Crypto - Nieuws en algemene discussie

Even de maandelijkse grafiek er bijhalen:

uVzAfBK.png

Trailing stop sell order ;)
Geen idee of de exchange die jij gebruikt die mogelijkheid heeft. Binance en Kraken alvast wel.
't Is door al die stop loss orders + liquidaties dat de markt zo volatiel is natuurlijk. Als iedereen gaat verkopen als de prijs 15% zakt ...
Ik vind dat ook niet de heilige graal, als het dan juist zakt tot uwe limiet kan je op het slechtst mogelijke moment verkopen ook.

Mensen hebben precies nog trauma's van laatste bear. We hebben nog niet eens ATH verbroken en denken al aan verkopen...
BTC.D is aan zijn top of gaat nog iets hoger, en we moeten nog de hele flow van BTC naar alts zien. Party just getting started.

Correct.

Heb nu toch zo goed als al mijn cash omgezet in ETH en SOL. FOMO.
Beetje tegen mijn eigen gevoel in, maar goed. Fijn wel om met +10% te starten.
Ik blijf wel sceptisch. Stoplosses in place. In mijn hoofd komt deze rally ongeveer een jaar te vroeg :p
Anyway. Vamooooooos.

Mijn Cummies zijn ook aan't moven zie ik. FET ook sterk. Ik denk toch dat er een dikke correctie komt want alle dog/ai/shit-coins zitten te moonen. Crypto fear and greed index staat op 86 extreme greed. Dus dat is het recept voor een dikke crash.

Dat op zich wilt niet veel zeggen. In 2021 heeft diezelfde index een 6-tal maand boven 90 gestaan.
Imo start de bullrun pas echt als BTC terug zijn oude ATH reclaimt. Enfin, toch historisch gezien. We gaan het zien.

't Is door al die stop loss orders + liquidaties dat de markt zo volatiel is natuurlijk. Als iedereen gaat verkopen als de prijs 15% zakt ...
Ik vind dat ook niet de heilige graal, als het dan juist zakt tot uwe limiet kan je op het slechtst mogelijke moment verkopen ook.
Absoluut. En ik volg je daar in.
Maar 't ging er mij om dat het wel handiger is dan zelf een stoploss continu aan te passen (of erger: cancellen en opnieuw ingeven)

Je moet zo'n trail order ook pas in actie laten komen op een prijs waarbij jij er ok mee bent.
Stijgt die verder: top. Dan verkoop je aan een hogere prijs.
Zakt die: ook goed. Dan heb je wat je had ingesteld. Stijgt het nadien verder, dan is het ook zo. Je hoeft uiteraard ook niet alles in 1 keer te verkopen.

Niet dat ik vol in de trailing sell orders zit ofzo hè ;)

Absoluut. En ik volg je daar in.
Maar 't ging er mij om dat het wel handiger is dan zelf een stoploss continu aan te passen (of erger: cancellen en opnieuw ingeven)

Je moet zo'n trail order ook pas in actie laten komen op een prijs waarbij jij er ok mee bent.
Stijgt die verder: top. Dan verkoop je aan een hogere prijs.
Zakt die: ook goed. Dan heb je wat je had ingesteld. Stijgt het nadien verder, dan is het ook zo. Je hoeft uiteraard ook niet alles in 1 keer te verkopen.

Niet dat ik vol in de trailing sell orders zit ofzo hè ;)

Op da punt zit ik binnenkort.
Word ik er dan uitgetikt maakt het me niet uit. Dan cash ik wel uit. Kan ik nog wa meegenieten van uptrend, zoveel te beter.

Trailing gaat helaas niet op bitvavo, maar ik doe het voorlopig manueel op wa keypoints.

Ik heb 1/3 van mijn BTC buitengeshot (in feite al een deeltje rond 47k en een deeltje iets boven de 60k). Zal wel zien of er een crash komt en dan lager terugkopen, de average zit rond de 50000 euro. De overige 2/3 ben ik niet van plan om te verkopen onder de 90k of eind dit jaar.

Ik wil er ook niet te veel emotioneel mee bezig zijn.

Laatst bewerkt:
Ik had liever gehad dat de koers elke week met een percent zou stijgen, nu we deze bullrun gezien hebben kan je wel weten dat het komende jaar er nog weinig te beleven zal zijn en er weer een hoop FUD komt.

Zet een Stoploss en schuif die effenaan mee 10-15% onder de prijs.
Zo ben ik het toch aan het doen momenteel :)

@Retired vergeet XRP niet
@nls- zou een overschrijving van pakweg bitvavo naar degiro lukken in? Zou maak ik best een tussenstopje via mijn zichtrekening?
Niet zeker, je kan altijd eens proberen met €10 ofzo. Ik weet wel dat ze bij Degiro vrij strikt zijn daarin en dat de rekening op jouw naam moet staan om die toe te kunnen voegen. Bepaalde web banken zoals Revolut bv. aanvaarden ze ook niet.

