Crypto - Nieuws en algemene discussie

TA houdt ook geen rekening met eventueel nieuws dat uitkomt, of de marktcondities, je zal met TA niet kunnen voorspellen wanneer er een oorlog uitbreekt of wanneer de ECB of de FED gaat hun rente verlagen.

Bepaalde patronen kunnen wel aangeven dat een trend aan het verzwakken is en een omslag waarschijnlijk, maar dat is nooit een zekerheid.

Trader zijn is niet enkel TA, en goede traders verdienen veel geld. Of ge het nu wilt of niet. Chart patterns hebben bepaalde slaagkansen, dat is met historische data bewezen.
Hoe is dat bewezen? Want in elke koers kan je makkelijk een paar 100 chart patterns vinden. Natuurlijk is er dan altijd wel eentje juist.
De enige manier om te bewijzen dat ze kloppen, is uw patroon niet aanpassen en dan na de feiten kijken of het klopt. Gezien er elke dag wel nieuwsberichten zijn over "BTC zit nu in een xyz patroon, dus..." is dat niet hoe ze gebruikt worden

Op die getallen voortgaande zou ik speculeren dat de volgende high voor 2024/2025 $111,137 is en daarna volgende low $33,026.

Het moet gewoon kloppen. Ik zou taggen "remind me in 2 years".
De slimmen onder ons gaan wrs verkopen aan iets lager dan die top. En als iedereen zo denkt gaat die top wrs nog lager liggen en moet je al een pak lager verkopen om ‘safe’ te zitten, met risico dat je veel winsten misloopt.

Ik vind het maar een verdachte top.

(In 2017 is er ook zo'n spitse top geweest, om dan flink te dalen. En lang niet meer up te gaan.
Maar ik ben een amateur in die dingen. 😅 )

De slimmen onder ons gaan wrs verkopen aan iets lager dan die top. En als iedereen zo denkt gaat die top wrs nog lager liggen en moet je al een pak lager verkopen om ‘safe’ te zitten, met risico dat je veel winsten misloopt.
En het is ook misschien de reden waarom BTC al zo pumpt voor de halving, omdat iedereen wilt frontrunnen. Dus de cycli komen altijd maar vroeger. En BTC doet misschien maar 100K meer ipv 200K op de piek, door alle frontrunners die winsten pakken op voorhand.

Ik vind het maar een verdachte top.

(In 2017 is er ook zo'n spitse top geweest, om dan flink te dalen. En lang niet meer up te gaan.
Maar ik ben een amateur in die dingen. 😅 )
2017 was echt retail driven, kan je niet vergelijken met nu. BTC moet nu corrigeren om een gezonde uptrend te kunnen voortzetten. Zelfs al houdt dat in dat we nu misschien 6 maanden saaie prijsactie gaan zien.

52K kan er sneller zijn dan de zomer. Rising wedge naar beneden doorbroken.

Ahnee sorry, TA betekent niets en het is gewoon puur toeval dat na het doorbreken van de wedge er een fameuze rode candle gedrukt werd, de wedge daarna hertest werd en we dan verder naar beneden gingen.

52K kan er sneller zijn dan de zomer. Rising wedge naar beneden doorbroken.

Ahnee sorry, TA betekent niets en het is gewoon puur toeval dat na het doorbreken van de wedge er een fameuze rode candle gedrukt werd, de wedge daarna hertest werd en we dan verder naar beneden gingen.
Als er evengoed voorbeelden gegeven kunnen worden van wedges die doorbroken werden zonder dat er een dump volgt, dan betekent TA idd niets.

TA gaat allemaal om waarschijnlijkheden, geen exacte wetenschap. Als je 100 trades zou doen, zullen er statistisch gezien 70 goed uitdraaien en 30 niet, en dan moet je zien dat je een stop-loss ingesteld hebt om de verliezen te beperken.
Stel dat ik nu een short zou gepakt hebben zou ik iets boven mijn entry een stop-loss zetten om niet te veel te verliezen stel dat de prijs toch terug omhoog schiet.

"assume lower"
"not sure which pattern is being formed"
"possible"
"B wave shouldn't be "

...

Zo kan je elke beweging inderdaad voorspellen.

Maar goed, for further reference, volgens TA gaan we half april naar 55k usd.
Koop momentje

We zitten dezelfde dag al bijna terug aan 70k. Wel wel, dat was een interessante wedge doorbraak / voorspelling. Als het vandaag niet is gelukt, zal het morgen wel lukken. Of de dag, week of zelfs maand daarop. En dan kan niemand ontkennen dat TA voor 70-80% effectief is.

TA gaat allemaal om waarschijnlijkheden, geen exacte wetenschap. Als je 100 trades zou doen, zullen er statistisch gezien 70 goed uitdraaien en 30 niet, en dan moet je zien dat je een stop-loss ingesteld hebt om de verliezen te beperken.
Stel dat ik nu een short zou gepakt hebben zou ik iets boven mijn entry een stop-loss zetten om niet te veel te verliezen stel dat de prijs toch terug omhoog schiet.
Ik snap de redenering, ik blijf er wel skeptisch over… respect voor de traders die dat succesvol kunnen toepassen en resultaten behalen.

Ik vind heel die TA toch maar moeilijk geloofwaardig als er een duidelijke verandering in het speelveld (ETF's) gekomen is. Dit moet toch gradueel een nieuwe baseline zetten op basis waarvan je dan pas verder kan kijken?

ik moet nog 1 YouTube kanaal vinden dat consistent TA kan doen en dan ook elk jaar al jarenlang een samenvatting van al zijn trades deelt, aantoont dat die trades volledig overeen komen met een duidelijke strategie gedeeld op hun kanaal (want daar durft men uiteraard allemaal mee foefelen achteraf) en daaruit consistent kan aantonen dat zijn trades en strategie beter renderen dan gewoon hodl.

Heel veel kanalen dat 20 voorspellingen doen en dan een maand later over 10 voorspellingen “told you so” gaan zeggen en de 10 anderen “daarom hadden we een stop loss!”. Een “take profit” op die 10 renderende hadden ze dan toevallig niet gespecificeerd dus the sky is the limit! En 2 maand later zijn de helft van die renderende dan gecrasht maar daar hoor je dan ook niks meer over natuurlijk. Behalve als er 2 daarvan ineens nog x5 gegaan zijn.

Maar dat betekent allemaal niks als je er niet bij zegt wat uw trades allemaal waren of welke trades je zou aanbevolen hebben en daar dan achteraf in totaliteit op terugkomt met heldere rendementen. Zei ik het woord “compleet” en “consistent” al?

Zelfs de Paul Dhoore die durft elk jaar publiekelijk zeggen “dit zijn mijn trades voor dit jaar” en “dit was mijn verlies/winst voor de trades van vorige keer”. Meer respect voor die man dan elk hyped btc ta kanaal, wat gewoon mensen zijn die ervan houden om viewers te trekken door belachelijk technisch jargon te gebruiken, een idioot groepsgevoel te creeeren, wat die viewers dan overal op internet als melkvee beginnen verkondigen zonder enige vorm van duidelijk rendement op lange termijn.

Het is gelijk naar de wolken kijken en dan vertellen wat je allemaal ziet met allemaal mooie woorden die je verzonnen hebt. Boeiend.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan