspects" in AI: $render, $fet en $tao (al denk ik ook niet dat je daar nog 10-20X moet verwachten).
Zit hier ook nog met een bag $dot die op zich al een goeie 3X heeft gedaan sinds aankopen (en staking), maar ik geloof minder en minder in dat project... Misschien nog terug naar oude ATH of klein beetje hoger?

Laatst bewerkt:
Vooral "narrative" is belangrijk bij altcoins, lijkt mij.

Waar ik zelf nog het meeste van verwacht in de komende maanden (qua X-rendement):
  • $flux (Web3/DePIN/AI);
  • $cfg (RWA);
  • $gala (gaming);
  • de "usual suspects" in AI: $render, $fet en $tao (al denk ik ook niet dat je daar nog 10-20X moet verwachten).
Zit hier ook nog met een bag $dot die op zich al een goeie 3X heeft gedaan sinds aankopen (en staking), maar ik geloof minder en minder in dat project... Misschien nog terug naar oude ATH of klein beetje hoger?
Yes idd, daarom hoop ik dat defi als narrative nog terug komt, alles is cyclisch :p

Er zijn er genoeg.
Ik zelf zit voornamelijk in de volgende 4:

OPN (Open ticketing ecosystem - small cap maar heel grote adoptie. En binnenkort aankondiging van +20 miljoen extra on-chain tickets per jaar)
FTM (vooral omwille van de aankomende rebrand)
BEAM (gaming DAO met een treasury van + 200m €)
INJ (Injective)
Enorm weinig liquidity op OPN, op Polygon en Solana dan toch

Ik kocht voor 200$ en al 3% price impact. Op SOL zelfs 47% price impact als ik wou voor 96$ kopen :)

Enorm weinig liquidity op OPN, op Polygon en Solana dan toch

Ik kocht voor 200$ en al 3% price impact. Op SOL zelfs 47% price impact als ik wou voor 96$ kopen :)
Volgens mij is de liquidity op SOL en POL gewoon door holders zelf toegevoegd en is idd peanuts. 99% van de liquidity zit op Ethereum (Uniswap).

Vraag me toch ook eens af hoe Ethereum het gaat doen in het komende jaar (ik heb er niet zo heel veel van).

Er wordt regelmatig/vaak geroepen "Ethereum will outperform Bitcoin", maar dan gaat die toch nog serieuze moves moeten maken. :-)

Vraag me toch ook eens af hoe Ethereum het gaat doen in het komende jaar (ik heb er niet zo heel veel van).

Er wordt regelmatig/vaak geroepen "Ethereum will outperform Bitcoin", maar dan gaat die toch nog serieuze moves moeten maken. :)
Een coin lijkt soms dood en dan opeens begint het plots enorm te moven, zo gaat dat meestal in crypto.

ETH is wel al gemoved van 0.032 BTC ofzo tot 0.4 btc, nog geen zotte moves maar het begin is er.

Een coin lijkt soms dood en dan opeens begint het plots enorm te moven, zo gaat dat meestal in crypto.

Yup, ADA/XRP/DOT/TRX zijn daar al heel goeie voorbeelden van geweest de voorbije weken.

ETH is wel al gemoved van 0.032 BTC ofzo tot 0.4 btc, nog geen zotte moves maar het begin is er.

Ja, de "recovery" van het ETH/BTC pair lijkt toch echt begonnen nu... maar qua USD-waarde? Stel dat Bitcoin naar 200K USD gaat als cycle top, puur hypothetisch. Dan was dat een 12X van de cycle bottom van 16K USD. Moesten we diezelfde verwachting nemen voor Ethereum, dan zou dat $1100 cycle bottom x 12 = $13.200 moeten geven - minstens. Denk dat $10.000 voor Ethereum toch een mentale grens is dat ik de "hot potato" al lang zou doorschuiven naar de volgende. :)

Maar we gaan het zien... Alles kan idd in de cryptospace.

In feite, als BTC 200K doet , moet ETH maar 0.05 BTC doen om aan 10K te staan. Of 0.0666... BTC als BTC 150K staat.
0.05 zou ik toch een enorme tegenvaller vinden als piek voor ETH/BTC.