Denk wel dat dat moet lukken met Monerium, dat is bij mij ook het einddoel: verkopen om dan weer te herinvesteren in ETF's op mijn Degiro account, geen gezever bij de bank dan en ETF's uitcashen heb je sowieso nooit problemen mee.

Alles verkocht. Ik ben beginnen kopen eind '22 en dat heeft me toch een mooi rendement opgeleverd.

Nu wachten tot iedereen stopt met erover te praten en dan koop ik wel terug in.

Dit topic gaat daar rechtevenredig mee.

Ik vind dat een heel drastische beslissing, waarom niet uw inleg verkopen en de rest laten staan? Dan mag het allemaal nog naar 0 gaan bij manier van spreken en kan je nog geen verlies meer hebben.
Kan zijn dat ge perfect de top gesnipet hebt ook natuurlijk. Je riskeert wel een groot stuk van de parabolische rally te missen.

Alles verkocht. Ik ben beginnen kopen eind '22 en dat heeft me toch een mooi rendement opgeleverd.

Nu wachten tot iedereen stopt met erover te praten en dan koop ik wel terug in.

Dit topic gaat daar rechtevenredig mee.
Zo vroeg. BTC D moet nog droppen, ATH moet nog doorbroken worden en retail moet nog komen.

Deze maand +55%, YTD +89%.
Vooral TAO (+147%) is mijn topper, heb die ook gecalled hier toen ik die eerste keer kocht.

M’n “slechtste” performer is WOO met +35%. Leuke tijden

Ik had liever gehad dat de koers elke week met een percent zou stijgen, nu we deze bullrun gezien hebben kan je wel weten dat het komende jaar er nog weinig te beleven zal zijn en er weer een hoop FUD komt.
Ik zou liefst nu een periode zien met zijwaartse actie de komende maanden naar de halving toe en na de halving, lijkt mij dat we dan ook hogere prijzen gaan zien dan wanneer we nu verder omhoog gaan schieten.

Alles nu verkocht amai ik hoop dat het over paar duizend euro gaat dan want tegen dat het stil gaat worden mbt crypto zijn we minstens een half jaar verder, hebben we een nieuwe ATH en ben jij uitgestapt op een prijs nog onder de vorige ATH, en btc is nog nooit ver onder zijn vorige ATH gezakt, dus u zien we niet meer terug. Tenzij met verlies.

Ik zou liefst nu een periode zien met zijwaartse actie de komende maanden naar de halving toe en na de halving, lijkt mij dat we dan ook hogere prijzen gaan zien dan wanneer we nu verder omhoog gaan schieten.
Same... Moest er toch veel sneller dan verwacht een nieuwe ATH (in USDT) komen, dan zet ik mijn stakings wel onmiddellijk stop, zodat alles liquid is voor altcoin season... Polkadot bijv. is wel klote met een "unbonding period" van 28 dagen. Mijn initieel plan was om alles pas tegen het einde van dit jaar terug liquid te maken door stopzetten stakings, maar met de Bitcoin moves van de voorbije weken en meer upside potential ga ik daar toch van afwijken.

Laatst bewerkt:
Ik wacht nog met eventueel in altcoins te gaan. Mijn plan is BTC deels verkopen op een piek (nu) en dan op een beter moment (market correctie) misschien in alts herinvesteren.

Ik heb de helft van mijn FET buitengesmeten nadat die ruim verdubbeld zijn tov mijn aankoopprijs, de andere helft mag als moonbag nog blijven staan.

Ik heb ook nog iets van een 150 DOT staan, ga die voorlopig rustig verder staken, die zijn nog niet veel gemovet, ze zullen hun moment nog wel hebben vermoed ik. Misschien richting eind dit jaar unstaken.

Meestal zien we in de zomer niet veel BTC rallies, dat is meestal een rustige periode waarin er weinig gebeurt. Wanneer het herfst / winter is dan zit de retail meer achter hun PC bezig met de BTC en alts.

Ik zou toch zorgen dat ik nu wat exposure heb in alts. BTC.D heeft net de support line aangeraakt. Een langere periode waarin BTC consolideert (of een lichte pullback) en de liquiditeit in alts vloeit lijkt me plausibel op dit moment.

Maar zolang die supportlijn standhoudt ziet dat er toch nog goed uit voor BTC.D.
Het is allemaal gokken hé.
BTC consolideert => ideaal scenario voor alts. Maar als BTC te snel stijgt of naar beneden tuimelt dan zullen alts naar beneden tuimelen t.o.v. de BTC.

Terug
Bovenaan