In feite, als BTC 200K doet , moet ETH maar 0.05 BTC doen om aan 10K te staan. Of 0.0666... BTC als BTC 150K staat.
0.05 zou ik toch een enorme tegenvaller vinden als piek voor ETH/BTC.
Vergeet niet dat BTC en ETH niet gelijk zullen pieken. De vergelijking die je maakt gaat dus niet echt op.

Ben aan het zien om wat te investeren in Stablecoins. Iemand bekend in de DeFi space? Op exchanges zoals Bybit zie ik soms zotte APR's van 400% voor USDT.

Die hoge APR's zijn precies maar voor enkele dagen, en ook gelimiteerd (over heel de exchange vermoed ik). Zou anders te mooi zijn om waar te zijn.

Ben aan het zien om wat te investeren in Stablecoins. Iemand bekend in de DeFi space? Op exchanges zoals Bybit zie ik soms zotte APR's van 400% voor USDT.

Does not compute.
Exchanges hebben niets met defi te maken.
Imo: laat nooit grote bedragen staan op exchanges, al zeker niet in staking, en al zeker niet "vast" zetten.

Ik heb mijn cash wat verdeeld over usdc, usdt en dai. 10% heb ik steken in scrvUSD, zie https://crvusd.curve.fi/#/ethereum/scrvUSD.

Bybit doet dat gewoon om nieuwe klanten te lokken. Als je dan beter kijkt zie je dat het 400% APR is maar dan maar voor 3 of 5 dagen en max 160000 USDT (over de hele exchange vermoed ik)

"Investeren" in stablecoins is belachelijk, stablecoins zijn enkel goed voor wie tijdelijk crypto uitcasht als het hoog staat om dan lager in te kopen. Of om snel geld van één exchange naar een andere te verplaatsen.
Bovendien als je inkomsten verdient op je stablecoins moet je daar in feite belastingen op betalen.

Laatst bewerkt:
Does not compute.
Exchanges hebben niets met defi te maken.
Imo: laat nooit grote bedragen staan op exchanges, al zeker niet in staking, en al zeker niet "vast" zetten.

Ik heb mijn cash wat verdeeld over usdc, usdt en dai. 10% heb ik steken in scrvUSD, zie https://crvusd.curve.fi/#/ethereum/scrvUSD.

13% is zeker niet slecht, zakt dat hard in een bear market? Ethena is nu een hot topic met 27% APY: https://ethena.fi/ecosystem
Daarnaast ook AAVE, sky.money...

Zelf nu resolv.xyz en spectra.finance aan het uitproberen, 47%, maar om alles er op te krijgen heb ik veel gas fees moeten betalen.

Maar ik zoek een platform dat veel vlotter gaat qua enter en exit pools, en met zo weinig mogelijk gas fees.

Hou er rekening mee dat dat ook allemaal niet zonder risico is hé. Ik zou dus niet zomaar al mijn spaargeld van de bank halen en gaan staken met DeFi. DYOR.
Meestal als je >10% intrest krijgt dat er wel een risico aan verbonden is.

13% is zeker niet slecht

Is gigantisch veel, maar goed.

Ik had een tip gekregen i.v.m. die scrvUSD en die vond ik nog wel interessant.
Je kan dat op eender welk moment terug omzetten in crvUSD.
Maar hoe je het draait of keert, daar zit risico aan.
crvUSD kan zijn peg verliezen, of dat smartcontract kan vulnerable zijn en daardoor hackbaar, of...
Meer dan 10% van mijn cash zou ik daar ook nooit insteken. En da's al teveel eigenlijk.

DeFi op ETH, of eender welke EVM chain, is en blijft een risico, want smart contracts.

Alles waar ik geld moet vastzetten en dus niet meteen aan kan, blijf ik ver weg van.
Die hogere %'s yields worden vaak uitbetaald in één of andere shitcoin die ze creëren uit het niets.
En mensen blijven daar in trappen / waarde geven aan dergelijke shitcoins.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan